سینما تیک

سلام به همگی دوستان

از این به بعد هر کس از دوستان راجع به هر موضوع سینمایی مطلب یا بیوگرافی وعکس و...از هنر مندان عزیز می خواد به عنوان پیام برام بذاره تا من هم  سریعا اقدام کنم

ممنون


 

موسیقی پاپ دچار تکرار شده! / شکوهی، صفوی، آسرایی، عسکری و اصحابی از این روزهای موسیقی می‌گویند

موسیقی پاپ این روزها با چالش‌های درونی روبرو است. برخی معتقد هستند این ژانر موسیقی پس از یک دهه پر فراز و نشیب از درون دچار ضعف‌های ساختاری شده است؛ بزرگترین چالش مطرح شده در این حوزه که برخی از خوانندگان پاپ هم بر آن صحنه می‌گذارند، موضوع تکراری شدن قطعات و آلبوم‌های پاپ است. در هفته‌ گذشته با چند تن از خوانندگان موسیقی پاپ درباره احوال این روزهای موسیقی پاپ و تکراری شدن آثار این ژانر موسیقی گفت‌وگو کردیم که در ادامه بخشی از صحبت‌های آنها را مرور می‌کنیم .

اگر گوش موسیقایی مردم ضعیف شده مقصر ما هستیم

علی اصحابی در این‌باره به هنرآنلاین گفت: یکی از مشکلات عمده در موسیقی پاپ تکراری بودن آثار است، وقتی یک کار به قول معروف "هیت" می‌شود همه رو به آن موسیقی آورده و سعی می‌کنند مانند آن کار کنند که این مشکل در آینده اثرات مخربی را در بر خواهد داشت. امروزه مردم ما گوش‌شان به شنیدن موسیقی‌های تکراری عادت کرده و ضعیف شده که مقصر اصلی من و همکارانم هستیم چون آنطور که باید نتواستیم کارهای درچه یک را تولید و ارائه کنیم.

خوانندگان با احساس مسئولیت ناجی موسیقی پاپ شوند

فریدون آسرایی نیز با تایید صحبت‌های اصحابی به هنرآنلاین گفت: پرواضح است که سلیقه مردم در انتخاب موسیقی مانند کودکانی شده که میان پفک و پسته، پفک را انتخاب می‌کنند، در واقع، سلیقه مردم به‌طور کل پفکی شده است.

او  تأکید کرد: وقتی مانند امروز کار از کار می‌گذرد تنها خوانندگان هستند که با احساس مسئولیت درست و ساخت آثار خوب می‌توانند در جهت بهبود این وضع کمک‌حال یا شاید ناجی باشند.

اکثر کارها تکراری شده‌اند

حمید عسکری نیز درباره تکراری بودن آثار  موسیقی پاپ به هنرآنلاین گفت: در این مورد موافقم و به نظر من کارهای امروزی کاملاً دچار تکرار شده‌اند. به همین خاطر من چند سال است سبک کاری‌ام را تغییر داده‌ام. در واقع، بعد از انتشار سری آلبوم‌های "کما" و آلبوم "خوشبختی" تغییر اساسی در سبک کاری‌ام بخصوص ساخت ملودی ایجاد کردم تا دچار تکرار نشوم.

موسیقی مانند موج است

شهرام شکوهی هم در گفتگو با هنرآنلاین اذعان داشت: موسیقی مانند موج است و وقتی کاری مورد پسند عام قرار می‌گیرد این موج مابقی افراد را درگیر خود می‌کند، این مسئله در سینما هم چند سال پیش به وفور دیده می‌شد. به عنوان مثال در موسیقی از زمان بنیامین به این طرف کارهای الکترونیکی رواج زیادی پیدا کرد و تب موسیقی‌های الکترونیکی از همان موقع به راه افتاد. این را هم بدانید اگر قرار باشد اتفاق خوب برای یک کار بیافتد نیازی به موج نیست و خودش می‌افتد.

به جز موسیقی، صنوف دیگر با هم متحد هستند

بهنام صفوی هم درباره این روزهای موسیقی به هنرآنلاین گفت: به خاطر فکر اشتباه برخی از هنرمندان امروز شاهد انتشار تعداد کثیری از آثار شبیه به هم هستیم. ای‌کاش بتوانیم مانند کشورهای دیگر با ابداع آثار جدید تفکر و سلیقه مردم کشورمان را در موسیقی ارتقا بدهیم. قبول دارم که این حرکت کار سختی است، با این وجود، خود من تمام تلاشم را کردم تا جایی که امکان دارد از تکرار در آثارم به دور باشم.


 جانبازی که علیخانی را وادار به معذرت خواهی کرد/ اعلام دستمزد مجری ماه عسل

 برنامه تلویزیونی ماه عسل شب گذشته از چند جانباز که در حال حاضر نیز با سختیو مشقت به کار و فعالیت می پردازند دعوت کرده بود.

بنا بر این گزارش، بخشی از گفت و گوی علیخانی با این رزمنده جانباز به میزان درآمد او اختصاص یافت که پاسخ داد درامد دامداری و کشاورزی زیاد است. اما بگذارید من از شما رفم دستمزدتان را بپرسم که این روزها در فضای مجازی درباره آن زیاد صحبت می شود. علیخانی نیزدر پاسخ گفت شما چه رقمی را شنیده اید؟ و مهمان برناماعنوان کرد که رقم یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به عنوان رقم دستمزد علیخانی شنیده است و تاکید کرد که علیخانی نان خود را در غمهای مردم می زند.

علیخانی در پاسخ عنوان کرد که دستمزد من بابت برنامه ماه عسل 45 میلبون تومان است و از فرصت استفاده کرد و با اجازه از مهمانانش به چند شایعه درباره این برنامه تلویزیونی پاسخ داد.

علیخانی گفت: سازمان صداوسیما به شدت مشکل مالی دارد و در عین حال کارشناسان دقیق و متبحری دارد که بابت هزینه های ما به شدت دقیق هستند. آگهی های بازگانی و اسپانسر برنامه هم پولشان به من هیچ ربطی ندارد و مستقیم وارد خزانه دولت می شود. ما هم گاهی دوست داشته ایم که اسپانسر نداشته باشیم ولی مشکلات مالی به ما اجازه نداده است. آن وقت چجوری من احسان علیخانی از دکتر محمد سرافراز، حاج آقای پورمحمدی و از آقای میرحسینی در این اوضاع و احوال یک میلیارد و دویست بگیرم که من می خواهم بروم برای مردم اجرا کنم؟ کت و شلوار قشنگه هم بپوشم و یکسری باور میکنند این حرفها را و در فضای مجازی یک لشکر زخمی می نشینند برای اینکه با تمام قوا هویت تو را به لجن بکشند.

وی ادامه داد: به نظر من این بداخلاقی در حال زیاد شدن است. بعد هم من یک سوال دارم راجع به غمی که شما گفتید. یک روزهایی ما در برنامه مان می گوییم و می خندیم و خیلی از این دوستان که انتقاد می کنند، می گویند ببین.. دارند دروغ می گویند و حقیقت را کتمان می کنند. درد مردم کو؟ مشکلاتی که وجود دارد کو؟ بعد می رویم از درد و آسیب در کشورمان می گوییم، می گویند ببین... غمگینی... تلخی... آقا ما چکار کنیم؟ اگر در ماه مبارک رمضان و زمان افطار برنامه داریم، برنامه متعلق به مردم است و تمام سال می دویم برای اینکه این سوژه ها را پیدا کنیم.

علیخانی تصریح کرد: من در زمانی برنامه گرفته ام که هرگز هم دنبالش نبوده ام و شما یک مدیر نمی توانید پیدا کنید که بگوید احسان علیخانی پشت در اتاق من نشسته بود و التماس کار می کرد. این را صریح می گویم. اما من در ساعتی برنامه اجرا می کنم که اگر قرار بود سبک و سنگین کنند می شد یک مرجع عالیقدر و یک مجتهد بگذارند که برای مردم حرف بزند. من می فهمم که چه تایم ارزشمندی دستمان است. اما اشتباه هم می کنیم.

وی عنوان داشت: امروز سالروز اقدام وحشتناک ناو وینسنت به هواپیمای ماست که زدند، با جان این همه آدم بازی کردند، بعد هم پایش ایستادند و مدال هم به کاپیتان ناوشان دادند. اما ما از این حرف ها نداریم. همین تذکری هم که گرفتیم درست بوده. بچه های ما سهوا یک اشتباهی کردند. این حرف درست است. ما آمدیم آن تضاد و تبعیض را در کار نشان بدهیم و نمی دانستیم که مهمانمان یک کار دیگری هم در گذشته کرده اند و ما مجبور و موظف بودیم که آن کار را بکنیم. من معذرت می خواهم از همه کسانی که خاطرشان را آزرده کردم. از همه بزرگترهای کشورم عذرخواهی می کنم و از همه مدیرانی که همیشه برای ماه عسل وقت گذاشته اند و می دانند که مخاطب میلیونی دارد.

علیخانی تاکید کرد: من مجری مردم هستم و تا لحظه ای که مردم من را تماشا کنند و تحملم کنند هستم و اگر احساس کنم خاطرشان مکدر می شود امکان ندارد بمانم حتی اگر آن پولی که شما گفتید را به من بدهند. من می توانم برنامه بسازم که یک نفر جلویم بنشیند و بعد هم شروع کنیم به پند دادن و بعد هم به خانه هایمان برویم. اما این روزها ما خانه هم نمی رویم. 35 شب است که خانواده ام را ندیده ام و آن قدر روی مبل دفترمان خوابیده ایم که گردنمان و کمرمان حالت مبلهای دفتر را گرفته است. اما نگرانیم که مهمان های فردا چه می شوند. یکی باید به فرودگاه برود، دیگری به ترمینال... بچه ها این می رسد، آن می رسد؟ یک گروه قبلا باید به شهرهای مختلف برود تا این مستندها را بگیرد. برای اینکه این صندلی متعلق به مردم است.

وی گفت: قرارمان این است که از بین مردم کسانی که دیده نمی شوند بیایند و حرف بزنند. در این میان ما هم قطعا اشتباه می کنیم. مگر می شود؟ من بچه این مردم هستم. من در این قاب و جلوی چشم شما بزرگ شدم و قد کشیدم و اشتباه هم می کنیم و معذرت هم می خواهیم بابت اشتباهی که کرده ایم اما تمام عشق ما این بوده که آدمهایی بیایند و حرف بزنند که جایی دیگر برایشان نباشد  که بیایند و حرف بزنند. اما اینکه ما رذلیم چون که یک بدبختی بزرگتر را در مقایسه با یک بدبختی به شما نشان می دهیم این انصاف است؟ من یک قهرمان 8 ساله به برنامه ام آورده ام که سرپرست خانواده است. آن وقت یک نفر در اوج بی رحمی نوشته است که دست های کثیفت را از سر این پسربچه بردار. شما که دستت تمیز است کاری کن. دست من کثیف... صورت من پلاستیکی... دست تو  تمییز و صورتت نورانی... یک کاری بکن. جلوی اسپیلت نشستن و تایپ کردن و توهین کردن به خانواده آدم کاری ندارد. چند وقت پیش محسن تنابنده حرف می زد و میگفت مادر من مگر پایتخت را ساخته که به او فحش می دهید؟ من هم همینطور.

وی ادامه داد: ولی بدانید که اگر ما هستیم به خاطر روایت قصه های مردم است و اگر یک روز به این نتیجه برسیم که دوستش ندارید، خداحافظ. من مخلص شما هستم و کوچک همه مردم. من هیچ اعتباری جز تلویزیون و چشم های شما ندارم. هیچی. پارسال هم در برنامه گفتم که اگر صفی به عدالت تشکیل بشود که چه کسی اینجا بیاید و حرف بزند من در آخر صف هستم.

جانباز مهمان برنامه نیز در پاسخ به علیخانی گفت: قطاری که ایستاده سنگ نمی خورد و اگر شما کاری می کنید که از دید خود من بیان قهرمانی های خفته این مردم است، آن را نشان دادید و بزرگش کردید نشانه حرکت شماست و این عزت را خداوند به شما داده است. من یک ساعت است که پشت این صحنه هستم و تمام آدمهایی که اینجا کار می کنند بچه های جوان هستند. شما سرخورده نشوید و بزرگ می شوید. نیروی فرهنگی احتیاج به کمک و حمایت دارد.

دعوت از 2 مهمان نامناسب از جمله مواردی بود که امسال حواشی بسیاری برای برنامه ماه عسل به وجود آورد و منجر به دریافت نامه توبیخ از سوی معاون سیما شد.


مراسم افطارى خيريه خانم بلوكات، به نفع كودكان سرطانى، كودكان بدسرپرست و بى سرپرست و معلولين...

اکبر عبدی  در کنار سولماز و احسان


پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران در مقابل تیم ملی روسیه هنرمندان و ورزشکاران در صفحه اجتماعی خود پیام هایی را منتشر کردند.

واکنش هنرمندان به پیروزی مقابل روسیه

واکنش
 

 منبع :باشگاه خبرنگاران

پی نوشت :بعد از بازی اول ایران که ایران با نتیجه 3-0 پیروز شد اما به دور بعد مسابقات صعود نکرد.


 

آغاز پخش سریال «نیاز» از امشب از شبکه یک

به نقل از روابط عمومی شبکه یک، «نیاز» سریال جدید حسین سهیلی زاده است که در ایام شب های قدر و به مدت یک هفته از شبکه یک پخش خواهد شد. این مجموعه تلویزیونی درباره زوج جوانی به نام‌ پیمان و کمند است که خارج از کشور با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده‌اند. در بازگشت به وطن، سیما، مادر پیمان برای اولین بار عروس خود را می‌بیند. این آشنایی واکنش‌هایی را در خانواده برمی‌انگیزد و داستانهای مختلفی را شکل می‌دهد.

 
این سریال در شش قسمت40 دقیقه ای تولید شده است و از امشب راس ساعت 22 و به جای سریال پایتخت پخش می شود. بهاره افشاری، شهرزاد کمال زاده، حدیث میرامینی، پوراندخت مهیمن، پندار اکبری، عمار تفتی، رز رضوی، سیروس میمنت،آرش تاج تهرانی و کیمیا ملاحی (بازیگر خردسال) از بازیگران این مجموعه تلویزیونی مناسبتی هستند مقابل دوربین محمد افسری رفتند.
 
به گفته تهیه کننده سریال نیاز، قصه این مجموعه تلویزیونی یک ملودرام اجتماعی است که دو موضوع را روایت می کند یکی ترویج فرهنگ یتیم نوازی در جامعه و دیگری چالش هایی است که بین انسان ها بوجود می آید. سریال نیاز می خواهد بگوید زمانی که مردم از فرهنگ اصیل خودشان یعنی باورهای دینی و مذهبی دور می شوند، دچار چه چالش هایی فردی و اجتماعی خواهند شد. 
 
ایرج محمدی همچنین درباره آخرین وضعیت تولید این سریال هم گفت: تاکنون تصویربرداری بیش از 80 درصد مینی سریال نیاز انجام شده است و فیلمبرداری کار تا روز سه روز دیگر به اتمام می رسد. او ادامه داد: گروه تولید هم اکنون در منطقه اقدسیه تهران و در لوکیشن منزل سمیرا (رز رضوی) هستند و شهرزادکمال زاده،کامران تفتی، رز رضوی و کیمیا ملاحی بازیگر خردسال امروز جلوی دوربین رفتند.
 
قرار است پس از پایان این مجموعه تلویزیونی جمعه نوزدهم تیر ساعت 22 خلاصه قسمت های پخش شده سریال نیاز پخش شود. عوامل این سریال عبارتند از: سرپرست نویسندگان عباس نعمتی، مدیر فیلمبرداری محمد افسری، آهنگساز فردین قره گزلو، صدابردارمهدی آزادی، مدیرتولید اصلان مرتضایی، برنامه ریز امیرسلیمانی، تدوین امین عابدی، تیتراژ امیر ولی خانی و عکاس هلیا رضایی ... گفتنی است پخش مجموعه تلویزیونی پایتخت از شنبه بیستم تیر ادامه خواهد یافت.
 

با سلام به همه بازدید کنندگان عزیز این وبلاگ.امیدوارم از وبلاگم راضی باشید. معذرت میخوام که یه مدت نبودیم ،اختلال در سایت بلاگفا باعث شد مدتی در خدمتتون نباشیم. انشالله از این به بعد با پست های خوب در خدمتتون هستیم .شما هم با کامنت ها تون ما رو خوشحال کنید .ممنون

«رضا سعیدی‌پور» مدیر سینما آزادی گفت: فیلم سینمایی «ایران برگر» در مدت 12 روز، رکورد فروش اکران نوروزی سال‌های اخیر را شکست.
«ایران برگر» رکورد فروش اکران نوروزی سال‌های اخیر را شکست

«رضا سعیدی‌پور» مدیر سینما آزادی در مورد فروش فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» در اکران نوروزی گفت: در گزارش‌‌های موجود با توجه به فروش سال 93 که در تمام سینماها فروش قابل توجهی بود؛ ما امسال با فیلم سینمایی «ایران برگر» رکورد فروش اکران نوروزی سال‌های اخیر را در مدت  14 روز عید نوروز شکستیم و این فیلم در این مدت، 204 میلیون تومان فروش داشته است و با توجه به اینکه دو روز همین دو هفته هم یعنی روزهای سوم و چهارم فروردین ماه تعطیل بود؛ که اگر بخواهیم آمار فروش اکران نوروزی را حساب بکنیم این آمار فروش «ایران برگر» شامل 12 روز است.

   

وی همچنین گفت: استقبالی که از فیلم سینمایی «ایران برگر» توسط مخاطبان شده است و فروشی که این فیلم در مدت این 12 روز عید نوروز داشته؛ تاکنون در اکران نوروزی سینما آزادی در سال‌های اخیر سابقه نداشته است. سال گذشته پرفروش‌ترین فیلم سینما آزادی، فیلم سینمایی «طبقه حساس» بود که بالاترین میزان فروش آن 164 میلیون تومان بود.

 


نسخه نمایش خانگی فیلم تحسین شده «چند متر مکعب عشق» به زودی عرضه می‌شود.
ورود«چند متر مکعب عشق»به شبکه نمایش خانگی

در جلسه ۲۴ اسفندماه شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد، با عرضه فیلم‌های «ابله/ قسمت‌های ۹ و۱۰» به تهیه‌کنندگی مشترک تصویر گستر پاسارگاد- محمد مسعود و به کارگردانی کمال تبریزی، «پوسته» به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی و به کارگردانی مصطفی آل احمد، «چند متر مکعب عشق» به تهیه‌کنندگی نوید محمودی و به کارگردانی جمشید محمودی، «فیتیله عیدا تعطیله/ قسمت‌های ۹تا۱۳» به تهیه کنندگی علیرضا آقایی گلدیانی و به کارگردانی محمد مسلمی، «پاشنه بلند۲» به تهیه کنندگی مشترک تدبیر و امید ماندگار و سیروس ذوالفقاریان و به کارگردانی محسن منشی‌زاده، «ضد ضرب» به تهیه کنندگی سید مجتبی اسدی‌پور و به کارگردانی هادی شامانی و «شرم گفتن» به تهیه‌کنندگی حسین علی گمرکی و به کارگردانی حسین بابائیان موافقت شد.


همچنین در این جلسه با عرضه ۶ عنوان فیلم خارجی نیز موافقت شد.

«پیمان سنماری » گفت: به احتمال زیاد با توجه به ترافیکی که در اکران وجود دارد و با وجود فروش خوب فیلمهای روی پرده، این فیلم به نوبت دوم اکران نوروزی نمی‌رسد.
«ناهید» به اکران دوم عید نمی‌رسد«پیمان سنماری» مدیرپخش فیلم سینمایی «ناهید» در خصوص زمان اکران این فیلم ، گفت: پروانه‌ نمایش "ناهید" را قبل از عید گرفتیم و در  حال حاضر این فیلم در نوبت اکران قرار دارد

وی افزود: هنوز زمان مشخص برای نمایش این فیلم مشخص نشده است ولی به دنبال زمان مناسبی برای اکران آن هستیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

سنماری، در خصوص اینکه "ناهید" در اکران دوم عید قرار می‌گیرد یا نه گفت: به احتمال زیاد با توجه به ترافیکی که در اکران وجود دارد و با وجود فروش خوب فیلمهای روی پرده، این فیلم به نوبت دوم اکران نوروز نمی‌رسد.

گفتنی است؛ "ناهید" فیلم اول "آیدا پناهنده" است که تهیه کنندگی آن را "بیژن امکانیان" عهده دار شده و بازیگرانی مثل "ساره بیات" و "پژمان بازغی"  در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

کدها