한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

فستیوال فیلمها در آستانه سال جدید

به نام خدا

جایزه سال نو در ادامه مطلب 

 ادامه مطلب رو هرگز از دست ندید
 

  سلام دوستان عزیز

امیدوارم حالتون خوب باشه، این هفته ، هفته خیلی خوبی بود و ما مناسبتهای خوبی رو پشت سر گذاشتیم.

میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد صل الله علیه وآله ومیلاد ششمین اختر تابناک ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و 

میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام

من این روزهای خوب خدا رو به همه شما عزیزان تبریک عرض میکنم .

به همین خاطر هدیه خوبی رو براتون در نظر گرفتیم تا

در اولین روز سال نو میلادی اونو به شما عزیزان تقدیم کنیم.

ضمن تبریک آغاز سال نو میلادی

 میریم تا ببینیم  در فستیوال سریالهای سال 2015 که هر سال در آخرین روز ماه دسامبر از شبکه kbs پخش میشه 

جایزه بهترینها که همون کاپ طلایی هست به کدوم بازیگر وکدوم سریال  تعلق میگیره!!!

خوب در بخش اول آقای سونگ ایل گوک بازیگر نقش سریال  جانگ یونگ شیل ( بقول شما جومونگ ) میاد و صحبت میکنه



بخش دوم اولین برنده مسابقه معرفی میشه :

کیم سوهیون : بازیگر سریال دلم برات تنگ شده و بعد از اون سوجی ساب و شین میناه بازیگر اوه مای ونوس میاند روی صحنه بعد از اینا هم جانگ هیوک که معرف حضورتون هست ، بازیگر سریال متشکرم البته در این قسمت برای سریال خدای بازرگان روی صحنه میاد و بعد از اون هم کیم سو هیون بازیگر سریال تو از کدام ستاره ای که در این فیلم برای بازی فیلم دیگه ای بانام تولید کننده بهترین بازیگر نقش مرد شد.



اما در قسمت سوم هم بازیگرها صحبت میکنند.


(متاسفانه نمیدونم چرا  فیلم صحبت بازیگرها رو فیلتر کردند!!!!)

امیدوارم از دیدنش لذت برده باشید.
نظرات 35 + ارسال نظر

سلام

علیک السلام

خیلی وب لاگتون قشنگه

کاش بیشتر از بازیگرا عکس بزارید

ممنون از نظر لطفتون.خوب ماشالله اینهمه عکس بازیگر تو گوگل ریخته عزیزم, فک میکنید اگه از گوگل بردارم بزارم تو وبلاگم چه لطفی داره جانم؟!
وبلاگ دوستان دیگر هم که شده آلبوم بازیگران وخواننده ها . به هر حال نظرتون برای من محترمه و از اینکه مارو بی نصیب نذاشتید ازشما متشکرم.

지나 1395/02/13 ساعت 13:46

این درسا ک تموم شه خب هنوز فک کنم اول بسم الله ست. درسته?? درسای جدید تری نمیذارین

بله ، اینا فقط الف الفبا از 32 حرف الفباست. درسهای جدیدتر تا دانشگاهم تموم نشه درس جدید نمیذارم اما اگر تموم کردید این وبلاگ رو با کلیک روی عکس سونگ میتونید به وبلاگ شماره 2 من راه پیدا کنید و از ابتدایی به قسمت متوسطه راه پیدا کنید.
موفق باشید.

지나 1395/02/13 ساعت 13:41

ممنونم بازم.
شما چ کتابایی رو میخونین. ینی منظورم اینه مال دانشگاس!

خواهش میکنم.
خوب من الان کتاب خاصی رو نمیخونم، چون الان رو درسهای دانشگاهیم متمرکز هستم.
ولی کتابهای یانسه از دانشگاه تهران کتابهای خوبی هستند.

지나 1395/02/12 ساعت 15:32

توی لیریک ی اهنگ دیدم
내 기쁨도 슬픔도 웃음도 눈물도 다너하날의해
چرا اخر فعلاش ᄆ داره?

شرمنده ما هنوز این قاعده رو نخوندیم.از 6 کتاب گرامری کل زبان کره , که فک کنم اگه 6 تاشو بخونیم در حد شاید دکتری برسیم ما 3 کتابشو خوندیم وهنوز کلی قواعد هست تا بخوایم یاد بگیریم.
برای همین میگم شما فعلا به همین درسها بسنده کنید.
البته اگر زبان انگلیسیتون خوب باشه میتونید از سایتهای خارجی برای ارتقاء زبان کره ای کمک بگیرید.
موفق باشید.

지나 1395/02/12 ساعت 02:45

دوباره سلام. خوبین?
3تا سوال ^_^
وقتی بعد از فعل 던 داره ب چ معنیه?
وهمچنین ᄆ/음
راستی فرق بین 많이 و무척چیه?
많이 برای افعال حرکتی و 무척برای افعال توصیفی عایا?!! یا اشتبا گفتم!! >"<

سلام,ممنون
شما خوبید؟
یعنی درباره ی چیزی که قبلاً انجام داده داره صحبت می کنه
مثلاً رستورانی که قبلاً رفتن با همدیگه
خود شنونده هم منظورُ متوجه می شه
?지난 번에 식당에 갔던 어때요
اینطوری خودشُ راحت می کنه
مثلاً طرف پرسیده کجا با همدیگه بریم خوبه
می گه اون رستورانی که با هم دفعه ی پیش رفته بودیم چطوره؟!
منظورتون رو متوجه نشدم.
تا جاییکه میدونم فرقی ندارن ,اما 많이 رو بیشتر استفاده میکنن.

ممم 1395/02/10 ساعت 23:13

عارفان علم عاشق میشوند -بهترین مردم معلم میشوند سلام لیلا جون امشب سوال ندارررم خواستم روز استاد لیلا جونم رو تبریک بگم پیشاپیش - ان شاءالله همیشه شاد باشی چون امتحان داری دوهفته برات کامنت نمیزارم امیدوارم تو درسات موفق باشی برای منم دعا کن از ته قلبت (با تبلتم یه بار فرستادم ولی چون شارژ تموم کرد متوجه نشدم ارسال شد یا نه دوباره فرستادم)

واااای ممنون عزیزم چه شعر زیبایی .
بزرگواری کردید.
منم برای شما شادی و کامیابی آرزو میکنم.
خوب بازم ممنون .
نه نیومده . لطف کردید و به زحمت افتادید. متشکرم.

ماری 1395/02/06 ساعت 13:02

سلامقشنگ متوجه نشدم. یعنی منظورتون اینه که جواب این سوالام تو درسهاتون هست و من ندیدم؟؟

سلام.
البته که هست.
بخونید و اگه بازم سوال داشتید در هر درس سوال کنید.
تو هر درس که نمد لگد نکردیم .قاعده گفتیم.
بخونید ، انشالله که موفق باشید.

ماری 1395/02/04 ساعت 19:31

سلام :) بازم بایت پاسخ قبلیتون ممنون

بازم سوال دارم... و ممنونم از پاسختون

توی این جمله :

무슨 말인지 모르겠어요

무슨 میشه چی
말 حرف-زبان- سخن- اسب
اونایی که ادامه ی 말 اومدن چی؟
منظورم 인지 هستش

و
모르겠어요 گذشته چه فعلیه؟ میشه مصدر و زمان حالشم برام بنویسید؟

عبارت :
맞혀 봐!
معنیش میشه حدس بزن!
ولی تک تک کلماتشو نمیدونم چین؟فعلن؟ اسمن؟ اگه ممکنه برام توضیح بدین

بازم ممنونم استاد... واقعا لطف میکنید...

سلام گلم ,
اینطور که شما سوال کردید از اول درسها باید براتون بگم بیام جلو یعنی من باید 30 ,40 درس رو اینجا براتون خلاصه کنم .
عزیزم لطفا ی زحمت بکشید درسها رو به ترتیب بیاید جلو .ممنون میشم.

آرمینا 1395/02/02 ساعت 14:46

سلام گلم ببخشید شما در آموزشگاه شهاب درس خوندی

سلام عزیز, خیر

تارا 1395/01/29 ساعت 16:36

سلام آجی لیلا عزیزم
انشاءالله که خوبین؟
ببخشید نیومدم ادامه درس ها چون الان پشت سرهم امتحان نیم ترم هست و متاسفانه بدجوری سرماخوردم
اومدم بگم یادمه که یه بار ازتون تولدتون رو پرسیدم که گفتین فروردین هست...
درسته نمیدونم چندم بود اما الان که 29 هست دیگه گفتم حتما تولدتون گذشته
بازم از صمیم قلبم تولدتون رو تبریک میگم با اینکه نمیدونم دیر گفتم یا زود
الانم تقریبا نزدیک یک سال هست که با وب شما و خودتون آشنا شدم و واجب دونستم که تبریک بگم
انشاءالله که همیشه سلامت و تندرست باشین

سلام عزیزم
شما خیلی لطف ومحبت دارید .

ماری 1395/01/26 ساعت 16:32

بازم سلام... ممنون از پاسخ قبلیتون
متاسفانه اصلا تو نت واسه ریزه کاریای دستوری زبان کره ای چیزی نمیشه پیدا کرد.. واقعا ممنون که پاسخ میدین
اگه میشه این سوالامم هر وقت فرصت کردین جواب بدید ( پیشاپیش گوماووو )

تو این جمله :
나이가 어떻게 되세요?
معنی کلمه ی 되세요 رو متوجه نمیشم. اصلا تو دیکشنری نبود. اگه ممکنه مصدر این فعل رو هم برام بگین.

در این جمله :
이/가 한국어로 뭐예요 ..... ?

کلمه ی한국어로
로 و 어 چی هستن که به آخرش اضافه شده؟ و معنیشون چیه؟


ممنونم استاد عزیز

سلام گلم,خواهش میکنم
بله متاسفانه همینطوره که میفرمائید.
مصدرش 되다 هست به معنی. شدن. رسیدن. نائل شدن
로 کلا به معنای. به. هست. هرجا دیدید همین. به. معنا کنید .
البته قواعدی هم برای خودش داره ولی معنیش همین هست.
어 اگر بعد از اسم یک کشور قرار بگیره معنی زبان اون کشور هست . 한국어 میشه زبان کره ای.
البته این ی قاعده کلی هست برای بعضی از کشورها. متفاوته.

지나 1395/01/24 ساعت 21:39

문득 눈을 감으면 فقط معنی 문득
وبقیش کلا
스쳐 그려지는 그리운 날의 기억
눈이 부시게 빛난 우리 사이가
빛이 바래 이별이라 말하게된 이야기

اون 문독 نیست 분독 به معنی خشکی پوست یا سوختگی پوست. معنی میده.
در اشعار خیلی از لغات اصطلاحی استفاده میکنند .
شما باید به ترجمه انگلیسی اون نگاه کنید و با کمک ترجمه انگلیسی دنبال لغت مورد نظر بگردید.
موفق باشید.

지나 1395/01/24 ساعت 21:13

سلام. لیلا جون میشه اهنگ pain از دابل اس اون قسمت اولی ک هیونگی میخونه رو یکم تو معنیش کمکم کنی?
بقیه اهنگو فهمیدم کاملا همه کلماتشو ولی اون قسمتو معنی کلیشو دارم ولی نتونستم کلمه کلمه بفهممش

سلام عزیزم
راستش من خیلی فرصت اینکارو ندارم و معمولا جوابهایی رو میدم که مربوط به گرامر درس باشه.
بخصوص الانم که امتحانای نیم ترم رو دارم میدم.
شما برای ترجمه معانی اشعار حالا خیلی زوده که بخواید اینکارو کنید. بهتره برای ترجمه لیریک کی پاپ یا او اس تی سریالها به ترجمه انگلیسی اونا مراجعه کنید.

ماری 1395/01/19 ساعت 22:33

سلام :) ممنون بابت وبلاگ خوبتون
من یه سوال دارم که جوابشو تو نت نتونستم پیدا کنم...
در آخر یعضی از کلمات کره ای پسوند 서 وجود داره، مثلا اسامی خیلی از شغلها و ...
مثلا : 재봉사/ 의사/요리사/비서/운전사/조종사
یا مثلا : کلمه ی : پرسشی ( 의문사)
و ...
میخواست مبدونم این پسوند کارش چیه؟ و چه معنایی میده؟؟ خیلی ممنون

سلام
خواهش میکنم.
خوب این 사 ها هنجایی هست که همون معنی پسوند er رو در انگلیسی داره ،
مثل 요리 که میشه آشپزی 요리사 میشه آشپز یا مثلا 운전 میشه رانندگی 운전사 میشه راننده ، بقیه هم به همین صورت.
.

الهه 1395/01/04 ساعت 08:43 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی ممنونم به همچنین خودت اجی
درسته تکراریه اما جومونگ انقدر قشنگه که اصلا از دیدنش سیر نمیشیم

سلام عزیزم .
ممنونم .
بله ، شاید حق باشما باشه ، امیدوارم از دیدنش لذت ببری عزیز م

آپم رفیق

ممنون

الهه 1394/12/29 ساعت 04:34 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی الهه ام اجی عیدت پیشاپیش مبارک اجی ان شاءالله که سال خوبی داشته باشی و همیشه خندون و شاد و سلامت و خوشبخت باشی ان شاءالله
اجی اول فروردین شبکه میخواد جومونگو پخش کنه ساعتشم 15:30 بعد از ظهر هست اجی واقعا هم ساعتش خیلی خوبه اجی تونستی ببینش

سلام عزیزم
ممنون , عید شما هم مبارک باشه.
انشالله برای شما هم سالی سرشار از موفقیت و کامیابی وسال رسیدن به آرزوهاتون باشه.
بله ,ممنون از اطلاع رسانیتون. اما ایکاش ی سری جدید پخش میکردند.همش فیلم تکراری میذارن

علی 1394/12/19 ساعت 21:43

سلام ممنون از سایتت فقط فیلما رو چجوری دانلود کنم

سلام ، برای دانلود فیلمها تشریف ببرید صفحه اصلی در صفحه ی نخست ، پست ثابت ما روی نماشا که با قرمز آتشی نوشته شده کلیک میکنید و داخل کانال نماشا میشید و از اونجا دان میکنید. فیلمهای آپارات نیزآدرس برای دان دارند.نیازی به رفتن به آپارات ندارند.

zeinab 1394/12/14 ساعت 00:27 http://zeinabhct.blogfa.com/

سلام
تا حالا رفتین کره؟
اهل کجا هستین؟

سلام گلم,نه.اهل تهرانم ,اما فعلا تهران نیستم.

محدثه 1394/12/13 ساعت 00:03

سلام وای من عاشق کره هستم میخام برای اینده برم کره.شما از کی به کره علاقهمند شدین؟ چند سالتونه؟
منم میخام وبلاگ بذارم میشه در مطالب پست ها کمکم کنی؟

سلام عزیزم
آرزو بر جوانان عیب نیست
خوب میدونید بزرگترین رمز دنیا سن خانوماست
والا فرصت وبلاگ خودمو ندارم ، شرمنده که جوابم منفی هست.
موفق باشید

지나 1394/12/12 ساعت 12:24

اره درسته نباید چیزی رو فدای ی زبونی کرد ک مطمعنا اینده ای نداره ولی من موقع یاد گرفتن زبان انگلیسی هم تمام توجهمو گذاشتم روش و بعد کنکور دادم ونتیجه خوبی گرفتم و راحت تر تونستم تافلمو بگیرم.
همچین یه دفه هم نبودا!!! (:-( همون چندتا سوالی ک پرسیدم بود و بقیشو کااااملا یاد گرفتمو شبا هم اول ی دور مطالب مهمشو دوباره دوره میکنم.
ممنون میشم هر وقت ک وقتشو داشتی به سوالام جواب بدی.
از اول تابستون امسال شروع کردم. ینی نباید اینقد زود پیش میرفتم??

خوبه,خوشحالم که متوجه عرایضم شدید.
زبان کره شیرین ترین سرگرمی دنیاست ,اما فقط سرگرمیه ,نمیشه روش حساب کرد.مثل انگلیسی و عربی نیست.
خواهش میکنم حتما جواب خواهم داد.
خوب بستگی به استعداد داره ,ولی هرچقدر زودتر جلو برید زودتر فراموش میکنید.
امیدوارم موفق باشید چون بزرگترین قانونهای جهان هم استثنا دارن ,امیدوارم شما یکی از همونا باشید

지나 1394/12/11 ساعت 15:05

خیلی ممنونم.ولی واقعا سخته. من امسال تصمیم گرفتم کنکور کارشناسی ندم تا بتونم تمام روزو وقت بذارم و تمرین کنم. وقتی مشکلی داشتم میتونم ازتون کمک بگیرم? از متن درسا?

خواهش میکنم , ولی هیچ چیزی تو زندگیتون رو فدای زبان کره نکنید. در خدمتیم بفرمایید.
ولی لطفا از اول شروع کنید بخونید الان سوالاتون رو دیدم شما ی دفعه چطوری به درس 25 رسیدید؟!!
اکه از اول شروع کنید جواب خیلی از سوالاتون رو میگیرید . متاسفانه این روزها سرم خیلی شلوغه هم خونه تکونی دارم هم حجم درسهام سنگینه ,به همه سوالاتون ی دفعه نمیتونم جواب بدم . الان ساعت 2ونیم شبه وباچشم نیمه باز دارم جواب شما رو مینویسم.
امیدوارم موفق باشید

지나 1394/12/11 ساعت 00:17

سلام. من چند ماهیه ک شروع کردم به یاد گیری زبان کره ای. اولش از یه نرم افزار شروع کردم ولی احساس میکردم که خیلی ناقصه و بیشتر گیج میشدم. ولی از وقتی که این سایتو پیدا کردم:-) خیلی مطالبو بهتر میفهمم. واقعا عالیه ممنونم

سلام گلم
ممنون از حسن نظرتون ، امیدوارم موفق باشید

المیرا 1394/11/17 ساعت 16:22

دوست خوبم سلام.....
ممنون بخاطر وبلاگ خوبتون
قبلا در وبلاگ یه فیلم 60 قسمتی آموزش ربان کره ای قرار داده بودین
الان هرچی گشتم ندیدم...ممکنه لطفا دوباره فیلما رو بذارین؟؟ ممنون میشم

سلام دوست گرامی
در حال حاضر هم در قسمت صفحات وبلاگ هست اما بدلیل محدودیت حجم امکان آپ مجدد برام نیست ,از این بابت پوزش میطلبم.

ممم 1394/11/13 ساعت 00:45

اصلا اشکال نداره نا امیدنیستم خوشحالم ایراد گرفتید راستش درست نمیدونم باید چطور شروع کنم میخوام خوب یاد بگیرم راهنماییم کنید خیلی خیلی دوستتون دارم استاد جونم

سلام دوست خوبم
اینکه ناامید نیستید خیلی خوبه وخوبتراز اون اینکه بخواید ادبیاتشو یاد بگیرید. چون زبان کره فقط 19 تا حرف صدادار داره وما 6 تاحرف صدادار پس ما 19 تارو در قلب 6 تا حرف میشنویم پس دچار خطای شنیداری میشیم اما اگه ادبیاتش رو بخونیم از این خطا دور میشیم.
موفق باشید.

ممم 1394/11/12 ساعت 21:30

آنی آسه یووووووووو سو زون ییم من همون تازه واردم با سریالهاشروع کردم که یه چیزایی دستم بیاد الان مشغول اونها هستم نظرتون چیه؟ بخاطر اطلاعاتی که از کره به ما میدید چمورو کوماپتاااااااا (چرا مرتب برای کد تصویری ایراد گرفته میشه؟؟سند نمیشه)

سلام عزیزم
اگه نظر منو بخواید , راستش بافیلم جلو برید بزارید از همین اول آب پاکی رو بریزم رو دستتون که فقط با فیلم دیدن شما کاری از پیش نخواهید برد.کما اینکه متاسفانه باید بگم تمام کلمات کره ایتون رو اشتباه تلفظ کردید جانم.
شرمنده که ایراد میگیره اما واقعامن بی تقصیرم.
از اینکه زحمت کشیدید و مارو مورد لطف خودتون قرار دادید متشکرم

مرضیه 1394/11/02 ساعت 11:50

سلام لیلا جان میشه خواهشا این ویدئو رو ببینی همش چند ثانیه است.به کره ای چیزی از ایران میگه می خوام بدونم چی میگه؟میشه خواهشا. http://www.namasha.com/v/7O5u9yn3

سلام عزیزم . بله دیدم اما زود قطعش کردن و نصفه حرف زده متوجه نشدم . نذاشته حرفشون رو کامل کنند. من تو یوتـــیـــوب هم دنبال ویدیوکاملش گشتم تا صحبتشون رو ببینم اما فعلا پیداش نکردم..

جومونگ 1394/10/24 ساعت 21:30

سلاااااااام سانگ سنگ نیم جونم
خوبین؟؟؟؟؟؟
من که زیاد خوب نیستم
ببخشید یهو غیب شدما نیومدم وبتون
نتم تموم شده بود
خداروشکر که اذیت نمیشین خیالم راحت شد
من الان نت ندارم یه روزه خریدم اما دارم درس هارو میخونم از روشون نوشتم تو دفتر
ایشالله وقتی نت بگیرم سوالاتم شروع میشه
ایشالله همیشه در کنار خانواده موفق و سلامت و شاد و خندون باشین

سلام عزیزم.
ممنون
نه خواهش میکنم . این روزها منم کمتر میام بخاطر امتحانام..
الانم که تبلتم باتریش دشارژشده و دستم تو هنا مونده.
ممنون ، شما هم موفق باشید.

afra 1394/10/21 ساعت 19:39

سلام.
حالتون خوبه.
مثل همیشه عالی بود.
خیلی ممنون

سلام گلم
ممنون
ممنون از حسن نظرشما د::

아테나 1394/10/18 ساعت 20:47

잘 봤어요! 새해 복 많이 받으세요^_^

, 정말 고맙습니다, 선배님
새해가 행복하길 바람니다

جومونگ 1394/10/12 ساعت 17:28

سلااااااااام
مرسی منم خوبم
خداروشکر که شماهم خوبین
مرسی فهمیدم
ببخشید من نمی دونم چرا اینجوری میشه وقتی براتون نظر میدم همیییییییییشه می نویسه
(کد تصویری اشتباه است لطفا دوباره امتحان کنید)
بعضی وقتا یکی دوبار می دم نمیاد براتون واسه همین زیاد میدم تا درست بشه زیادم می دم یهو کللللی میاد
واقعا تقصیر من نیست
بله فک میکنم حجمم هم خیییلی کم میشه
می دونم براتون سخته که کلی نظر پاک کنین
واقعا متاسفم، چانگ مال میانه یو
و از اینکه بازم ناراحت نمیشین، چانگ مال کومااویو
موفق و شاد و سلامت باشین همیییییشه

سلام عزیزم
خوبید؟
نه گلم ، اصن برام سخت نیست ، خیلی هم راحته
فقط برای خودتون گفتم، اشکال نداره
موفق باشید

مرضیه 1394/10/11 ساعت 23:39

감사합니다

جومونگ 1394/10/11 ساعت 19:22

راستی من چند روزی احساس کردم وبتون یه تعییری کرده الان فهمیدم
اون حباب ها رو که برداشتین به جاش گل ها رو گذاشتین هم قشنگ شده

جومونگ 1394/10/11 ساعت 17:46

سلاااااااااااااااااااااااااااام
خوبین؟؟؟
جووووونمی آپ جدید هوووووورااااااااااا
از بس نماشا بودم نفهمیدم آپ کردین
منم دوباره سال جدید میلادی رو بهتون تبریک میگم
امیدوارم در کنار خانواده سال پر از برکت و شادی داشته باشین
وااااااای کلیپ اولی رو سونگ(جانگ یانگ شیل) دقیقا چرا جوایز اهدا کرد؟؟؟
یه چیزای مبهمی فهمیدم
آخه شک دارم
اگه به بهترین بازیگر مرد سوجی ساپ و بهترین بازیگر زن چه شیرا اهدا کردن پس ربطی به سال نو نداشت؟
یکم قاطی کردم
مرررررررسی برای پست جدید
کوووووماااااااااوووووووو
موفق و سلامت باشین

سلام
ممنون ، شما خوبین؟!
سپاسگزارم
ربطش به اینه که این مراسم دقیقا درآخرین روز سال برگزار میشه. فرداش سال نو میشه
خواهش میکنم
راستی یه مطلب ، اینهمه نظر یه شکل میفرستی خب دختر خوب حجم از دست میدی ، الان این مطلبت رو 15 بار فرستادی عزیز جان ، البته اینو برای خودت میگم عزیزم ، چون برای من فرقی نمیکنه ، من پاک میکنم اما چون اون دفعه گفتید حجمتون محدوده برای همین گفتم بهتون بگم . بازم از اینکه نظر میذارید متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد