한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

طرز نوشتن

به نام خدا 





یکی از  مهمترین مطالب در آموزش زبان کره ای  طرزنوشتن اون هست ، تا جائیکه استادان زبان کره اگر طرزنوشتن شما رو ببینند غلط هست از شما نوشته را نخواهند پذیرفت.(مثل اینکه در زبان فارسی معلمین عزیز سال اول از شما میخواهند که حرف مثلا" خ یا الف رو ازپایین به بالا نکشید.)

برای همین لازم دونستم که بیام و این نکته مهم رو متذکر بشم . شما بعدا"خواهید دید خط کسی که رعایت میکند با کسی که رعایت نمیکند کاملا" متفاوت هست و این تفاوت کاملا"مشخص و مشهود هست .

من این مطالب رو خیلی کلی براتون میگم . که چند اصل مهم رو باید موقع نوشتن رعایت کنید.

خوب اول جهت ها که حتما" باید به همین صورت باشند.

1-      تمام خطوط افقی از چپ به راست هستند .

2-      تمام خطوط عمودی از بالا به پایین هستند .

3-      دایره ها خلاف عقربه های ساعت هستند .

4-      هر جا خط کوچک (مثل دندانه ) دیدید اول اون رو میکشید بعد خط متصل رو میکشید.به غیر ازحروف ,,,   که اول باید خط متصل رو بکشید بعد دندانه هاشو بذارید.

5-      خطوط مایل اول ازخط مایل چپ هست بعد خط مایل راست.

شاید یه خورده سخت باشه ولی دستتون عادت میکنه. مطلب دوم اینکه برای اینکه دست خط بهتری داشته باشید بهتر هست که از دفاتر شطرنجی یک سانتی استفاده کنید تا در هر خانه یک سیلاب رو جابدید، اینطوری دست خط شما طوری خواهد شد که ازدیدن آن هر بیننده ای لذت خواهد برد.

در ادامه مطلب شکل این روش ها برای شما گذاشته شده .

موفق باشید. 

 

این عکسها رو از وبلاگ مری کریسمس برای شما دوستان میذارم .با تشکر از مریم خانم بخاطر عکسهای خوبشون




این عکسها هم متعلق به همین وبلاگ هست و برای دقت بیشتر شما دوستان گذاشتم .

اینم یه نکته جالب که در عکس های پایین نشون داده که درنوشتن این خط از قدیم تا کنون چه تغییراتی رخ داده

از نظر ضخامت نوشتاری




و الگوی ساختاری

نظرات 132 + ارسال نظر
jenny 1402/12/18 ساعت 21:04

سلام ببخشید ، دفتر کره ای ها از چپ شروع میشه ؟

بله

^_^ 1402/10/10 ساعت 15:44

سلام ببخشید من یه جا خوندم کلمات کره ای از چپ به راست و بالا به پایین هستش درسته؟

سلام بله

^_^ 1402/10/10 ساعت 15:41

سلام ببخشید وقتی به کره ای میگیم گامنیدا یعنی برو اما حرف ب در کلمه اومده و لی در گامنیدا نیست میشه توضیح بدید

سلام . 갑니다 در این جا حرف ㅂ قبل از حرف ㄴ اومده صدای ㅂ تبدیل به «م » میشه.

الهه 1402/06/03 ساعت 18:32

سلام
ببخشید الان شما که بلدید از روی کلمات، جمله های کره ای بخونین چطور معنی میکنید؟؟؟؟؟؟

سلام . باید یاد بگیرید به مرور زمان لغات رو که یاد گرفتید معنیش چی هست اونوقت میتونید جملات رو هم معنی کنید. به مرور زمان متن رو هم میتونید ترجمه کنید.

سمانه 1402/06/03 ساعت 14:54

سلام خوبید؟
من الان میتونم از روی کلمات کره ای بخونم، اما وقتی میخونم معنیشو نمیدونم، کلمات کره ای رو باید از چب به راست نوشت اما همه جا کلمات از بالا به پایین نوشته شدن من گیج شدم

سلام . خوب شماهمین الان هم که زبان مادریتون رو خیلی کامل بلد هستید هنوزم معنی خیلی کلمات رو نمیدونید. چطور انتظار دارید که فقط با روخوانی معنی لغات کره ای رو بلد باشید؟ این کار زحمت و استمرار فراوان میخواد. شما انگلیسی رو هم با اینکه در مدرسه یاد گرفتید مگر معنی همه کلماتش رو میدونید؟یا میتونید مترجم همه لغات انگلیسی بشید؟ کره ای ازچپ به راست هست نه از بالا به پایین .

؟ 1402/06/02 ساعت 23:24

سلام خسته نباشید ببخشید برای یادگیری زبان کره ای از کجا باید شروع کرد؟من هر چقدر سایت شمارو مرور میکنم به نتیجه نمیرسم که چطوری باید شروع کنم
میخوام به درجه ای برسم که وقتی یک کلمه کره ای رو میخونم بتونم معنیش کنم
لطفا به طور کامل برام توضیح بدید

سلام از قسمت بالای هدر وبلاگ به صفحه اصلی یا همان خانه یا home تشریف ببرید شروع مراحل نوشته شده .

مهتاب 1402/06/02 ساعت 14:43

سلام خسته نباشید
من خیلی به زبان کره ای علاقه دارم و دوست دارم یاد بگیرم اما بخاطر برخی مسائل نمیتونم برم کلاس
میخواستم ببینم خودم به تنهایی میتونم یاد بگیرم یا نه؟

سلام بله
حتما میتونید به تنهایی یاد بگیرید. خیلی سخت نیست

یاسمن 1402/01/28 ساعت 00:22

خیلی ممنون

خواهش میکنم

یاسمن 1402/01/27 ساعت 02:03

سلام، وقتتون بخیر. ببخشید یه سوال داشتم، اینکه چرا نمیتونم اسمم، یاسمن، رو توی یه کلمه به کره ای تایپ کنم؟ "یا" رو جدا میذاره "سمن" رو جدا

سلام
야사만

سلام یه سوال داشتم برای نوشتن کلمات کره ای باید از چه دفتری استفاده کرد؟

از دفتر معمولی میشه استفاده کرد,. اما برای قشنگ شدن خط خوبه از دفتر شطرنجی استفاده کنید، بعدا که خوب تونستید در هر مربع چطور چهارتا حرف یک سیلاب رو جا بدید ، میتونید از دفتر معمولی استفاده کنید.

ava 1401/10/25 ساعت 00:25

سلام خیلی عالی بود فقط ی سوال ـــ
چرا کره ای ها چند حرف رو زیر هم مینویسن
ممنون اگه توضیح بدین

سلام ، ممنون
خوب مدل نوشتنشون هست .
مثل این هست که یک انگلیسی بپرسه چرا فارس زبان ها حروف الفباشون رو بهم میچسبونند؟!!!
شما باشید چی جواب میدید؟
مطمئنا میگید این شیوه نوشتن فارسی هست.
کره ای ها هم همین رو میگند. شیوه نوشتنشون هست.

آوا 1401/10/25 ساعت 00:21

سلام عالی فقط ی سوال چه حروفی رو باید زیر هم نوشت؟
ممنونم اگه بگید

سلام ممنون
بستگی به کلمه داره . اینو تو بخش سیلاب ها توضیح دادیم.

لینام 1401/10/10 ساعت 20:08

واقعا ممنون از تدریستون

خواهش میکنم .

파티마 1401/08/13 ساعت 11:05

عاااااااالی هستید استتتاااااددد خداروشکر باشمااشناشدم. اشنایی و اموزش از شما روزیِ من بوده خداروشکر.

خواهش میکنم ، انشالله موفق باشید .

السا 1401/06/15 ساعت 15:36

سلام چه موقعی باید کره ای رو زیر هم نوشت و چه موقعی باید رو به رو نوشتش؟

سلام اصلا نمیخواد زیر هم بنویسید.
همیشه روبرو هست

:) 1401/05/14 ساعت 14:03

سلام.
میگم برای نوشتن جمله کره ای توی دفتر باید از بالا به پایین یا از چپ به راست نوشت؟!

سلام چپ به راست

تارا 1401/04/12 ساعت 11:42

استاد چرا وقتی جواب من رو میدید نمیتونم پیدا کنه

به همون جایی که نوشتید برید ، یادتون باشه کدام درس مینویسید . همون جا رو بگردید.

تارا 1401/04/12 ساعت 11:34

سلام استاد
چرا زبان کره ای رو روی تم می نویسن؟

سلام
منظورتون رو متوجه نمیشم.
روی تم چی مینویسند؟

KiaWang 1401/03/18 ساعت 08:42

متشکرم خوبم
منم سخت مشغول درسا هستم و منتظرم وقت بیارم دوباره کره ای رو ادامه بدم برم کلاس‌موسیقی
یکم زندگی کنم
واااهایی استاد جدییی؟؟
چقدرر خوووب
خیلی‌خوشحال شدم
موفق باشی استاد تو میتوووونیی
براتون دعا می کنم حتما
استاد سخته پایان نامه نوشتن؟رشته تون چیه؟
موقعی ک میرید برای دفاع
خانواده تون هم بتونن بیان فک کنم
اونجاش باحاله ک بعد تموم شدنش دسته گل و اینا بهتون میدن‌ ووییی
حتما کلی عکس بگیرین خاطره میشه.

الحمد لله ، انشالله همیشه خودتون و حال دلتون خوب باشه .
رشته من ادبیات فارسی هست .
بله، روز دفاع هم خوبه ، حالا تا ببینیم خدا چی میخواد.
پایان نامه نوشتن وقت گیره . خیلی باید تحقیق کنیم تا بتونیم یک پایان نامه پربار داشته باشیم . آدم موقع نوشتن پایان نامه خیلی چیزها یاد میگیره ،برای همین مطالب اول برای خود نویسنده جالب هست .
خیلی خوبه که شما هم برنامه دارید برای آینده تون .
امیدوارم موفق باشی ، شما هم میتونید آینده خیلی عالی داشته باشید.فایتینگ

KiaWang 1401/03/15 ساعت 08:30

سلام استاد خوب هستین؟
استاد جون برگشتم کامنت ها مو که تو این صفحه میذاشتم رو خوندم باورم نمیشه سال۹۹ بود ک من تازه اینجا رو پیدا کردم اون موقع بیشتر وقت داشتم خیلی وقته درس جدید کره ای نخوندم
یبار عکس خطمو فرستادم گفتین ت کره ای رو شبیه E می نویسم یادش بخیر
استاد هنوز دانشگاه تون تموم نشده؟ فضولی نباشه البته

سلام ممنون
شما خوبید؟ چیکار می کنید ؟
بله زمان به سرعت میگذره
دارم پایان نامه مینویسم . البته دیگه دفاعم نزدیکه انشالله.
ممنون که بیادم بودید.

E 1401/01/03 ساعت 15:24

سلام من اصلا متوجه نمی‌شم که از بالا به پایین باید بنویسیم یا از چپ به راست

سلام .
از چپ به راست . بعد از بالا به پایین

مری 1400/12/03 ساعت 09:11

ممنون عالی بود:

خواهش میکنم
ممنون از شما

م 1400/11/20 ساعت 14:23

سلام بسیار عالی من کمی کره ای بلد هستم ولی خطم اصلا خوب نبود واقعا تاثیر گذار بود خیلی ممنون از شما:

سلام ، ممنون از حسن نظرتون

محیا 1400/11/05 ساعت 09:40

سلام
برای نوشتن کره ای چه نوع دفتری باید برداریم؟

سلام ، فرقی نمیکنه ، همین دفترهای یک خط هم میتونید بنویسید.
اما دفتر شطرنجی برای خوش خطی و تمرین بهترنوشتن، خوب هست .

Kiawang 1400/09/27 ساعت 17:41

خوشحالم منو یادتونه
متشکرم استاد منم خوبم^^
بله دقیقا،استادتون درست گفتن
خیلی روی لهجه هم موثره،اگه زیاد فیلم تاریخی ببینیم لهجمون مث قدیمیا میشه!
ولی خب کلا برام سوال بود
مرسی حتما سر فرصت سر میزنم
چقدر قشنگه زبان کره ای:)
به امید روزی که مسلط بشم
راستی پیشاپیش یلداتون مبارک

منم خوشحالم که هنوز شماهم مارو یادتونه
خواهش میکنم.
بله همینطوره
بله بسیار زیباست، شیرین و البته مشکل

Kiawang 1400/09/22 ساعت 19:53

سلام استاد خوبین
منم نمی‌دونم منو یادتونه یا نه!
باز برگشتم با سوالاتم
استاد جونم میگم:« قربان/آقا/ارباب» به کره ای قدیم(زمان چوسان و اینا) چی میشه؟
تو فیلما میبینم میگن «ناعاوری» نمی‌دونم ی همچین چیزی
و اینکه «بانو» توی زمان چوسان چی میشه
میدونم 마마님 میگن اما ب اونایی میگن ک مقامشون بالاتره
اما کلن بانو چی میشه
مرسی

سلام
ممنون
بله یادمه
شما حالتون خوبه؟بقول گفتنی از اینورا؟!!
بله همینایی هست که می‌فرمایید
اما بخوام نام ببرم امکانش نیست
چون اولا در هر دوره تغییر کرده
دوماً اصلن به کارتون نمیاد.
استاد ماهم میگفتند برای یادگیری فیلم های تاریخی نبینید.چون کلماتی ملکه ذهنتون میشند که امروزه اصلا استفاده نمیشند.
من کتابها رو با صوتشون تو وبلاگ گذاشتم
دانلود کنید و گوش کنید و بخوانید

Meli 1400/09/20 ساعت 13:55

سلام چجوری باید این حروف هارو بنویسیم مثلا چجور بهم بچسبونیمشون کع مثل خود این زبان بشع من میخام یاد بگیرم

سلام وقتی کلمات صحیح نوشته بشند سیلاب شما درست تشکیل میشه

ستایش 1400/08/14 ساعت 22:44

سلام استاد ببخشید چه جوری میتوانیم زیر هم این زبان رو به صورت تایپ بنویسم

سلام
از زمانی که تایپ اومد ، کره ای ها دیگه عمودی نمی نویسندو تایپ ها بصورت افقی هست . مگر اینکه بخواهند ، مثلا برای خطاطی عمودی بنویسند.

Mahsa 1400/08/10 ساعت 09:17

سلام میخواستم بپرسم برای نوشتن زبان کره ای باید از چه ابزاری استفاده کرد؟

سلام
منظور شما از ابزار چی هست؟
اپلیکیشن منظورتون هست .
بایدسرچ کنید ببینید چه اپلیکیشنی رو میخواید .
بعد هم زبان رو باید کلاس برید یاد بگیرید.
اپلیکیشن برای روان شدن و تکرار هست .
یادگیری یک زبان با اپلیکیشن و فیلم صورت نمیگیره . اینها فقط ابزاریادآوری هستند.

سوفی 1400/08/06 ساعت 20:38

سلام ببخشید درس کره ای را از بالا باید نوشت یا از چی به راست

سلام ، ازچپ به راست .

پریا 1400/07/10 ساعت 21:00 https://leylasky.blogsky.com

سلام
عزیزم می شه به من بگی تفاوت 이 가 는 은 를 을 رو مرسی واقعا گیجم و من تازه چند ما تقریبا هشت ماه نه ماه هست کره ای دارم یاد می گیرم اگه تو جمله سازی مشکل داشته باشم بده ؟ باید بیشتر تلاش کنم ؟ اینم بگم من سلف اِستادی هستم

سلام
تفاوت این ها رو در درس اول گفتم . به قسمت ساختمان اصلی جمله در لینک زیر مراجعه کنید. این لینک را کپی کنید و در نوار بالای صفحه پیست کنید.
https://leylasky.blogsky.com/category/-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%a9%d8%b1%d9%87-/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%ac%d9%85%d9%84%d9%87

کوثر 1400/06/20 ساعت 09:20 http://Ladybug100

ممنون بابت اموزش یه سوال داشتم ببخشید میشه یه دختر ۱۲ ساله کره ای یاد بگیره ممنون‌ میشم اگه جواب بدید

قبلا هم جواب شما عزیز رو داده بودم
بله اگر انگلیسی رو بلد هستند خیلی راحت میتونند یاد بگیرند.

ستایش 1400/05/08 ساعت 19:50

سلام استاد میشه ایمیل تون رو داشته باشم تا نوشتم رو بفرستم.

سلام
بله
حتما"
leyla.korean.blogsky@gmail.com

Sima 1400/05/08 ساعت 10:56

안녕하세요 마스터님 제 손글씨 봐주셔서 정말 감사합니다

خواهش میکنم سیما جان

Sima 1400/05/03 ساعت 00:14

سلام استاد بفرمایید طبق فرمایشتون عکس از دست خطم بارگذاری کردم.
اینم آدرس وبلاگ
https://s19.picofile.com/file/8438511434/16271555113092190217480321536698.jpg

خیلی ممنون میشم به دست خط من یه نگاهی بندازید

سلام عزیزم
خیلی هم عالی
잘했어요

Sima 1400/04/31 ساعت 21:55

سلام استاد
شب جمعه تون بخیر باشه
ببخشید چطوری میتونم نمونه دست خط کره ایم رو براتون ارسال کنم ببینید تا اگر مشکل داشتم شما راهنماییم کنید

سلام عزیزم
ممنون
تو اینترنت آپلود کنید لینک بفرستید
یا اگر روبیکا داری
@leylasky
میتونی برام اونجا ارسال کنید.

R. J 1400/04/11 ساعت 06:17 http://Ieylasky

Tanks

Your welcome

사파 1400/04/06 ساعت 20:29 http://Leylasky.blogsky.com

استاد روبیکا رو میشه تو آیفون هم نصب کرد

باشه امتحان میکنم .ممنون

사파 1400/04/03 ساعت 15:59 http://Leylasky.blogsky.com

اجیییییی
کجایییییی؟؟؟
توروخدا یه سر به روبیکات بزن

من روبیکا رو تو موبایلم ندارم .
چون موبایلم آیفون هست ؛روبیکا نداره ، باید برم تو اینترنت اونجا پیامتون رو ببینم، راستش خیلی نمیرم .شرمنده.

ARMY 1400/04/02 ساعت 17:40 http://shahzadatefi@gmail.com

ممنون میشم

خواهش

ARMY 1400/04/02 ساعت 17:39 http://shahzadatefi@gmail.com

سلام استاد ببخشید میشه بگید چجوری میتونیم کلمه یا جمله بنویسیم؟

سلام شما نوشتن حروف رو یاد بگیرید .
بعد از کنار هم گذاشتن حروف کلمه یاد میگیرید.
و از کنار هم گذاشتن کلمه جمله رو یاد میگیرید.

사파 1400/03/25 ساعت 15:09 http://Leylasky.blogsky.com

ممنونم استاد
با همین اسم تو روبیکا بهتون پی دادم

ممنون میبینم

사파 1400/03/24 ساعت 15:35 http://Leylasky.blogsky.com

سلام استاد
خوبین؟
استاد ببخشید شما روبیکا دارین؟
میخام اگه امکانش هس آیدیتونو داشته باشم برای رفع اشکال

سلام عزیز
ممنون
@leylasky

*Army* 1400/03/09 ساعت 01:37 http://Leylasky.blogsky.com

سلام استاد
خوبین؟
استاد یه سوال داشتم
من خیلی برنامه نصب کردم برا یادگیری زبان کره ای
ولی راستش هر کدوم یه کلمه رو یکی ننوشتن
مثلا خداحافظ تو یکی نوشته 잘가
وتویکی نوشته안녕
الان کدوم درسته؟
آیا مترجم گوگل درست میاره همشو؟

سلام
هردوش درسته
مثل ما که میگیم خداحافظ یا می گیم به سلامت یا می گیم بای
اینا هم صورتهای مخلتفی برای خداحافظی دارند.

پی تی اس ،ارمی 1400/02/24 ساعت 19:01

سلام استاد خوب هستین من چجوری می توانم
زبان کره ای را بخونم یا خوب تلفظ کنم

سلام ممنون
برای تلفظشون هم سه راه هست .
اون کلمه رو کپی کنید توی گوگل ترنسلیت با زدن روی قسمت بلند گو ، گوگل ترنسلیت براتون تلفظ میکنه .
دومین راه هم گوش دادن و دیدن فیلمها و سریالهای کره ای هست.
سومین راه هم شما کتابهای کره ای همراه با صوت بگیرید.
البته من در وبلاگم این کتابها رو دارم .
به صفحه اول مراجعه کنید و روی کتابها کلیک کنید از آنجا کتاب مورد نظرتون رو همراه با صوت کتاب دانلود کنید.
اما برای خوب خواندن باید فقط متن زیاد بخونید.

خیلی‌خوشحال شدم استاد،مرسی‌که نگاه کردین‌
چشم از این به بعد سعی می کنمㅌ ها رو‌ مثل ایی ننویسم

خواهش میکنم، اول باید ㄷ بنویسید بعد یک خط موازی خط بالا بکشید دوست داشتید وصل کنید دوست نداشتید وصل نکنید، این مدل نوعی از خط کره ای هست.

سلاممم استادعزیزم
امیدوارم حالتون‌خوب باشه
استاد،میتونین یه نگاه به خط من بندازین؟
اگه ایرادی هست بهم بگین لطفا
خیلی ممنونم

https://s19.picofile.com/file/8431067900/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B0%DB%B4%DB%B1%DB%B7_%DB%B1%DB%B7%DB%B3%DB%B4%DB%B4%DB%B1.JPG



↑↑↑↑↑لینک عکس خطم. '^^

سلام گرامی
ممنون
بله خطتون بسیار خوب هست .
ایرادی هم نداره فقط ظاهرا ㅌ رو مثل ایی انگلیسی مینویسید.
امیدوارم موفق باشید.
화이팅

سلام استاد
طاعات‌وعبادات قبول^^
استاد فیلم های آموزشی ای که توی نماشا گذاشتین زیرنویس فارسی ندارن؟من در اون حد کره ایم خوب نیست،متوجه نمیشم چی میگن.
اگه دارن زیرنویس ، میشه قرارشون بدین و یا اینکه بگین از کجا پیداکنم
متشکرم

سلام عزیزم
من نمیدونم کدوم فیلمها رو میگید. انواع مختلف هستند .
اما زیر نویس نمیکنم.
به دو علت 1- وقتش را ندارم.
2- استاد ماهم برامون ترجمه نمیگردند ، میگفتند باید سعی کنید درک مطلب داشته باشید. با این حال اگر در فیلمی به درک اون فیلم نرسیدید سوال بفرمایید.

سلام استاد*-*
ببخشید استاد این آدرس وبلاگ قبلی شماست؟↓↓
http://korea1389.blogfa.com/

سلام گرامی
خیر
آدرس من از اول همین بوده ، فقط سرورها عوض شدند.

. 1400/01/08 ساعت 16:16

سلام استاد، سال نیوتون مبارک
یک سوال داشتم
شما تدریس میکنید؟
اگه میکنید میشه لطفا توضیح بدین درکدوم شهر و با این شرایط به چه صورت
ممنون

سلام گرامی
ممنون سال نو شما هم مبارک
خیر من تدریس ندارم.
و فقط از همین وبلاگ اطلاعاتم رو شیر میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد