한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

8-اعداد


به نام خدا





하나
 



.
.

سلام دوستان عزیزم

خوب یه مدتی درسا رو اینجا نذاشتم تا خوب این درسها رو یاد بگیرید. انشالله این چند روز رو درسهای زیادتری میذارم چون  با باز شدن مدارس و دانشگاه من دیگه خیلی نمیتونم بیام . اما چون درسها هم خیلی مشکل تر میشه وقت زیادی دارید تا اونا رو کاملا" یاد بگیرید . یادتون باشه اگه از زبان کره ای دور بشید حتی یه  مدت کوتاه ، اونا کاملا" از ذهن شما فرار میکنند. زبان کره مثل یک استون هست که خیلی فرراره . درس امروز چون زیاد هست مکالمه نمیذارم . پس با دقت و وقت زیاد اونو بخونید. و تمرین کنید.

درس امروز درمورد اعداد در زبان کره هست .

در زبان کره ای دو جور یا دو گروه  یا دومدل  عدد هستند که مورد استفاده قرار میگیرند خوب به نظر خیلی سخته که بدونیم کجا از کدوم گروه باید استفاده کنیم اما به مرور وتمرین زیاد یادمی گیریم که کجا از کدوم گروه باید استفاده بکنیم.

یه سری اعداد که اولین گروه هستند که از گروه های خالص شماره های کره ای( (고유어수هست که در تلفظ  انگلیسی  میگوییم (pure korean number) برای مثال در شمارشون وقتی دارن  ورزش میکنن و میخواند تعداد حرکاتشونو بشمارند . ازاین گروه اعداد استفاده میکنند پس یعنی در شمردن اشیاء هم از این گروه اعداد استفاده میکنند وگفتن سنتون(وقتی میخواید بگید مثلا بیست سالتون هست) همچنین درگفتن ساعت از این اعداد استفاده میکنید.



0

کُنگ

1

هانا

하나

2

تول

3

سِت

4

نِت

5

تَسوت

다섯

6

یاسوت

여섯

7

ایلگُپ

일곱

8

یادالپ

여덟

9

آهُپ

아홉

10

یال

11

یارَن(یال هَن)(یال هانا)

열한

12

یال تو (یال تول)

열두

20

سه مول

스물

21

سِمورَن(سه مول هَنَ)

스물 하나

30

سارِن

서른

35

سارِن تَسوت

서른다섯

40

مَهون

마흔

50

شین

60

یه سون

예순

70

ایرون

일흔

80

یادون

여든

90

أهون

아흔



در این گروه تا شماره 99 بیشتر نیست ودراین گروه اعداد به 99 ختم میشوند.


 

دومین گروه از اعداد کره ای شماره هایی هستند که ارتباط مفهومی دارند و از اعداد چینی) 한자어수گرفته شده است  (sino korean number)   وبرای شمارش پول و گفتن دقیقه  وشمردن سال  وماه و روز و گفتن شماره تلفن و... از این گروه اعداد استفاده میکنید.

*نکته خیلی مهم این هست که  ما برای راحت شمردن اعدادمون  سه تا سه تا جدا میکنیم و میشمریم اما کره ای ها چهارتا چهارتا میشمردند و جدا میکنند.) مثلا"1000 رو اینطوری مینویسیم 1,000   اما اونا عدد   10,000رو مبنا قرار میدند و اینطوری مینویسند1,0000 ) یعنی مبنای ما سه تا صفرهست و مبنای اونا چهارتا صفر. و اینکه خواهید دید در این جدول مبنا (کلمه مَن هست یعنی همون 10,000)



0

یانگ

1

ایل

2

ایی

3

سَم

4

سَ

5

اُ

6

یوک

7

چیل

8

پَل

9

کو

10

شیب

11

شیبیل(شیپ ایل)

십일

12

شیبی

십이

13

شیبسَم

십삼

14

شیبسَ

십사

15

شیبُ

십오

20

ای شیب

이십

21

ای شیبیل

이십일

30

سَم شیب

삼십

40

سَ شیب

사십

50

اُ شیب

오십

57

اُشیب چیل

오십칠

60

یوک شیب

육십

70

چیل شیب

칠십

80

پَل شیب

팔십

90

کو شیب

구십

100

پِک

101

پِگیل

백일

200

ای پِگ

이백

201

ای پِگیل

이백일

1,000

چان

2,000

ای چان

이천

10,000

مَن

20,000

ای مَن

이만

100,000

شیب مَن

십만

800, 000

پَل شیپ مَن

팔십만

1,000,000

پِک مَن

백만

7,000,000

چیل پِک مَن

칠백만

10,000,000

چان مَن

천만

90,000,000

کوچان مَن

구천만

100,000,000

اُک

1,000,000,000

شیبُک(جو)

(조)십억

8,655

پَل چان یوک بِک اُشیبُ

팔천 육백  오십오

600,700

یوک شیب مَن  چیل بِک

육십만   칠백

 

 

در درسهای بعد  بابکار بردن این اعداد در جاهای مختلف آشنا میشیم. موفق باشید.

نظرات 30 + ارسال نظر

سلاممممممم خیلی عالی تدریس میدهیدددد

سلام ممنون از حسن نظرتون . همیشه موفق و سرافراز باشید.

، 1399/10/25 ساعت 11:59

واییی ببخشید من به جدول پایینی اصلا توجه نکردم

خواهش میکنم . مشکلی نیست.

، 1399/10/25 ساعت 11:39

سلام
ببخشید یه سوال
من یه دیکشنری کره ای داشتم که اعداد کلا توش یه جور دیگه بود
ایل ، ای ، سم ، سَ ، او،یوگ،چیل ،پَل ، گو ، سیب
یعنی اینا اشتباهن

سلام
نه اشتباه نیستند
کره ای ها از دو گروه اعداد استفاده میکنند.
یکی اعداد کره ای ( بقولی) یکی اعداد چینی ( بقولی )
باید بدونید که کدوم گروه اعداد در کجا استفاده میشند.

아이다 1399/09/02 ساعت 08:22

خیلی ممنون ولی من تو عدد های بزرگ گیچ شدم

خواهش میکنم ،عددهای کوچک رو یاد بگیرید ، عددهای بزرگ رو هم یاد میگیرید .
مشکل این هست که شما هنوز عددهای کوچک رو یاد نگرفته سراغ عددهای بزرگ میروید.
مگر عجله دارید ؟ همه را با دقت یاد بگیرید.

아이다 1399/09/01 ساعت 22:12

سلام عاشق وبتونم اصلا حرف نداره







و اما یک سوال داشتم مثلا일흔اگه بخوایم بنویسیم 71 باید بگیم هانا ایرون؟؟؟

سلام ممنون از حسن نظرتون عزیزم .
نه دیگه
مگه اون اول تو شمارش عدد یازده > یال اول نمیاد؟ بعد هَن میاد میشه یال هَن ، بعدمیگی یارَن یعنی یازده
پس اول باید هفتاد رو بیاری بعدش یک رو بیاری و بگی ایرون بعد باید هانا روبیاری ولی مخفف کنی بگی هَن
ایرون هَن = ایرونَن
일흔한

Tara.1958 1398/04/28 ساعت 17:03

یه سؤال کوچیک دیگه

برای یک میلیارد چرا "조" رو تو پرانتز نوشتید؟
یعنی در شرایط خاصی میگیم 십억조 و خارج از اون شرایط میگیم 십억?

یعنی شما میتونید بجای شیبک ، چو هم بگید.
یعنی اگه جایی دیدید که چو نوشته منظورش همون شیبک هست.

Tara.1958 1398/04/27 ساعت 17:37

داشتم اعداد بزرگ رو تمرین میکردم نمیدونم چرا از یک میلیون به بعد رو گیج میشم، برای همین میشه اگه زحمتی نیست از یک ملیون به بعد رو برای هر کودوم یک مثال بزنید تا من از روی مثال ها تمرین کنم؟

در مورد اعداد بزرگتر هر کتابی رو که دیدم ، مثال نداشت و تا همین جا بیشتر گفته نشده . بیشتر از اینها از ما نمیخواند.
حالا شما یه کاری کنید اعدادی رو که مد نظرتون هست به عدد در گوگل ترنسیلیت بنویسید. بعد از گوگل ترنسلیت بخواید براتون بخونه.
اونوقت میتونید به مطلب خودتون برسید.
در مورد نظر قبلیتون هم ازشما متشکرم .

Tara.1958 1398/04/25 ساعت 15:30

와우~ 감사합니다
متوجه اشتباهم شدم، زیادی گسترده نوشتم مثلا بجای اینکه بگم سی و چهار هزار، گفتم سی هزار چهار هزار
مچکرم که تصحیح کردید

اشکالی نداره اگه اعداد بالاتر رو هم خواستم تمرین کنم اینجا بنویسم؟

خوب خدا روشکر .
خواهش میکنم .
بله بفرمایید درخدمتم .

Tara.1958 1398/04/23 ساعت 22:53

시험을 위해 좀 번호 쓰고 언니 시간이 있었
다면 확인해 주세요

34,9870 삼십만 사만 구천 팔백 칠십
56,0711 오십만 육만 칠백 십일
10,5431 만 오천 사백 삼십일
67,8888 육십만 칠만 팔천 팔백 팔십팔

7,8654 칠만 팔천 육백 오십사
9,3567 구만 삼천 오백 육십칠
1,8653 만 팔천 육백 오십삼
3,1234 삼만 천 이백 삼십사

9753 천 칠백 오십삼
3578 삼천 오백 칠십팔
1356 천 삼백 오십육
8654 팔천 육백 오십사

864 팔백 육십사
356 삼백 오십육
875 팔백 칠십오
222 이백 이십이

95 구십오
35 삼십오
76 칠십육
30 삼십

일 이 삼 사 오 육 칠 팔 구 십.. +공

بعد یه، سؤال من الان تو قسمت روز های هفته یه کامنت طولانی دیگه دادم متوجه نشدم ارسال شده یا نه اگه نشده بود لطفا بهم بگید باز بنویسم

34,9870 삼십사만 구천 팔백 칠십
56,0711 오십 육만 칠백 십일
10,5431 십만 오천 사백 삼십일
67,8888 육십 칠만 팔천 팔백 팔십팔

7,8654 칠만 팔천 육백 오십사
9,3567 구만 삼천 오백 육십칠
1,8653 만 팔천 육백 오십삼
3,1234 삼만 천 이백 삼십사

9753 구천 칠백 오십삼
3578 삼천 오백 칠십팔
1356 천 삼백 오십육
8654 팔천 육백 오십사

864 팔백 육십사
356 삼백 오십육
875 팔백 칠십오
222 이백 이십이

95 구십오
35 삼십오
76 칠십육
30 삼십
خیلی خوب بود ، یعنی عالی بود، فقط تو بعضی هاش ی اشکالهای کوچولو داشتید که فکر میکنم تایپی بوده ، وگرنه اعداد رو خوب یاد گرفتید.
راستی اون پیامی که گفته بودید تو روزهای هفته رو من جواب داده بودم و تایید کرده بودم . دوباره نگاه کنید ببینید.

یاسمین 1395/06/20 ساعت 22:01

سلام آبجی لیلا .
انشا الله که خوب هستین. یه سوال خارج از این درس دارم
انیو و آنیانگ هسه یو چه فرقی دارن؟
میدونم که آنیو یعنی خداحافظ و آنیانگ هسه یو میشه سلام ولی توی فیلما از آنیو هم به عنوان سلام استفاده میکنن

سلام عزیزم
ممنون منم خوبم . شما خوبید؟
اَنیانگ هست نه انیو
دیگه هسه یو رو نمیگن.
همانطور که دردرسهای گذشته گفتم اگه حرف صدادار بعد از ایعونگ نیاد ، تلفظش رو احساس نمیکنید. اما گفته میشه نه اینکه گفته نشه.
بله هم برای سلام و هم خدا حافظ بکار برده میشه . درواقع کوتاه میکننش چون عامیانه هست.

یاسمین 1395/06/01 ساعت 23:05

سلام لیلا جون. خوبی؟اخ آخ:چشام اینقده درد میکنههههههههههاز ساعت 6 بعد از ظهر تا ساعت 11 شب یه سره توی وبلاک خوسکل شما هستم:آخه اینقر وبلاگ شما خوبه آدم نمی تونه دل بکنهمرسی از وبلاگ خوشگلتمطمئنم اگه توی یه وبلاگ دیگه بودم و اونو دنبال میکردم حتما تا حالا بیخیال زبان کره ای شده بودم ولی با ولاگ عالی شما و آموزشای خوبتون واقعا هر روز بیشتر علاقه به کره و زبون کره ای پیدا میکنمکامزاهمنیدا

سلام عزیزم
خسته نباشید.
ممنون از اینهمه لطف و محبتی که به مادارید.
امیدوارم موفق باشید.

김부나 1395/05/20 ساعت 17:00

اها متوجه شدم مرسی

다행이다

김부나 1395/05/18 ساعت 19:13

سلام ابجی جون ما یه مسافرت یهویی و طولانی رفتیم ولی من درسام یادم نرفتن همون درسای قبلی رو خوب تمرین کردم یه سوال داشتم یازده کدو تلفظ درست تره؟

سلام گلم
اونی که اول نوشتم تلفظش هست دومی مدل نوشتنش هست و سومی چیزی که در اصل بوده.

자후라 1394/05/05 ساعت 08:04

سلام گوگو ( یعنی کارت خیلی درسته ):بوس
خیلی ممنون هستم از وبلاگ عالیت هزار بار دیگه هم تشکر می کنم با یاد گرفتن زبان کره ای دارم یه تیر و دو نشون میزنم هم انگلیسی رو کامل و یادآوری می کنم ( با کمک فیلم هات که انگلیسیه و خیلی هم کمک می کنه )هم کره ای یاد میگیرم .
خیلی باحالی
خیلی ها میگن این زبان به درد نمیخوره ولی یادگیری هر زبان دری به روی دنیای جدیده ( به نظر بنده )
باز هم تشکر.

سلام عزیزم
شما لطف دارید ، بله فرمایش شما کاملا درسته
شماکار خوبی میکنید وامیدوارم موفق باشید

Mahvash 1394/02/29 ساعت 12:38

بسیارعالی...!!!...
هرقدربیشترمطالبتون روبازمیکنم بیشترذوق میکنم ولذت می برم...
میتونم ببرسم شماچندسالتونه؟؟؟
من خودم واقعازبان کره ای رودوست دارم...
میخوام بدونم چه مدته دارین کره ای رویادمیگیرین؟؟؟
من تازه یادگیری این زبان شیرین روشروع کردم...
بااینحال مطالبتون خیلی شیواست...
بینهایت ممنون!!!
너무 너무 감사해요!!!

ممنون عزیزم
بله ، زبان کره ای واقعا همینطوره که میفرمایید. هرچقدر بیشتر یاد بگیرید بیشتر جذب میشید و درعین جذب شدن سخت تر هم میشه ، اما جذابیتش برای دوستداران زبان کره به طوری هست که نمیتونی با وجود سختی هاش ازش جدا بشی. و هرچقدر یاد میگیری میبینی هنوز چیز زیادی یاد نگرفتی
امیدوارم موفق باشید.

شکیلا 1393/10/03 ساعت 14:36

سلام لیلا جان قسمت 8 آموزش خرابه اگه میشه درستش کن

سلام عزیزم ، من دیدم اما مشکلی نداشت . این فیلمها روچون خودم آپ کردم . اگه به مشکل بخواد برخورد کنه باید همش باهم این مشکل رو پیدا کنه /. اگه دیدید مشکلی داره دوباره چک کنید.

سارا 1393/04/10 ساعت 17:18

سلام فیلم های آموزش هر یکیش مال یه درسه؟ مثلا فیلم 8 مال درس 8؟

سلام ،نه عزیزم اصلا اون یه کار جداست ، اون کمک آموزشی وبلاگمه

N 1393/01/08 ساعت 22:01

سلام،لیلاخانم.
میشه اعدادکره ای رو با خط خودشون هم بذارین ..منظورم اینه :مثل اعداد خودمون که نوشتنش با اعداد انگلیسی فرق میکنه؟؟؟!!!ممنون

سلام علیکم
بله متوجه شدم، اما اونا مثل انگلیسی مینویسن

زینب 1392/05/12 ساعت 00:35

سلام. بازم اومدم و بازم شرمندم. به نظرت عدد 3 نباید "셋" و عدد 9 نباید "아홉" باشه؟

سلام بله حق باشماست .

رز...! 1392/02/14 ساعت 18:22

راستی معلم خوبم روزت( که دیروز بود )مبارک.....!
به هرحال الان معلم من هستین! دلم میخواست به کره ای بگم اما بلد نبودم!! دیروز یادم رفت !میانه یو!
****************
راستی یه پیشنهاد و شاید یکمی هم درخواست! میشه اسم درس ها رو در کنار فارسی به کره ای هم بنویسید؟ مثل خود کلمه ی (اعداد) یا نمیدونم جهت ها ، الفباو......کلا اسم درسا

کامساهام نیدددا...

ممنون عزیزم
منم میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها رو به شماتبریک میگم.
خواهش میکنم .
*****************
باشه سعی میکنم . این کار و انجام بدم . ولی بعد امتحانام

رز...! 1392/02/14 ساعت 18:13

آنیونگ هسه یو لیلا اونی...!
از اونجایی که رشته ام ریاضیه این درس برام خیلی شیرین بود !
اما هنوز متوجه نشدم اونا چهارتا چهارتا جدا میکنن اما شما سه تا سه تا جدا کردین و شمردین!(توی دوتا مثال آخری مخصوصا).
من هنوز نفهمیدم چندتای ما چند تای اوناست؟
مخصوصا توی2 مثال اخری شما سه تایی جدا کردین ! اونا که چهارتایی جدا میکنن چی؟
میدونم منظورم رو خیلی گنگ گفنم !
من درسو می خونم و مطمئنا دوباره با سوال بر میگردم!

انیانگ هسه یو چینگونیم.

بله مبحث شیرینی هست حتی برای من که ریاضی نبودم. (علوم تجربی )
اینکه من سه تا سه تا جدا کردم برای اینه که شماعدد رو بتونید بخونید و قاطی نکنید. اما اونا تو روابط بین المللی هم سه تا سه تا جدا میکنن فقط تو خوندن اعدادشون متفاوتند , الان توضیح میدم:

خوب این مطلب تو رقمهای پایین خیلی نمود پیدا نمیکنه . چهارتاچهارتا بیشتر تو ارقام بالا متوجه این مطلب میشید.مثلا" ده هزار میشه مَن _ بعد مثلا " شما ببینید صد هزارتا شده شیب من یعنی ده تا ده هزارتا شده صدهزارتا ولی ما صد رو ضربدر 1000 میکنیم میشه صدهزارتا.
بعد حالا میای رقم های بالاتر مثلا یک میلیون که شده پک مَن یعنی صدرو ضربدر ده هزار کرده , ما هزار و ضرب در هزار میکنیم . میشه یه میلیون یعنی برای اونا پایه عدد بجای هزار که سه تاصفرداره ده هزار هست که چهارتا صفر داره .
بعد ده میلیون شده چان مَن یعنی هزار رو ضربدر ده هزار کرده شده ده میلیون .
خوب دیگه خودت بگیربرو تا آخر.... شانس اوردم رشتت ریاضیه

امیدوارم که خوب توضیح داده باشم.

فاطمه 1392/01/26 ساعت 18:21

سلام.
اول از هر چیزی میخوام ازتون تشکر کنم لیلا جان. بی شک یکی از بهترین و مفید ترین وبلاگ های ایرانی,ع وبلاگ شماست. نمیدونم, شاید اگه وبلاگتونو نمیدیدم علاقه ی یادگیری زبان کره تو قلب من از بین میرفت. ولی خب, از وقتی وبلاگتونو دیدم هر روز با شوق زیادی صفحه رو باز میکنم تا مطالب قبلی رو مرور و جدید یاد بگیرم. اول از همه از اعداد شروع کردم و الان دارم اعداد رو حفظ میکنم. بدون اینکه خطشون رو یاد بگیرم.
اول میخوام ازتون بپرسم شما که خودتون کار اموز زبان کره هستین یادگیری این زبان نسبت به زبان انگلیسی سخت تره؟ من تو یاد گیری اون زبان زیاد موفق نبودم.
دوم اینکه چرااعداد گروه اول رو تا 12 گزاشتین و بعد از اون از بیست شروع کردین؟ امکانش هست همه رو کامل بزارید؟
مرسی

سلام فاطمه جان خوبی گلم ؟

خواهش میکنم ،‌شما لطف دارید و مثل همیشه خوشحال از اینکه از این وبلاگ خوشتون اومده .
شما مارو با صحبتهای محبت آمیزتون شرمنده میکنید.

من هم وقتی میبینم دوستان مشتاقی به وبلاگم میاند و در مورد درس ازم سوال میکنن به مراتب علاقه من چند برابر میشه .

بله من زبان آموز زبان کره هستم وهنوز تا مرحله معلمی و استادی خیلی راه مونده

یادگیری زبان کره سخت هست اما شیرینی و حلاوتی که این زبان داره من در هیچ زبانی ندیدم . من درحال حاضر کلماتی رو با زبان کره ای بلدم که با زبان انگلیسی بلد نیستم . و این متاسفانه بخاطر آموزشهای غلط در مدرسه بود که آنطور که باید به ما به صورت صحیح آموزش داده نشد.
گرچه خودم درصدد یادگیری زبان انگلیسی هستم . اما معتقدم هیچ زبانی به شرینی زبان کره نیست. اینو دوستان هم دوره ای من هم میگن.

خوب در مورد اعداد. باید بگم خیلی راحته . شما عدد ده رو اول بیار و بعد از اون کلمه یک دو سه رو بیار . سیزده میشه یال ست؛‌چهارده میشه یال نِت ؛‌پانزده میشه یال تسوت ،‌شانزده میشه یاریا سوت . هفده میشه یاریل گوپ . هیجده میشه یاریادالپ ، نوزده میشه یاراهوب. جاهایی که یال شده یار بخاطر اینه که بعدش حرف صدادار اومده و ل رو به ر تبدیل کرده .

موفق باشید.

m 1391/12/18 ساعت 00:16

ببین لیلا جان وقتتو داری هم تو دانشکده و هم تو این وبلاگ میگیری خود کره ای ها برای مراودات رسمی شان از انگلیسی استفاده میکنن
کارت مورد احترامه اما عمرتو واسه چیزی هدر بده که بدرد بخوره

اولا" سلام .

دوما" شما راست میگی .

سوما" به این کار علاقه دارم .

چهارما" ممنون از سفارشتون .

برای جبران خوبی شما توصیتون رو اینجا میذارم ؛ شاید دیگران شنیدندو عمل کردند.

감사합니다

بهاره 1391/09/22 ساعت 21:56 http://lost78.blogfa.com

سلام گلم.ببخشید یه مدتی نبودم.گیگ اینتر نتمون تموم شده بود نتو نستم بت سر بزنم..با این حال فکر نکن فرا موشت کردم و دیگه علاقه ای به یادگیری ندارم.من تا اینترنتمون وصل نشه نمی تونم مرتب بت سر بزنم وبرات بخاطره این وب قشنگت نظر بدم.......بخوصوص که امتحانات ترم یک هم شروع شده ه ه ه ه ه ه ه.بابا معلمامون دمارمون رو در اوردن ..........این مغزمون این لبو شده.چل شدم از بس برای این امتحانات مسخره خرخونی کردم.مغزم از معادله های جذر/مبنا/توان...........آب و هوای جغرافیایی...فلان خلافت مال فلان امام و حضرت پر...........شده.
امتحاناتم که تموم بشه..دوباره همه چی به روال عادی برمیگرده ود دوباره سوالات بی پایان من در مورد زبان کره ای و خط عجیب غریبه اون و......شروع میشه.
اگه دیدی تا یک ماه یا کمتر خبری ازمن نشد از دستم دلخور نشو...و فکر نکن که فراموشت کردم.
امتحانات دیگه...چیکارش کنم چاره ای جز درس خوندن ندارم.

فعلا گلم.

سلا م گلم ؛ خوبی؟ باشه نه گلم برای چی ناراحت بشم ،راستش امتحانای خودمم شروع شده برای همین درکت میکنم. خودمم چند وقتیه که کره ای رو نخوندم
باشه منتظرت میمونم گلم.
راستی خودمونیم عشق شکلکیهااااااااااا

بهاره 1391/09/15 ساعت 15:22 http://lost78.blogfa.com

دوست گلم...آدرس وبتو جزو پیوند های وبلاگم گذاشتمالبته اگر راضی باشی.

ممنون گلم.

سلااااااااااااااام لیلا خانوم واقعا عالیه
خسته نباشید

سلام گلم ، ممنون عزیزم . انشالله بتونه مفید واقع بشه

الهه 1391/09/08 ساعت 18:23 http://mylove-kore.blogfa.com

خیییییییییییییییلییییییییی باحال بود

ممنون ، خوشحالم که خوشتون اومده

مریم 1391/08/12 ساعت 22:36

چه جالب!!

مریم 1391/08/10 ساعت 23:04

چه جالب...عدداشون مث خودمونه...اینا آسونتر از بالایی هاست!!

بله ؛ شاید بخاطر اینه که زبان چینی قدمت بیشتری نسبت به زبان کره داره . ولی کسایی که تکواندو میرند وقتی دارن حرکات ورزشی رو میشمارند از این اعداد کره ای اصیل استفاده میکنن. اونا خیلی راحت این کارو میکنن .حتی میتونن از بالا به پایین یعنی برعکس تند تند بشمارند.

نسرین 1391/07/03 ساعت 00:30

سلام لیلا خانوم,توی فیلمای آموزشی که گزاشتید چون انگلیسی حرف میزنن خیلی چیزاش رو متوجه نمیشم واسه همین خواستم بپرسم توی پاسخ دادن به فروشنده , وقتی آخرِِ حرفمون میگیم (ایسایو) یا میگیم (چوسِیو) به چه معنیه؟

سلام گلم ؛ درسته ؛ کلمه ایسایو به معنی <هست> ؛ یا< وجود دارد> ؛ میباشد.
کلمه چوسه یو؛ به معنی اینکه <لطفا بدهید> میباشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد