한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

farsi to korea


به نام خدا

سلام دوستان عزیزم
برای شروع کارم ترجیح دادم اول حروف فارسی به کره ای رو براتو ن توضیح بدم ‌تا ببینیم که برای حروف فارسی چه معادلی درحروف الفبای کره ای هست ؟ آیا معادلی داره یا نه ؟!
در اولین قدم باید بگم که یه سری از حروف الفبای فارسی در الفبای کره وجود نداره مثل چهار حرفی که در فارسی هست اما در عربی وجود نداره و برای اون معادلش رو بکار میبرند.
در حروف الفبای کره ؛‌حروف الفبای فارسی( ذ.ز.ظ.ض.غ.ف.ق.ژ.خ ) وجود نداره وبرای هرکدام باید معادلش بکار برده بشه.

برای دیدن این حروف به ادامه مطلب تشریف ببرید. 

 

البته این درس برای نشان دادن حروف الفبای کره ای نیست . این درس الفبای کره ای را در قالب زبان فارسی ریخته  و شما برای آشنایی با الفبای زبان کره ای به درس بعد مراجعه کنید.

 



در آخر اگر سوالی داشتید من در خدمتم . تا جائیکه بتونم به سوالات شما جواب خواهم داد.


موفق باشید.

نظرات 104 + ارسال نظر
پانته‌آ 1403/01/10 ساعت 18:27 http://آزادی ۷

سلام اسم پانته‌آ به کره چی میشه وزهرا:عاشق

سلام
پانته آ=파느테아
زهرا=자후라
عاشق: 사랑하는 사람

محنا 1403/01/04 ساعت 16:15 http://Uvggb

ثنا به کره ای چطور خونده میشه؟؟؟؟

사나
همون ثنا

Dane 1402/10/06 ساعت 22:42

سلام هرین به کره ای چی میشه
ممنون میشم بگید

سلام یعنی معنیش چی میشه؟!!할인?! میشه تخفیف
اما اگر هرین اسم شخصه باید انگلیسی اونو برام بنویسید تا بگم چطوری نوشته میشه.

aynaz 1402/07/15 ساعت 15:43

سلام ببخشید آیناز به کره ای چجوری نوشته میشه؟

아이나즈
سلام

عالیه 1402/06/24 ساعت 17:12

سلام اسم عالیه به کره ای
و عبدالله

سلام
اسم عالیه 알리예
اسم عبدالله 압돌라

ناشناس 1402/03/11 ساعت 15:29 http://Amir.com

سلام ببخشید میشه اعداد کره ای رو به ترتیب وبه حروف بنویسید

سلام یعنی چی؟!! عدد به ترتیب عدد نوشته میشه نه به ترتیب حروف!!!
و اینکه اونا دو مدل عدد دارند ، شما منظورتون کدوم مدل هست
و سوم‌ اینکه ما تو این وبلاگ مبحث عدد رو داریم از ستون کنار وبلاگ مبحث رو پیدا کنید و جواب رو بدست بیارید.

ناشناس 1402/03/11 ساعت 15:13

با عرض سلام و وقت بخیر
ببخشید خداحافظ به کره ای چه جوری نوشته میشه ؟
ممنون میشم جواب بدین

سلام علیکم
خداحافظی به کره ای چند مدل هست
خداحافظی عامیانه.
안녕
잘 가
خداحافظی مودبانه .
برای کسی که داخل خانه هست
안녕히가세요
برای کسی که خانه رو ترک میکنه
안녕히계세요

آیلین 1402/01/22 ساعت 13:53

سلام ببخشید آیلین چطور نوشته میشه ؟

سلام
아일리느

الماس 1401/12/29 ساعت 15:56

سلام اسم شایلین را لطف میکنید بگید ممنون

سلام
샤일리느

sadra 1401/07/07 ساعت 00:34 http://com

سلتم حسته نباشید میشه اسم صدرا رو بگید:

سلام
사드라

Hiva 1401/01/31 ساعت 20:27 http://Yugung.hv

سلام خسته نباشید میشه به من بگید هیوا به کره ای چجوری نوشته میشه؟؟

سلام
히바

Hiva 1401/01/13 ساعت 18:31 http://Yugung.hv

آیلین 1400/12/21 ساعت 14:54

سلام میشه اسم آیلین را لطف کنید.

سلام
아일리느

سارا 1400/10/05 ساعت 00:54

سلام
میشه بگید اسم سارا چگونه به کره ای نوشته میشه؟ و اون تصویری که گذاشتید مثلا حروف پ از کجا بفهمیم کدوم پ هست؟
ممنون
و من دارم حروف کره ای رو مثلا آ رو به صورت کره ای یک صفحه مشق مینویسم
به این صورت پیش بروم کم کم یاد میگیرم؟

سلام
사라
مثل فارسی دیگه ، از کجا بفهمیم صابون با کدوم س هست ؟س ص ث؟؟!! باید حفظ کنیم و بدونیم.
بله خیلی هم عالی

ساحل 1400/09/25 ساعت 20:14

سایتتون عالی و بی نظیر هست امیدوارم زحمت های شما بدون جواب نماند و زبان کره ای رو یاد بگیرم

سلام
ممنون از محبتتون
انشالله موفق باشید.

ساحل 1400/09/25 ساعت 20:10

سلام
و وقت بخیر استاد گرامی من می‌خوام زبان کره ای یاد بگیرم بنظر شما میتونم از کتاب خاصی استفاده کنم برای پیشرفت زبانم چیکار کنم
والا تو همین معنی زبان فارسی موندیم مدرسه هم که میرسم باید زبان انگلیسی و عربی هم بخونیم من فقط به زبان کره ای علاقه دارم بنظر شما برای یادگیری و روان صحبت کردن چیکار کنم‍؟

سلام
ممنون
زبان کره ای یادگرفتنش خوبه ، اما تا درس و مدرسه هست باید تفریحی بخونید
چون زبان های مهم تری برای یادگیری وجود داره
یادگیری هر زبانی نیاز به تکرار داره
چون خیلی فراره
من کتابهای خوبی تو وبلاگم گذاشتم
اونا رو با صوت گذاشتم
دانلود کنید و از روی اونا بخونید وگوش کنید.

زهرا 1400/09/10 ساعت 12:21

سلام تولد دخترم هست میخوام اسمشو به کره ای بنویسم رو کیکش میشه بگید لیلی چطور نوشته میشه

سلام
ببخشید دیر شد
فکر کنم دیگه نوشته باشید
레일리

Ali 1400/07/06 ساعت 03:51

ببخشید چرا در تلگرام فعالیت نمیکنید اگر در تلگرام یک کانال بسازید خوب میشه

خوب کسانی درتلگرام و اینستاگرام برای آموزش فعالیت دارند. میتونید ازاونها کمک بگیرید . من آدم پرمشغله ای هستم و خیلی فرصت رسیدگی ندارم. بنابراین به همین وبلاگ کفایت میکنم. ممنون از پیشنهادتون

شایلین 1400/07/04 ساعت 11:55

سلام خوب هستید میشه لطف کنید بگید اسم شایلین چجوری ب کره ای نوشته میشه؟ ممنون

سلام
샤일린

اممم 1400/06/15 ساعت 13:47

ببخشید میشه بگید یهترین دوست را چجوری می نویسند

친한 친구 چینَن چینگو
친우 چین او

پانته آ خدایی 1400/06/14 ساعت 13:02

سلام ببخشید اسم پانته آ به کره ای چطوری نوشته میشه؟ لطفا فامیلی خدایی فر هم بگید چطور نوشته میشه ممنونم

سلام
پانته آ
바느테아
خدایی فر
코다이 파르

نیوشا 1400/05/09 ساعت 17:49

سلام ببخشید میشه بگید اسم نیوشا چه شکلی نوشته میشود. از شما سپاسگزارم

سلام
뉴샤
خواهش میکنم .

Rose 1400/05/07 ساعت 12:47

기미아
سلام خوب هستین من تازه با سایت شما آشنا شدم.اسم کیمیا به این شکل نوشته میشه؟ممنون میشم جواب بدین

سلام ممنون
خوش اومدید
ببینید اگر به این صورت بنویسید اونوقت به انگلیسی هم درست درمیاد.
키미야

جین لی 1400/04/27 ساعت 01:27

با سلام به شما. ببخشید میخواستم بگم که شما مطمئن هستید که کره ای ها این حروف ها را دارند .ممنون میشم جواب رو بدید . خیلی ممنون

سلام
این چه سوالیه؟!
نه پس شک دارم
خوب معلومه که مطمئنم عزیز

آرامش 1400/04/03 ساعت 19:58

سلام
ببخشید اسم آرامش ، آریوبرزن ،آریامن و آیناز به کاره ای چطور نوشته میشه؟

و میشه بگی اَ،اِ و.... به کره ای چی میشه؟

سلام
اسم دیگه نبود؟
아라메시
아리요 바르자느
아랴마느
아이나즈
اسم ها به ترتیبه
درلینک زیر هست .اگر لینک کار نمیکنه اونو تو گوگل کپی کنید.
https://leylasky.blogsky.com/category/-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%ac%d8%a7-%d8%b4%d9%80%d9%80%d9%80%d9%80%d9%80%d9%80%d8%b1%d9%88%d8%b9-%da%a9%d9%86-/cat-6

Rozhan 1400/02/07 ساعت 11:29

سلام خسته نباشید ببخشید بازم سوال من الان طبق حروف ها سلام رو نوشتم می دونم سلام می شه انیانگ هسیو همین اینطوری نوشته می شه؟ 안ㄴ인ㄱㅎㅅ이ㅜㅇ بعدش من کیبورد تبلتمو کره ای هم کردم اما بعضی حروفا روهمن مثلا ㅇ این رو اینه ㅜ چیکار کنم کیبوردم اینارو روهم بذاره؟ :

سلام عزیزم
ممنون
باید برای بکاربردن کیبورد کره ای ، ببینید که کیبورد کره ای از وسط به دوقسمت تقسیم کنید ، یک قسمت حروف صدادار هست / یک قسمت حروف بی صدا هست
باید شما یک حرف بی صدا ویک حرف صدادار را باهم بزنید تا به هم بچسبه حروفتون
وگرنه حروف تون جدا جدا میشه
باید اونا رو باهم ترکیب کنید مثلا حرفㅇ رو باید با حرف ㅜ بزنید که این شکلی بشه 우

Rozhan 1400/02/07 ساعت 11:16

سلام خسته نباشید ببخشید من کیبورد تبلتمو کره ای کردم ولی بعضی حروف هارو نمی تونم بنویشم خواستم بگم می شه بگید جمله ی بدون اعتماد و بد چجوری نوشته می شه؟ ببخشید

سلام براتون نوشتم که چیکار کنید . ببخشید این مدت من کرونا داشتم و نتونستم جواب ها رو سریع بدم . از اینکه طول کشید جوابتون شرمنده . باز اگر سوال داشتید بپرسید. حالم خوب باشه حتما جوابتون رو میدم.

عاطفه 1400/01/12 ساعت 12:03

سلام ببخشید چقدر زمان میبره که کاملا یاد بگیریم و اسم حدیث چطوری نوشته میشه

سلام این مطلب رو تو صفحه اول توضیح دادم.
از بالای هیدر وبلاگ روی خانه کلیک کنید و صفحه اول رو بخونید تا ببینید چقدر طول میکشه ، اما اسم حدیث
하디스

سلام استاد
من هی چی بلد نیستم حتی بلد نیستم به کره ای اسمم رو بنویسم
تازه با وبلاگ شما آشنا شدم خیلی عالی است بهترین چیزی که تا به حال دیدم هست
من چطوری باید کره ای یاد بگیرم ؟
یه سوالی داشتم شما اینجا حروف فارسی رو با حروف کره ای مقایسه کردید آیا برای نوشتن اسم باید از همین طریق بنویسم
برای مثال می خوام بنویسم حنا :ㅋ안아این رو اگه مثل انگلیسی علامت ها رو بزاریم
و این هم اگه ساده بنویسیم مثل فارسیㅋㅇ나
کدوم درسته اولیه که با علامت یا اونی که بی علامته
ممنون میشم جواب بدید

سلام حناجان
خوب پس باید برید اول بالای صفحه و روی خانه کلیک کنید .
از داخل خانه قدم ها رو به ترتیب جلو برید .
حتی نظرات را بخوانید .
شاید در نظرات سوال شما جواب داده شده باشد.
اما باز هم اگر سوالی داشتید بپرسید.
اسم شما اینطوری نوشته میشود.
하나

فاطمه 1399/12/15 ساعت 13:32

سلام استاد خسته نباشین
میخواستم بدونم اسم فاطمه به کره ای چطور نوشته و خونده میشه

سلام
파티마

Nastaran 1399/10/26 ساعت 14:46

سلام
خیلی ممنون بابت مطالب خیییلی خوبتون❤
ببخشید اسم نسترن به کره ای چطوری نوشته میشه؟

سلام
خواهش میکنم . لطف دارید.
나스타라느

Kia wang 1399/10/25 ساعت 22:55

سلام استاد عزیزم
خوب هستین؟
ببخشید استاد سوال داشتم
قباد و کیا رو چطور می نویسن؟
مرسی استاد.

سلام ؛ ممنون
꼬바드 قباد
기야 کیا

بهار 1399/09/22 ساعت 09:40

سلام بهار چطور نوشته میشه ؟ اسمم بهار هست .

سلام بهار جان

바하르

Danyal 1399/04/26 ساعت 02:07

سلام.واقعا ازتون به خاطر این سایت خوب ممنونم.چندین ماه بود که دنبال چنین سایتی میگشتم.یک سوال داشتم.شما خودتون چطور زبان کره ای رو یاد گرفتید؟یعنی کلاس زبان کره ای رفتین؟

سلام گرامی
خواهش میکنم . نظرلطفتون هست .
بله من در دانشکده آزاد دانشگاه تهران درس خوندم .

محمد طاها 1399/03/03 ساعت 10:06

ببخشید هستی و محمد طاها و محمد اسماعیل چطوری نوشته میشه

하스티 هستی
모하메드 타하. محمدطاها
모하메드 에스마일 محمد اسماعیل

do khahar 1398/06/13 ساعت 08:43

سلام. من و خواهرم از وقتی با وبلاگ شما آشنا شدیم خیلی پیشرفت کردیم^_^ ولی نمیدونیم اسمامونو چجوری بنویسیم<_> میشه بگید آرامش و آرمیتا چجوری نوشته میشن ممنون.

سلام
چ خوب
아라메시آرامش
아르미타 آرمیتا
موفق باشید.

zahra 1398/06/10 ساعت 04:17

سلام من از سال 92 شروع کردم خودم به خودم کره ای یاد دادم با وبلاگا.امااا هیچوقت با وب شما اشنا نشدم والان دارم افسوس میخورم.این همه مطالب که به سختی میگشتم کنار هم میذاشتم ببینم یه وقت اشتباه نباشن.واقعا خسته نباشید که همه چیزو دسته بندی کردید

سلام زهرا جان
خیلی هم عالی ، انشالله که هیچوقت افسوس نخورید، همیشه وقت برای جبران هست .
خوشحالم که با شما آشنا شدم .
ممنون از حسن نظرتون

Razie 1398/03/09 ساعت 03:48

سلام میشه بگید کروسمیدا در زبان کره ای یعنی چه؟

سلام
그래습니다
شاید لغت «کِرِه » رو شنیده باشید. 그래
که به معنی خوب ، اوکی ، باشه ، درسته( معنی اصطلاحی ) هست.
کروسمنیدا در واقع همون مودبانه و کتابی کِرِه هست.
از اینکه دیر جواب دادم . میانه یو.

Tara.1958 1397/12/25 ساعت 22:57

یه سوال هم اینجا، چرا در بعضی اسامی که درش خ هست از ㅎ هم استفاده میکنند؟!

بخاطر نزدیکی مخرج صدای حرف ح و خ ، بعضی از اسامی خاص (بین المللی) به این صورت نوشته میشند.

saeedmesbahii 1397/10/07 ساعت 12:16

واقعا مطالبتون عالیه خیلی وقت بود دنبال هچنین سایتی میگشتم

نظر لطفتون هست، خوشحالم که مطالب وبلاگ مورد پسندتون قرارگرفته .

ry.gh 1397/03/05 ساعت 13:55

سلام ببخشید میشه بگید ریحانه چطور نوشته میشه آخه هر سایتی میرم یه چیزی میگه لطفا راهنمایی ام کنید وهمینطور وبلاگتون خیلی خوبه من راجب کره اطلاعات خیلی کمی داشتم ولی با لطف شما خیلی چیزا رو یاد گرفتم ممنونم

سلام عزیزم
بله 레이하네 این ریحانه اگه بخوای ریحانه رو بدون هه آخر بنویسی 레이하넿 اینم اگر بخوای هه آخر رو اضافه کنی درهر دو صورت فرقی نمیکنه چون هه آخر خونده نمیشه . اما اگر بخوای بصورت اسم بین المللی ریحانه رو بنویسی اینطوری میشه 레이하나 که تلفظش «ریحانا» میشه.
خواهش میکنم عزیزم .شما لطف دارید
حالا هر جور که دوست داری میتونی بنویسی .

مهیاس 1396/08/13 ساعت 11:12

ببخشید میشه بگید اکرم حداد چطور نوشته میشه

아크람 하딷

النا 1396/07/17 ساعت 22:17

سلام گلم
میشه لفطا بگین که انسی به کره ای چجوری میشه نوشت؟

سلام عزیز
خب از اونجایی که اونا حرف سی ندارن به انسی (اِنشی) میگن엔씨

Melasha 1396/03/08 ساعت 18:15

سلام
ما به کل
시,샤,셔,슈,쇼,섀,셰 ش نمیگیم لطفن اصلاحش کنین
شی، شا، شو و غیره گفته میشه ک لازم دونستم بگم که اونایی که بلد نیستن قاط نزنن
شیدا و رضوان و حاجیان رو اشتباه نوشتی من ک دیدم
در واقع ما وا در کره ای نداریم اون 워 معادلش در فارسی وو هست
رضوان به صورت 레즈반
شیدا هم ِ ش رو باید به صورت ㅖ بنویسین
در کلمات غریبه تو کره ای باید اِ رو به صورت ㅔ بنویسین ㅐاشتباهه
و حروفی که پد چیم نیستن ㅡ نمیگیرن و در زیر بقیه حروف نوشته میشن
امیدوارم اصلاح بشه تا مشکلی از پایه برای مبتدیا پیش نیاد.
화이팅

سلام
خیلی ممنون دوست عزیز
در مورد حرف ش باید بگم تو این درس فقط یک قیاس انجام شده که مد نظر من الفبای کره ای نیست . اونچه که هدف از این پست هست الفبای فارسی رو به تفسیر از حروف کره نوشته همچنانکه این ایراد شما بر واو و یاء هم هست وفقط حرف ش نیست.
در درسهای بعد ما الفبای کره رو آموزش دادیم.
اما از مطالب خوبتون استفاده کردیم.
بازهم به راهنماییهاتون نیازمندیم.
لطفتون رو از ما دریغ نکنید.
متشکرم.

قاسم 1395/09/15 ساعت 17:46

سلام من تازه با وبلاگتان آشنا شدم راستش من اصلا به زبان کره ای آشنایی ندارم میخواستم بدونم اولین گام برای یادگیری زبان کره ای چیه اصلا این زبان سخت یاد گرفت وبلاگتون عااااالیه

سلام . خوش اومدید
لطفا به صفحه نخست تشریف ببرید و از طریق پست ثابت گام اول بعد دوم و.... بترتیب بردارید .
موفق باشید.

میناا 1395/09/15 ساعت 14:25

اسم سارا و ایلین وفرزانه چجوری نوشته میشه

사라
일린
파르자네
اسم ها به ترتیب ساراو ایلین و فرزانه نوشته شده

ماری 1395/05/04 ساعت 11:55

빈대떡 ، واقعا اسم یه غذا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنونم استاد. چون هرچی تو نت جستجو کردم و داخل دیکشنری رو گشتم راجع به این کلمه چیزی پیدا نکردم.
با تشکر از شما

بله,اسم نوعی از غذا تقریبا باهمون خصوصیاتی که شما فرمودید. شبیه پیتزا یا کوکوی سیب زمینی خودمون هست .مواد تشکیل دهندش هم اول از همه آرد گندم هست ,لوبیا سبزهست ماش و گوشت. وسبزیجات .
باید خوشمزه باشه.

ماری 1395/05/03 ساعت 02:24

استاد، من این مدلی نوشتم درسته؟ :
안 좋으면 안 사요.
اگر دوستش نداری نمیخرم

استاد ببخشید ولی مال شمارو زیاد متوجه نشدم ولی حتما روش کار می کنم تا یاد بگیرم، اگر جایی شو سوال داشته باشم مزاحمتون میشم

استاد این کلمه : 빈대떡
اسم یه عذای کره ایه؟
لطفا معنیشو بهم بگید
جمله ش این بود :
빈대떡 아직 있어요?
پین دِدُک، هنوز هست!

فکنم اسم یه غذاست...چون روی عکس یه عذا این جمله رو نوشته بود...عذاهه شبیه کوکو سیب زمینی بود

هر چی تو دیکشنری گشتم همچین کلمه ای نبود.
ممنون استاد خوبم... سلامت و سربلند باشید که اینقد مارو تحمل میکنید

نه عزیزم اینطوری درست نیست .
اونها برای این جمله از این لفظ استفاده نمیکنند.
فارسی اون مثلا چیزی مثل دلم میخواد میشه.
بخاطر همین از 마음 به معنی( دل ,قلب) استفاده میکنن.فعل 들다به معنی در داخل خود داشتن(اصطلاحی) و کلمه 면هم که معنیش (اگر ) میشه.
از این جمله زیاد استفاده میکنن.
بله در مورد غذا هم همینطوره که میفرماید.
خواهش میکنم.
موفق باشید.

ماری 1395/04/30 ساعت 02:54

سلام استاد
خوبین؟ ان شالله همیشه سلامت باشید. من خیلی از مطالب خوبتون استفاده میکنم، واقعا ممنون بابت این وبلاگ

استاد این درس گفتید اون حروف فارسی که که در کره ای معدل ندارن، داخل ادامه ی مطلب میگین، ادامه ی مطلب اصلا برای من باز نمیشه :( "ادامه ی مطلب" هست اما لینک نیست.

استاد یه سوال دیگه هم دارم همینجا میپرسم که بیشتر وقتتون رو نگیرم:

چطوری به کره ای بگیم:"اگر دوستش نداری، نمیخرم"

ممنون میشم کره ایشو برام بنویسد

سلام عزیزم
خوبم ,ممنون
شما لطف دارید.
ادامه مطلب رو که من نوشتم لینک نیست. ادامه مطلب پایین پست خودش هست.
داخل ادامه مطلب عکس ی جدول هست.شاید ادامه مطلب براتون باز شده.
درمورد جمله تون
میشه
마음에 안 들으면 사지 안겠습니다
موفق باشید.

علیرضا 1395/03/22 ساعت 12:25

حرف ع ندارن؟
علیرضا چطور نوشته میشه؟

انگلیسی مگه عین داره؟
همانطوری که انگلیسی رو مینویسی معادل کره ایشو مینویسی
알리 레자

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد