한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

در برج میلاد

به نام خدا

در برج میلاد چه گذشت؟!


 
برای رسیدن به جواب این سوال به ادامه مطلب تشریف ببرید.   
خوب شاید همه دوست داشتید اون شب قشنگ اونجا بودید .

حالا که براتون امکانش نبود و البته برای من هم که تهران نبودم امکانش نبود برم

دوستم زحمت کشید و همون شب این مطالب رو در اختیارم گذاشت ولی من بخاطر مشغله زیادی که دارم نتونستم تا بحال براتون این مطالب رو بزارم .

خوب چیکارمیشه کرداز قدیم گفتن:" آب که از سرگذشت چه یک نی چه صد نی"

اما بازم با این حال شنیدنش خالی از لطف نیست

پس براتون میذارم .

عین کلمات دوستم رو که زحمت کشید برام تعریف کرد. برخودم لازم میدونم برای قدر دانی از ایشون امانت داری کنم.

خوب از کجا شروع کنم ؟!!

از اینجا که " ما دیروز به همراه خواهرم و خواهرزادم رفتیم نمایشگاه رو ببینیم که دیدیم .

چون اولش برامون کارت صادر شده بود میتونستیم جشنواره رو هم بریم .

من ردیف جلو نشستم ولی خواهرم با من کمی فاصله داشت.

این اولش بود که من تو بالکن بودم و اما بعد آوردن مون پایین، ردیف دوم نشستم (در بطن حادثه )

این کارت ورودی هست که بهمون داده بودن


و دستبندهایی که باید به دستهامون میزدیم .

اینها بروشورهایییه که توی نمایشگاه گرفتیم.

این پاکتیه که توش میذاشتن

همه یکی یه دونه از اینا دستشون بود با دستبند زرد

خیلی جالب بود

این نوشته 대장금 همون یانگوم خودمون که خودم تو تمایشگاه چاپ کردم

یوی 한지 کاغذ مخصوص کره ای هاست . ( کاغذ سنتی شونه )


یه بخش مخصوص لباس داشت 한복 تم اصلی نمایشگاه رو براساس علاقه ایرانی ها به دو سریال جومونگ و یانگوم درست کرده بودن ایناهم لباسهای  جومونگ و سوسانو هست .


میتونستی هنبوک رو هم بپوشی اما نه اون موقع که ما رفتیم .حیف...

اینا هنبوکایی هستن که ملت میتونستن بپوشن .


اینو نمیشد پوشیدخخخخخ


این جید یا همون یشم خودمون هست.

http://s2.picofile.com/file/8260860492/caesarapp_20167214011639.jpg

اینم کارهای دستی کشور کره





اینم کوزه مخصوص خودشون هست که به اسم" کوزه ماه " شهرت داره.( تو فیلمهای تاریخیشون زیاد دیده میشه.)


اینم بخش چایی های دم کردنی ، جاتون خالی  من چای 안심차 خوردم .


میرسیم به بخش غذاها



بعد لباس و 한지 و طب سنتی (چایی خوردن ) بخش غذا بود.

ظرف و ظروفشون و اینکه تو هرکدوم چی میخوردن رو اینجا نوشته .

اینم غذاهاشون هرکدوم که مشخص بود براتون نوشتم چی هست

اما بعضی ها رو که ننوشتم برای اینکه نور فلش دوربین زیاد بود و اسمشون مشخص نشد.

این(کَنگ چانگ) نوعی شیرینی خوشمزه هست .



(کو چال پَن ) در این نوع غذا که هشت تا نه قسمت هست انواع سبزی و گوشت سرو میشه

(جَب چه) این غذا بیشتر در مهمانی ها از آن استفاده میشود . درگذشته از این غذا به عنوان رشوه استفاده میکردند.
(هُواَجان ) این نوعی کیک برنجی هست که به اقتضای هر فصل از گل آن فصل برای تزئین آن استفاده میکنند.

(سَم سِک جان ) نوعی کوکوی سه رنگ هست . که با قارچ سیاه و سفید و ریشه بامبوو آرد سفید و تخم مرغ وفلفل سبز درست میشود.
 در این قسمت  مواد مورد استفاده درتهیه کیم چی گذاشته شده بود .( همانطور که همه میدونن کیم چی معروفترین غذای کره ای هست )
کیم چی ها معمولا بعنوان چاشنی و بعضا" پیش غذا استفاده میشند
.






واینم چند نوع دیگه از کیم چی هاشون
 


کیم چی پیاز


کیم چی گوجه فرنگی


کیم چی خیار


ادامه دارد....

در آخر اگر خواستید دستور غذاهای بالا رو بدونید رو عکس زیر کلیک کنید.

نظرات 25 + ارسال نظر
KiaWang 1400/03/04 ساعت 19:31

استاد سلام مجدد
ببخشید من هی میام اینجا مزاحم میشم شرمنده م واقعا
میخواستم بپرسم ازتون معنی این جمله:
.언젠가 당신이 한국에 갈 수 있기를 바랍니다
این میشه؟:امیدوارم روزی بتوانید به کره بروید.
و معنی این جمله:
.나는 한국어를쓰고 읽을 수있다
این میشه؟:من می توانم کره ای بخوانم و بنویسم.



بازم ببخشید

سلام
جمله اول درسته
جمله دوم کمی اشکال داره
که باید مینوشتید
나는 한국어를 쓰고 읽을 할 수있어요
اما
اینطوری هم میتونی بگی
저는 한국어를 조금 할 수 있어요
من کره ای رو میتونم کمی صحبت کنم .

KiaWang 1400/03/02 ساعت 13:02

خیلی متشکرم استاد. خداروشکر خوبم.
بله درست میگین.
خیلی خوب میشه اگه اینطور بشه

خواهش میکنم . الحمد لله
ممنون
انشالله

KiaWang 1400/02/31 ساعت 12:45

سلام استاد حالتون خوبه؟
یه چند وقت بود نیومدم اینجا
دلم برای اینجا تنگ شده بود.
وای استاددد منم دلم میخواست اونجا میبووودم
مثل اینکه خیلی خوش گذشته خوش به حال دوستتون.

با این شرایط که رابطه مون با کره بد شده فکر نکنم دیگه هیچ وقت از این مراسما داشته باشیم: (

گرچه اگر هم برگزار میشد من نمیتونستم برم چون تهران زندگی نمی کنم

سلام ممنون
شما خوبید؟؟ لطف دارید ممنونم .
بله خوب هیجان خودش رو داره .
انشالله با انتخابات خوب آینده ای بهتر خواهیم داشت.
دیگه همه چی به انتخابات بستگی داره .
انشالله اونقدر روابط خوب بشه که تو شهرهای دیگه هم بشه برنامه های کره برگزاربشه .

الهه 1395/05/14 ساعت 19:25 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی نه والله اجی خیلی راحت بود ممنونم اجی لطف داری

سلام عزیزم
ممنون شما خوبید.
خواهش میکنم. کارتون عالی بود

الهه 1395/05/12 ساعت 18:50 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی ممنونم اجی سلامت باشی اول کدهایی که تو قسمت کد اختصاصی بود رو کپی کردم تو یادداشت وبم بعد چرکنویس کردم و اون کدهارو هم از قسمت کد اختصاصی برداشتم و تو نت کد اهنگ نگران منی رو پیدا کردم و تو کد اختصاصی گذاشتم اجی

سلام عزیزم . باریکلا ، نه واقعا وارد شدی . باید یه دوره برای ما هم بزاری

الهه 1395/05/11 ساعت 06:09 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی دیروزخودم حلش کردم اجی

اوهههه ,باریکلا موفق باشی خانوم مهندس

الهه 1395/05/10 ساعت 08:17 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی اشکالی نداره اجی مممونم ان شاءالله ببخش ناراحتت کردم اجی

سلام. عزیزم
اصلا بخاطر صحبتهای شما ناراحت نشدم ولی بالاخره وبلاگ آدم اگه به مشکل بربخوره خیلی ناراحت کننده هست.
امیدوارم مشکلتون زودتر حل بشه.
فایتینگ

الهه 1395/05/10 ساعت 01:02 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی نه اصلا اجی اگه هک میشدم وبم کلا فیلتر میشد اجی این لینک برام باز میشه اجیhttp://ww1.redabzar.com/?fp=sBBMcsrwZtoNrhzJbxK2rBsQLov5VIA%2Bnnyw%2Bc9Jm%2BEgSzJesv5RHiSTqe6KuoQ%2FlMlnQpu9DCWtC89VI%2FamXA%3D%3D&prvtof=PuAEE7PjnjM1fL6mYV1mgwyNsF%2FdkmiCSuB7ro4axEcZ3EFLvtVZ%2BZ1MTa5LPPyX&poru=DdUHQSX187ErA0tP9JwyKuAgVWTnJT87yuo%2BQZrrPoPvCguf1FL%2FZ5FF%2BIcbQyWT&cifr=1&

اجی یعنی درست نمیشه وبم؟؟؟

سلام عزیزم
والا چی بگم ,من کلا تو اینجور موضوع ها تخصص ندارم . شرمنده.
انشالله درست میشه.

الهه 1395/05/09 ساعت 11:06 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی لیلا خوبی اجی الهه ام اجی وبم مشکل پیدا کرده اجی وقتی وبم باز میشه یه ادرس دیگه باز میشه اجی یعنی اول وبم باز میشه بعدش یه سایت دیگه باز میشه اجی به مدیر بلاگ اسکای هم گفتم اجی فعلا جوابمو نداده اجی نمیدونم چیکار کنم اجی البته وارد مدیریت وبم میشم اما وبم اینجوریه فقط وب من اینجوریه اجی ببخش مزاحمت شدم اجی

سلام عزیزم احتمالا هک شدی جانم

سلام.من کیم مری هستم.خیلی از وبتون خوشم اومد مخصوصا از اموزش زبان کره ای.من عاشق زبان کره ایم.وبلاگتون پنج سال پیش دیده بودم و ازش خوشم اومده بود.راستی به وب منم سر بزنین.وب خوبی نیس توش داستان عکس و از این جور چیزا میزارم.کلا وبم مخصوص دوستاران کره اس.
تبادل لینک کنیم؟

سلام عزیزم
ممنون از حسن نظرتون.
جدا؟!! خوشحالم که دوستی قدیمی رو بازم تو وبلاگم میبینم.
چشم ،حتما.
بله ،حتما.
موفق باشید

تارا 1395/05/02 ساعت 18:35

سلام آبجی لیلای عزیزم
ممنونم خوبم خداروشکر
شما خوب هستین؟
ممنونم آجی، آخه وب شما خیلی برام مهم بود می خواستم حتما لینک کنم بعد که لینک کردم یهو یادم افتاد شاید راضی نباشین
برای احتیاط ازتون پرسیدم.... بازم ممنون که راضی هستین
وای نه اصلا نیاز نیست بگردین
گفتم فقط اگه یادتون مونده کودوم درس بودم بهم بگین، وگرنه اصلا دلم نمی خواد توی زحمت بیوفتین...
به خصوص که می دونم اصلا بیکار نیستین و فکر میکنم وقت براتون چیز خیلی با ارزشی باشه
اگه شما هم یادتون نباشه بازم وظیفه خودمه درسا رو میخونم از اول بلاخره پیدا میشه
دیشب تا درس 5 رو کامل خوندم و بلد بودم فک کنم توی همون شیش یا هفت مونده بودم بازم میگردم... چشمتون بی بلا!
بازم ممنونم آجی که درک کردین این مدت نبودم
این دفه اگه مشکلی پیش بیاد بدون خداحافظی غیب نمیشم
بله خوشبختانه خیلی هم سنمون تفاوت نداره و با زن داداشم راحتم
سعی میکنم بیشتر درس بخونم چون خیلی وقت از روز رو با فیلم دیدن یا چت کردن و این کارا میگذرونم...(البته تو این چند روز اخیر)
دیگه خودمم خسته شدم یه مدت بیشتر کره ای بخونم بهتر از فیلم و چته
بازم یه دنیا ممنونم ازتون
امشب بازم می خونم تا هر جا بلو بودم رو یه امتحان ساده میگیرم تا هر جا که نه از زن داداشم کمک میگیرم
همیشه موفق و سلامت باشین

سلام تارا جان
از اینکه اینهمه لطف ومحبت دارید یک دنیا سپاسگزارم.
امید وارم همیشه شما رو در کنار خودمون داشته باشیم و شاهد خداحافظیتون نباشیم.
شما از همراهان با استعداد این وبلاگ هستید.
همیشه شاد وتندرست باشید در هرجا که هستید.

تارا 1395/04/31 ساعت 23:36 http://song-tara.moonfa.com/

سلام آبجی لیلای عزیزم
خوبین،خوشین، چه خبر؟؟؟؟؟
یه دنیا دلم تنگ بود براتون
خیلی خیلی هم دلم تنگ شده بود،ولی از بس تو نت فوضولی کرده بودم و زیاده روی کرده بودم این مدت از نت محروم بودم
یعنی کلا نماشا و نت و اینستا و همشو ازم گرفتن و نت هم نداشتم
از بس که زیاده روی کردم کل هارد کامپیوترم رو هم حذف کردن و اصل سی چهل تا سریالم پرید
وای که چقد من سختی کشیدم تو این مدت مردم و زنده شدم... ولی جدا از حق نگذرم خیلی هم تو فکر وب شما بودم و واقعا ناراحت بودم که یهویی غیب شدم بدون خدافظی
خلاصه گفتم اینارو بدونین جدی جدی فراموشتون نکردم حتی وقتی که هیچی از دنیای مجازی برام نمونده بود بازم یه فکر آجی لیلام بودم
ناراحت:
وای راستی آپ جدید مباااارک
واااااای تو برج میلاد چه چیزایی بوده حیف که من نبودم
وایییی غذاهاشون
کیمچی...وای کیمبپ
واقعا خوشبحال اونایی که تونستن برن کاش منم بودم
راستی منم همینجوری تا برگشتم نت برا دلخوشیم همینجوری تازه یه وب زدم بعد شما رو هم لینک کردم
ببخشید بدون اجازه لینک کردم ولی خب هنوز آدرسم رو به دوستام و هیچ کس ندادم بازم اومدم اجازه بگیرم اگه راضی نباشین لینکتون رو بردارم
خب امشب من یکمی درسای گذشته رو بخونم و مرور کنم که اکثرا فراموششون کردم
شما یادتونه آخرین بار داشتم رو کودوم درس کار میکردم؟؟؟
اگه می دونین بگین برم مرورش کنم دوباره شروع کنم یکم بخونم...
اون مدت که کره ای میخونم تنها کار می کردم و کسی نبود کمکم کنه ولی الان داداشم ازدواج کرده و زن داداشم بهم کمک میکنه
خب فک کنم نظرم خیلی طولانی شد ببخشید آجی
خب فعلا فااااایتینگ اونی

سلام عزیزم
به به بالاخره چشم ما بجمالتون روشن شد.
خوبید؟
ممنون که بیادم بودید.
بابت این مسائلی که براتون پیش اومده متاسفم.
خوب وبلاگ نو مبارک ,باعث افتخاره که مارو لینک کردید. متشکرم.
در مورد اینکه تا کجا خوندید باید کل نظرات رو بگردم , چشم اما وقت گیر هست.
خوبه که خواهر شوهر وزنداداش تا این حد بهم نزدیک باشن و درس بخونن.
موفق باشید.
خوشحال شدم.
فایتینگ

ممم파테메 1395/04/30 ساعت 01:53

با سلام
لیلاجان تصویر یشم رو کی برامون قرار میدید؟

ببخشید فعلا لینک عکس رو گذاشتم . چون با موبایلم امکان گذاشتن عکس برام نیست.
از اینکه صبوری کردید متشکرم

ممم파테메 1395/04/28 ساعت 12:24

قوطی !! تا بحال اینو نشنیده بودم
من اوضاعم خیلی جالبه دامپزشک هم شدم چند وقت پیش که یه مرغ احیا کردم الآن هم ی حیوون فشارش افتاده بود ....
خوب شکر خدا که هستید خوشحالم
صفای کلاس به استادشه دیگه لیلای نازنینم
نباشید روحی نداره و زیاد هم جالب نیست
خیلی دوستت دارم

آفرین. موفق باشید.
شما لطف دارید .سپاسگزارم

ممم파테메 1395/04/28 ساعت 00:59

باسلام لیلا جان
حال شما چطوره؟ چند روزی هستش که نیومدم ومزاحمت ایجاد نکردم دلم تنگ شده بود گرچه مارو قابل نمیدونید ولی ما که خیلی ارادتمندیم
گرفتار شدم لپ تاپم مشکل پیدا کرد ویندوز روش نمیخونه خودم که نتونستم دادم خواهرم درستش کنه کارم لنگ مونده خوب همه ی وقتم داره میره
از همه بدتر چند ماه پیش هم کلی سریال کره ای دانلود کرده بودم چون هارد نداشتم ونیاز به به لپ تاپ فوری مجبور شدم همه رو بزارم کنار - وخیلی بدتر که نه تنها لپ تاپم درست نشد من همه ی سریالها رو از دست دادم گرچه اصلا وقت ندارم تماشا کنم ولی امیدوار به تماشاشون بودم
خوب خواستم عرض ادبی کرده باشم فکر میکنم شما هم فرصت ندارید و زیاد سر نمیزنید براتون آرزوی موفقیت میکنم یاعلی

سلام عزیزم .
ممنون خوبیم . خدا رو شکر یه نفسی میاد و میره
ممنون . اختیار دارید ، دوستان همه برای ما عزیزند.
بله کامی آدم خراب بشه . حال آدم بدجوری میره تو قوطی
ممنون از اینکه به فکر ما بودی .
ما خدا توفیق بده سر میزنیم . از این زودتر میخوای گلم . فک کنم 4ساعت از سوالتون میگذره
انشالله موفق باشید.

واییییی خدا بیبمباپ هم بود تو بخش غذا؟ ای کاش منم بودم

هانی 1395/04/18 ساعت 22:42 http://sarangexo.avablog.ir

سلام دوست گلم توی وب یکی از دوستام قراره لقب برای هان هیوجو بذارن حتما بیا شرکت کن عزیزم
اینم آدرسش
http://southernkoreahhj.mihanblog.com

سلام
جالبه

ممم 1395/04/17 ساعت 23:53

سلام لیلا جان عید شما مبارک باشه
مطمئنید؟ ولی من هیچ عکسی با این عنوان ندیدم!!
واینکه آیا اپلیکیشن naver dic شمایل سبز رنگ داره و با رنگ زرد داخلش نوشته dict همین هستش؟من اینو پیدا کردم
بهر حال از راهنمایی شما سپاسگزارم خیلی دوستت دارم-
آب وقتی جاری بشه راه خودشو پیدا میکنه
شاد باشید و پر اراده- یاعلی

سلام دوست عزیز
عید شماهم مبارک.
لینک زیرو مشاهده بفرمائید.
,http://leylasky.blogsky.com/1391/11/28/post-34/
بله درسته.
خواهش میکنم .

ممم 1395/04/15 ساعت 11:38

لیلا جان آیا دیکشنری دوسویه شما کتاب هست یا نرم افزار؟؟کلاً کتاب دو سویه تابحال ندیده بودم جدا چرا ولی ادغام نه!
بله الآن دیکشنری های نرم افزاری کار رو خیلی راحت کرده ولی ایراد بیشترشون این هست که قوی نیست مثلا دو سه سال پیش من خیلی دنبال نرم افزاردیک پزشکی بودم ۲-۳ مورد تهیه ولی قوی نبود دامنه لغاتش خیلی پایین بود خیلی وقتم رو میگرفت ترجیح دادم از کتاب استفاده کنم دیگه هم دنبالش نرفتم آنلاینش هم که مرتب میگه( این کلمه یافت نشد)
اگر آدرسی دارید که دیکشنری های آنلاین قوی داره و رضایت داشتید اگر لطف کنید مارو هم راهنمایی بفرمایید که یک دنیا سپاسگزار خواهم بود

بله.کتابه,عکسشو تو این وبلاگ گذاشتم. قبلا هم گفتم خدمت دوستان دیکشنری naver هست .https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nhn.android.naverdic

ممم 1395/04/15 ساعت 03:18

لیلا جان عذر میخوام
آیا خودتون کتاب دیکشنری کره به فارسی رو دارید؟ و اگر دارید آیا امکان داره آدرس وشماره تلفن انتشاراتی اون رو در اختیارم قرار بدید؟؟؟ سپاسگزارم عزیزم

نه ندارم,البته فک نمیکنم احتیاجی هم داشته باشم.چون دیکشنری دوسویه انگلیسی رو دارم و خدا نگه داره دیکشنری های آنلاین رو که دسترسی به کلمات رو برام آسونتر کرده.
برای همین نیازی به همچین دیکشنری رو در خودم نمیبینم.
خواهش میکنم عزیز

مینا 1395/04/14 ساعت 10:50

سلام مجدد و وقت بخیر خدمت لیلا خانم
منظورم ویدئوهای آموزشی بود که شصت قسمته
توی این پست
http://leylasky.blogsky.com/5
هم فیلتر شده است و هم باز نمیشه
ممنون

راستش خوب دیگه فیلتر شده چون از کانال مدیافایر هست .
ومتاسفانه من دیگه نمیتونم چنین حجمی رو آپ کنم .یعنی اصن سیستم دیگه ای هم نیست که این حجم رو آپ کنه و دوم اینکه من قبلا حجم نامحدود داشتم ولی الان حجمها محدود شده.
از این بابت متاسفم

ممم 1395/04/14 ساعت 00:28

شکر ایزد زپس پنجره وبلاگ شما را به یکی دگمه کنم ظاهر و بر روی دو زانوی ادب درس شما را بکنم حاضر و از آنچه کنی قید ،کنم صید ، چو درّ از دل دریای سخنهای تو صاحبدل خوش ذوق فریبا
باسلام لیلا جان
پست جالبی هست ممنون زحمت کشیدید برای جید یا یشم تصویری قرار ندادید خیلی دوست داشتم سلیقه شون رو در این مورد هم ببینم ولی در کل خیلی جالب بود ولی انگار سبزی جات رو جدا درست میکنند بعد کنار هم میچینند ظاهر جالبی داره ولی فکر نکنم خوش مزه باشه - یه چیز دیگه من اصلا فکر نمیکردم اونا سیر مصرف میکنند
راستی لیلا جان آیا کتاب دیکشنری کره به فارسی در دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه تهران پیدا میشه ؟؟ من دیکشنری فارسی به کره رو دارم
از شما ممنونم

سلام عزیزم
بابت متن قشنگتون متشکرم
بله انشالله یشم رو هم میزارم.
اونا خیلی سیر میخورن ,بعضی از غربی ها بخوان بهشون طعنه بزنن بهشون بو گندو میگن
نه البته خود دانشگاه تهران داره ولی در اختیار همه نمیزارن.
خواهش میکنم.
منم از شما ممنونم

مینا 1395/04/13 ساعت 08:13

سلام و وقت بخیر لیلا خانم
بسیار ممنون از آموزشی که گذاشتین. راستش ویدیو هایی که تو ویلاگ هست رو اصلا نمیشه دانلود کرد مشکلش حل نیمشه ؟

سلام عزیزم,ممنون ,وقت شما هم بخیر
البته فک کنم اگر از دانلود منیجر استفاده کنید مشکلی نباشه اما اگه دانلود منیجر ندارید در صفحه نخست پست ثابت رو نماشا کلیک کنید واز داخل نماشا دانلود کنید.
متشکرم.

아테나 1395/04/12 ساعت 17:34

선생님은 무슨??? 칭찬하네요^_^

그개 그냥

아테나 1395/04/12 ساعت 01:46

안녕하세요!! 잘 하셨어요^_^ 덕분에 다시 즐거운 시간이 지냈어요! ^__^

안녕하세요,선배님
뭘요
진짜요? 감사드립니다

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد