한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

26- خرید کردن

به نام خدا



아/어/여 주세요

(으) ㄴ/는

은데  

 

سلام به همه دوستان عزیزم.

خوبید الحمدلله ؟

خوب حالا بریم  درس جدید رو شروع کنیم .

درس امروز درمورد خرید کردن هست . وقتی شما میرید فروشگاه و میخواید پوشاک و لوازم شخصی خودتونو خرید کنید . 



معنی به فارسی

 

تلفظ به فارسی

دیالوگ

من (ببخشید)، آقا لطفا" کیف (یه کیفی ) بهم نشون بدید.

چا, آجوشی , کَبَنگ جُم بویا جوسه یو.

, 아저씨, 가방 좀 보여 주세요.

دنبال چطور چیزی ( کیفی) میگردید؟

آددان کال چَجوسه یو؟

어떤걸  찾으세요?

کیف مسافرتی . راحت و سبک باشه ,ندارید؟

 

یاهِنگ کَبَنگ یُ. پیان هَگُ کَبیاون کا آپسایو.

여행 가방요.편하고 가벼은 가 없어요?

این چطوره ؟

این روزها خوب فروش میره.

ایگان آدداسه یُ ؟

یوجوم چَل پَل لیا یُ.

이건 어떠세요?

요즘 잘 려요.

شکلش بد نیست اما.... رنگ دیگه ای ندارید؟ 

مُیَنگون کِنچانونده ...

تَرِن سِگون آپسایو؟

 

모양은 괜찮은데

다른 색은 없어요?

 

بله . اون بجز رنگ آبی نداره .

نِ , کِگان پَرَن سِگ پَگگه آپسایو.

, 그건 파란색밖에 없어요.

 

 

 

لغات جدید:

مسافرت =여행

به جز=  밖에

شگل ,ظاهر = 모양

فروختن = 팔다

سنگین  =무겁다

سبک =가볍다

کوچک بودن =작다

بزرگ بودن =크다

راحت  =편하다

ناراحت  =불편하다

 

کلمات جدید رنگها :

رنگ   =색깔


سفید =하얀색,흰색

سیاه =검정색, 검은색

خاکستری =회색

قهوه ای =갈색 , 밤색

قرمز=빨간색

صورتی=분홍색

بنفش =보라색

آبی  =파란색

زرد =노란색

سبز =녹색,초록색

 

کلمات جدید : وسایل شخصی

کیف (ساک)=가방

پیراهن مردانه =셔츠

چتر=우산

شلوار =바지

صابون =비누

دامن =치마

برس =

لباس =

جوراب  =양말

کلاه  =모자

کفش رسمی=구두

دستکش =장김

کفش ورزشی=운동화

کت شلوار =양복

کفش زنانه  =신발

کراوات  =낙타이

عینک =안경

ژیله  =점퍼

لباس سنتی =한복

پلیور=스웨터

روسری =스카프

ژاکت =재킷

 

نکات مهم :


نکته اول :

اینکه کلمه  밖에  وقتی استفاده میشه که بخوای یه چیزی رو از بقیه جدا کنی . این مطلب وقتی تو ذهن من موند که استادم گفتن مثل کلمه الایی که در  کلمه لا اله الاالله میاد (بلا تشبیه ) و خداوند رو از هرچی خداست جدا میکنه .

یه مثال دیگه که گفتند اگه یه شخصی بخواد به شخص دیگه ای بگه جزتو کسی رو ندارم .میگه  너 밖에 없어요 ;)

نکته دوم:

در زبان کره ای برای استفاده یا عدم استفاده از پوشاک برای هرکدام از اونایی که بالا نام بردم یه کلمه خاص استفاده میشه . خوب به جدول زیر دقت کنید.

برای لباسها

پوشیدن  = 입다

در آوردن = 벗다

برای کراوات

بستن = 매다

بازکردن = 풀다

پوشیدن کفش وجوراب = 신다

عینک زدن و کلاه سرکردن = 쓰다



قاعــــــــده:


은데


شما وقتی میخواید یه مطلبی رو بگید که طرف مقابل شما ناراحت نشه اما شما هم حرف خودتونو گفته باشید.از این قاعده استفاده میکنید .مثلا " میگی این قشنگه ها ولی من یکی دیگه میخوام . این خوبه ها ولی....

شما با اضافه کردن این کلمه (은데)به فعل اولتون میتونید جمله وفعل بعدی رو بیارید.

 


  으) ㄴ/는)




////



Part of speech \ tense

Present

Past

future

Verb

-

-/

-/

Adjective

-/

Will be presented later

___________

이다> form

-

Will be presented later

___________

 

خوب نمیدونم با این مورد تابحال برخورد کردید یا نه اما این قاعده ای هست که باعث میشه وقتی به فعل یا اسم  میچسبه اونو تبدیل به قید یا صفت  میکنه . حالا این فعل دو حالت میتونه داشته باشه .

اگه فعل ما 있다 / 없다باشه باید از 는 استفاده کنیم .

ولی اگه توصیفی باشه دوحالت داره

یا صامت هست که از 은 استفاده میشه .

یا مصوت هست که از ㄴ استفاده میشه . در زبان کره ای برای ساختن قید از جدول بالا استفاده باید کرد.

یعنی در زمان حال اگر شما به فعلتون اضافه کنید اون فعل به قید تبدیل میشه.

اگر اون فعل در زمان گذشته باشه از اضافه کردن / فعل ما تبدیل به قید میشه

و فعلی که در زمان آینده هست با اضافه کردن/ اونو به قید تبدیل میکنید.

همینطور در مورد صفت که اگر به اون , اضافه بشه تبدیل به قید میشه

و اسمی که به 이다 ختم بشه با اضافه کردن تبدیل به قید میشه.

 

حالا یه چند تا مثال میزنیم :


1- 예쁜 모자가 있어요.

کلاه زیبایی هست .

2- 좋은 영화를 봤어요.

فیلم خوبی را دیدم.

3- 재미있는 책을 읽어요.

کتابی رو که  جالب هست میخونم .



아/어/여 주세요


وقتی از این مورد استفاده میکنیم که چیزی رو که از طرف میخوایم تا حالا ندیدیم و برای ما مجهول هست . از این مورد استفاده میکنیم .ما کلمه جوسه یو رو زیاد می بینیم .اما اینکه قبلش بخوایم 아/어/여 رو اضافه کنیم وقتی بکار میبریم که اونو ندیده باشیم .یا حتی طرف مقابل ما اونو ندیده باشه .حالفا اگه طرف مقابل شما از شما بزرگتر باشه بخصوص از لحاظ مقامی دیگه از لفظ 주세요 استفاده نمیکنیم . بلکه از کلمه 드리세요 با همون قاعده که ذکر شد استفاده میکنیم .



حالا بازم با مثال اونو روشنتر میکنیم .

1- 가방 좀 보여 주세요

لطفا " کیف را به من نشان دهید.


2- 이것 좀 들어 주세요

لطفا " اینو برام نگه دارید.


3- 내일 오후에 전화해 주세요.

فردا بعد از ظهر لطفا تماس بگیرید.



نظرات 38 + ارسال نظر
지나 1395/01/28 ساعت 20:49

راستی 편하다 توی این درس با 편안하다 تو درس 21چه فرقی داره?

سلام
من دوباره جواب رو میدم , چون رفتم پرسیدم
واژه 편 کلا به معنای آسایش هست و واژه 안 به معنای درون

편안하다 به معنای آرامش روحی و جسمی انسانه
اما 편하다 دقیقاً چیزیه که استفاده ازش راحته
ببینید نهاد جمله فرق داره
اولی درنهایت برای انسان آرامش می آره
دومی فاعل داره
یعنی چیزی دسترسی بهش آسونه و راحت می شه باهاش کار کرد
دومی برای اجسام به کار می ره
ممنون از سوال خوبتون

지나 1395/01/22 ساعت 14:38

ممنونم. بازم بیشتر سعی میکنم املا و معنی درسای شما رو تو ذهنم بسپارم چون خیلی کاملتر از جاهای دیگه توضیح دادین و مطمعنا همشون درستند

خواهش میکنم ، شما لطف دارید. اما اگه به مشکل برخوردید حتما بپرسید ، سعی کردم همه درست باشند اما خوب انسان جایز الخطاست ، شاید حواسم نبوده یا تایپ اشتباهی انجام شده ، از اینکه تذکر بدید ممنون میشم.، امیدوارم در راهی که پیش رو دارید موفق باشید

지나 1395/01/21 ساعت 14:36

اهان اوکی مرسی از راهنماییات. خدارو شکر همشو فهمیدم.
توی ی نرم افزار ک قبلا خونده بودمش بیشتر رنگها رو اخرشونو ᄋ گذاشته بودمثل
파랑 , 빨강 , 하영 ,
یا مثلا بعضی میوه ها املاهاشون فرق داره. چون قبل از این بیشتر کلماتو از توی نرم افزارا حفظ کرده بودم اینجا ک ی املای دیگه میبینم یکم گیج میشم. بازم ببخشید واقعا شرمندم

خواهش میکنم, خداروشکر.
جدا؟!که اینطور, اما در مورد رنگها اینقدر لغات متفاوت زیاد هست . ی ذره رنگ پرنگ و کمرنگ میشه اسمش فرق میکنه,حالا نه اینکه منظورم این کلمه خاص باشه,کلا میگم.
ممنون ,استفاده کردیم.
موفق باشید.

지나 1395/01/20 ساعت 20:28

요즘 잘 팔려요
요즘همون این روز هاست?
چرا فعلش 팔려شده?مگه ریشه فعلش 팔다 نیست?
پس مگه نباید 팔라요 بشه?
رنگ ابی 파랑 میشه یا 파란??

بله درسته.
خوب برای اینکه بهش 이어요 اضافه شده .این قاعده در درسهای گذشته بود.
حالا چرا 바랑??!!!
درست هست 바란색

지나 1395/01/20 ساعت 20:15

سلام. وای کلا با این درسه مشکل دارم. هضمش سخته
معنی걸میشه کیف?
찾으세요 مصدر فعلش چیه?찾다??
چرا توی کلمات کلمه سبک 가볍다هست ولی توی متن 가벼은 ینی چرا اخر کلمش ᄇحذف شده? و 가 بعدش چیه? کلا جملشو نمیفهمم >"<

سلام ، اشکال نداره
تازه داره زبان کره خودشو نشون میده
این 걸 همون 것 هست مجهول شده به معنی چیز، چطور چیزی جستجو میکنید. خوب من اینجا فکر کنم باید لغت به لغت ترجمه میکردم تا شما به اشتباه نیافتید.
بله مصدرش همینه.
بله حذف شده چون آخر فعل به ㅂرسیده بعدش حرف صدادار هست حذف مبشه.
가 که مشخصه نشانه فاعلی هست ، تو درسهای قبل گفتیم جمله ای که فاقد نشانه فاعلی یا ادات تاکید باشه جمله غلطی هست. 은 رو با ادات فاعلی اشتباه نگیریدا ، اون صفت رو تبدیل به قید کرده یعنی کیفی که سبک باشه.

گو می نیو 1392/07/12 ساعت 17:11

سلام لیلای عزیز.خوبی؟ی سوال داشتم.
تو قاعده 어,아,여주세요چه موقع از 어 چه موقع از 아 یا여 استفاده میکنیم؟
حالا اگه بدون 어,아,여بنویسیم غلط میشم؟
ی سوال دیگه:دراوردن کفش و جوراب و عینک وکلاه چی میشه؟

سلام عزیزم ممنون شما خوبید؟
خوب در مورد این مسئله تو مطالب قبل توضیح داده شده. بخصوص در درس فعل ماضی . که پیشنهاد میکنم یه بار دیگه اون درس رو مطالعه کنید. این فعل 보이다 به معنی نشان دادن هست . وقتی نشانه مصدری رو برداریم به ای ختم میشه و 어 بهش اضافه میشه و با ای ترکیب میشه وبه 보여 تبدیل میشه .
غلط بودن به این معنی هست که معنی اصلی رسانده نمیشه . پس معنی تغییر میکنه .
خوب راستش در آوردن این لوازم رو تو کتابامون نداشتیم . ممنون از سوالاتتون چون باعث میشه درمورد چیزایی که نمیدونم تحقیق و پرس و جو کنم.
خوب در آوردن کفش و جوراب همون از فعل 벗다 استفاده میکنیم.
و برای عینک و کلاه از 체거 استفاده میکنیم.
화이팅

atefeh 1392/06/31 ساعت 20:23 http://kh-me-77.blogfa.com

سرنگ هه

나도, 사랑해요

atefeh 1392/06/31 ساعت 20:22 http://kh-me-77.blogfa.com

انیو سئو اونی .
مرسی که به سوالام جواب دادی . تو زحمت هم افتادی.
گوماسیم نیدا اونی.چالگایو

아니에요

ایلا 1392/06/31 ساعت 10:03

من دوباره اومدم...
خوبین؟
وای فردا مدرسه ها باز میشه..
ولی من بازم به اندازه قبل به اینجا سر میزنم..اصن اگه نیام نمیتونم درس بخونم!..همونطور که تو نظربالا گفتین واقعا بهترین و لذت بخش ترین اوقاتو میسازه..
یه سوال:
가고 안 싶어
اگه بخوام بگم"نمیخوام برم" این جمله درسته؟؟

خوش اومدید.
ممنون
اره متاسفانه
خیلی عالی
چون اگه نیایند من واقعا دلم براتون تنگ میشه
من عاشق زبان کره هستم برای همین به چیزی غیر از این فکر نمیکنم .حتی نمیخوام درسهای دیگم به این درسم لطمه بزنه

خوب حالا جواب سوال شما هم صحیحه
یه دنیا ممنون از سوالات خوبتون

مهــــــــدیه 1392/06/30 ساعت 23:25

سلام لیلا جونم...
خوبی؟...
وای که از فردا به بعد چقدر دلم برای اینجا و شما تنگ میشه خانوم معلم جوووونم...
آخه امسال میرم سوم و نهایی هستیم و سال بعدشم که کنکور دارم...
از فردا به بعد فکر کنم خیلی کم میتونم بیام اینجا..
اومدم بگم خیلی برام دعا کن عزیزم....
ممنونم به خاطر همه چیز

سلام عزیزم
گرچه دوست ندارم مانع درس خوندنتون بشم اما توصیه میکنم اگه از این زبان فاصله بگیرید خیلی فراره ما دوست داریم اوقات فراغتتون مارو از یاد نبرید.
این زبان بهترین ولذت بخش ترین اوقات رو برای آدم میسازه وفکر آدمو برای درس آماده تر میکنه . گرچه منم حالم وشرایطم از شما بهتر نیست
امیدوارم همیشه موفق باشید ودر رشته مورد علاقتون بدرخشید

من لینکت کردم اگه تونستی منو بلینک!!

من که شمارو لینک کرده بودم

مهـــــــــــدیه 1392/06/28 ساعت 15:41

اِ اِ...خودم میخواستم به آجی لیلام بگم داره جومونگ میده
حالا گفتن دیگه...
خیلی باحاله لیلا جونیم....من سعی میکنم از روی لب هاشون بفهمم چی میگن...مثلا اون کلماتی که بلدم رو لب هاشون رو نگاه میکنم....بعضیاش رو میفهمم...واقعا خوش میگذرههه

ممنونم که بیادم هستید، بله واقعا"لذت بخشه

فاطمه 1392/06/28 ساعت 14:39

یه سوال دیگه کلمه ی 싱거워요 چه معنایی داره؟ تو گوگل ترنسلیت زدم ولی هیچ معنی ای نیومد! این کلمه از درس 23 فیلم آموزشیه. تقریبا بیشتر حرفای فیلمای آموزشی رو می فهمم، خداییش خیل عالیه خیلی خیلی ممنون فقط کاش بقیه اشو هم میتونستم دانلود کنم ! فقط تا قسمت 34 رو تونستم دانلود کنم.

!!! 신거워요??
راستش اولین باره میشنوم
میرم نگاه میکنم بعد معنیشو میگم.
انشالله بقیشو هم میذارم
خواهش میکنم گلم

فاطمه 1392/06/28 ساعت 14:34

سلام. یه سوال در مورد فیلم های آموزشی که گذاشتین داشتم. فعل 먹을래요 دقیقا چه معنایی داره و 을래요 فعل را چه تغییری می ده؟!
بازم ممنون

سلام، قاعدشو نخوندیم میپرسم میام میگم

نادیا 1392/06/28 ساعت 11:12 http://sig-nadya.blogfa.com

مرسی اونی جون بهت زحمت دادام

نه بابا این چه حرفیه ما دوست داریم دوستان خوبمونو همیشه ببینیم.فایتینگ

گو می نیو 1392/06/27 ساعت 19:24

سلام لیلا جونم.خوبی؟شبکه تماشا داره جومونگ میده،من دوباره دارم میبینم!!!گفتم شاید شما هم دوست داشته باشی ببینی!

سلام عزیزم .
جدا"؟ممنون که گفتید. راستش من خیلی فرصت دیدن ندارم . اما دونستنش خالی از لطف نبود.بازم ممنون که گفتی .منم این نظر شما رو تایید کردم تا دوستان دیگه هم بی خبر نمونند.

مهـــــــدیه 1392/06/27 ساعت 18:29

لیلا جونیم به نظرت میشه به گوگل ترنزلیت اعتماد کرد؟
آخه من لغت کره ای که توش سرچ میکنم مثلا یه چیزایی رو که میدونم چی میشه سرچ میکنم یه لغت دیگه بهم میده...
مثلا خونه رو من یه چیز دیگه شنیده بودم ولی برام نوشت :هُم...
درسته؟

خوب عزیزم خودت جواب خودتونو دارید میدید. نه واقعا نمیشه اطمینان کرد. برای اطمینان بیشتر شما از دیکشنری تعوم که توی وبلاگم لینکش هست میتونید استفاده کنید.گرچه شاید بازم جواب صد در صد بهتون نده اما خوب تا هشتاد نود درصد میتونه شما رو مطمئن کنه.

مهـــــــــــدیه 1392/06/27 ساعت 16:04

لیلا جونم..؟؟!!...
سلام به روی ماهت...
این بار اومدم برای تشکر
واقعا ممنونم به خاطر همــــــــــــــه کمک ها و توضیحات و راهنمایی ها و ... که بهم کردی تا این زبان رو یاد بگیرم
واقعا ممنونم لیلا جونم
و باید بگم که به اندازه ی خودم و به اندازه ای که پست هات رو خوندم واقعا پیشرفت کردم و خیلی خوشحالم...
ممنونم آجی لیلای گلم....
اینم یه کادوی ناقابل که خودم برات درستش کردم...
کادو که نیست...یادگاریه...ببخشید اگه قشنگ نشد...
http://uploadtak.com/images/t1888_normal_Avazak_irC167.jpg

بازم ممنونم

سلام عشقم
قربونت برم .
خیلی مهربونی
شرمنده کردید منو
정말 고맙습니다.

مهـــــــــدیه 1392/06/26 ساعت 14:52

لیلا جون این به معنیه خواهش میکنه دیگه ؟ :천만에요
خب...حالا فکر میکنم عامیانه باشه
اگر بخوایم رسمی کنیمش کلا باید از کلمه دیگه ای استفاده بشه یا که به جای آخرش که یو داره باید نیدا بذاریم؟

خوب از این لغت برای خواهش میکنم در روابط معمولیشون استفاده نمیکنن. اونا برای گفتن خواهش میکنم از کلمه « 아니에요 » (اَن یه یو) استفاده میکنند . به معنی لغوی ( نه نیست) منظور اینه که (من کاری نکردم ) همون خواهش میکنم مرسوم خودمون.

مهــــــــــدیه 1392/06/26 ساعت 00:37

بازم سلام لیلا جونم....
نمیدونم فکر کنم دیگه اینقدر سوال پرسیدم کلافه شدی از دستم...ببخشینا
ولی منظورم از ی ساکن مثلا اینه که فرض کن میخوام
اسمِ یکی از دوستام که ساینا (سای نا)هست رو بنویسم
خب این ی رو که هیچ حرکتی نداره چجوری بنویسم؟

سلام عزیزم این چه حرفیه شما هزارتا سوال بپرس من هیچوقت خسته نمیشم که هیچ بلکه خیلی هم خوشحال میشم بتونم جواب بدم.

ساینا رو شما به انگلیسی اول بنویس میشه saina .
بعد از روی همین کره ای شو بنویس 사이나

همه اسمها رو به همین ترتیب میتونی بنویسی .

عید شما مبارک .
با پست "تولد امام رضا (ع)" اپ هستم.....سر بزنید.

میلاد امام رضا علیه السلام رو هم به شما و هم به همه دوستان عزیز در این وبلاگ تبریک میگم.

چشم الان میام

سلام.خیلی ممنون از پاسختون درباره ی کی پاپ.
بله فکر کنم مشکل از مرورگر من باشه.چند بار سعی کردم باز نشد...آخرین بار باز شد و من پاسخ شما رو خوندم.تشکر

خواهش میکنم عزیزم
منم از شما متشکرم

باز هم خبر خوش......اگه دوست داشتید برای عرض تبریک تشریف بیاورید [نیشخند][لبخند]


ببخشید دور قبل یادم رفت خبر بدم.

خوب تبریک میگم قبولیتونو تو دانشگاه .
چشم الان میام وبلاگتون بازم تبریک میگم.
چوکاههههههه

نادیا 1392/06/24 ساعت 16:52 http://sig-nadya.blogfa.com

مرسی عزیزم عالی بود
منم آپم

خواهش میکنم.الان میام

یه سوال بپرسم مسخرم نمی کنید ؟!
این کی پاپ چیه دقیقا ؟ اسم یه گروه موسیقیه یا سبکه موسیقیه ؟
ببخشید بعضی وقتها قسمت کامنت های وبتون رو نمی تونم باز کنم....نمی دونم چرا باز نمیشه !

اگر امکانش بود توی وبلاگم جواب بدید.اگر هم نه که هر وقت دوباره کامنت ها برام باز بشه می خونم.
ممنون از وبلاگ خودتون

نه عزیزم برای چی مسخره کنم ؟!!
خوب کی پاپ اینطور معنی میشه K به معنی کره pop هم همون موسیقی پاپ هست . یعنی گروههای موسیقی پاپ کره .
راستش قسمت کامنت ها رو امتحان کردم مشکلی نبود . شاید مشکل از جانب مرورگرتون باشه نمیدونم دقیقا" این مشکل برای چی براتون بوجود اومده

من لینکت کردم اگه برات امکان پذیره منو بلینک!!!
مرسی!!!

بله لینکیدمتون

عاطفه 1392/06/23 ساعت 13:22 http://snsd-501.blogfa.com

go masim nida onny

مریم 1392/06/23 ساعت 10:48

سلام لیلا جون یه سایت واسه ستاره های کره ای رای گیری داره سونگ ایل کوگ هم هست خوشبختانه صفحه اوله گفتم برین واسه رای این سایت گوک تو همین صفحست http://kpopdrama.info/kstaren0 فکر کنم پانزدهمه

سلام عزیزم . ممنون گلم , چشم حتما"

مهـــــــــدیه 1392/06/22 ساعت 16:01

سلام لیلا جووونم...خوبی آجی جونم؟؟...
دلم واسه اینجا تنگ شده بودا...
میشه یه سوال بپرسم؟
من واقعا نمیدونم که کره ای ها "ی" ساکن رو چجوری مینویسن
میشه بگی؟
مثلا اگه اشتباه نکنم یه کلمه دارن که اینه:موی کا
خب؟...اینو چجوری مینویسن؟

فکر کنم منظورتون این کلمه باشه 뭐가
البته دقیقا منظورشما رو از ی ساکن نمیدونم چیه !! خطای شنوایی زیاده . اما این خیلی خوبه چیزایی رو که میشنوید دنبال نوشتنش برید.
موفق باشید.

مریم 1392/06/21 ساعت 08:28

سلام لیلا جونم وایییییییییییییییییییییییییییییییییییییی باز درس جدید دستت دردنکنه چقدر تو ماهییییییییییییییییییییی دلم برات 1ذره میشه هی هی

سلام مریم جونم . اره تقریبا یه مدتیه که گذاشتم . خیلی دوست دارم بازم درس بزارم اما اگه فرصت کنم .دل به دل راه داره گلم, ممنون که این همه محبت دارید.

سلام دوست عزیز!

امروز - در واقع همین سه چهار دقیقه پیش! - با وبت آشنا شدم

مدت خیلیییییی زیادیه که دارم سعی می کنم کره ای یاد بگیرم... ولی خوب تنهایی و بدون معلم کار سخت و وقت گیریه!

امیدوارم از این بعد با کمک شما سریع تر پیش برم

با اجازه لینکتون می کنم!

سلام گلم ، خوش اومدید
حق با شماست سخته
امیدوارم این وبلاگ بتونه به شما کمک کنه ، هرسوالی هم داشتید در خدمتم

نادیا 1392/06/17 ساعت 13:38 http://sig-nadya.blogfa.com

♂ آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o
o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o
o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o
o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o
o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂ آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂ آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o
o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o
o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o
o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o
o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂ آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂ آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o♂
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o
o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o
o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o
o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o
o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o
o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o آپــــــــــــــــــــــــم o♥♂o♥♂o♥♂o♥♂o

اومدم

ایلا 1392/06/16 ساعت 21:13

모양은 괜찮은데…다른 색은 없어요?
من بازم برام سوال پیش اومد!
تو این جمله نباید بجای 색은 بزاریم 색이 اخه مگه قبل از
있어 و 없어 نباید 이 و가 بیاد یا این مورد فرق داره؟؟؟

خوب اگه بگیم 색이 اونوقت معنیش رو خودتون بگید چی میشه ! میشه دیگه رنگ ندارید؟
اما اگه اونو تبدیل به قید بخوایم بکنیم و بگیم رنگ دیگه ای ندارید ؟ اونوقت باید از همون گرامر 은 /는 برای قیدی کردن استفاده کنیم .
있다 , 없다 گرامر خاصی ندارن فقط میشه گفت بعضی از قواعد روشون اثر نمیکنه یا بعبارتی جاده قواعد وقتی به اینا میرسه تغییر مسیر میده .
ممنون از سوالتون
در مورد سوال قبلیتون هم از یه سونبه پرسیدم . ایشون گفتند که 가볍다 به معنی سبک و ملایم (رنگ ملایم یا کم رنگ ) هست هردومعنی رو میده . اما توی درس معنی همون سبک رو میده .

گو می نیو 1392/06/15 ساعت 16:57

سلام!وای خیلی خوشحال شدم درس جدید!!!!!ممنون...

سلام عزیزم . خواهش میکنم .

ایلا 1392/06/15 ساعت 15:35

보여 줄래 معنیش چی میشه؟
میشه یه چیزی تو مایه های "میخوای نشون بدی؟" ؟؟!

بله یعنی آماده ای ببینی ؟یا بقول شما همین که فرمودید .

ایلا 1392/06/15 ساعت 15:28

تو قسمت رنگها روشن میشه 가볍다 یا اشتباهی نوشتین؟
قسمت لغات جدید هم سبک رو به جای ㅏگذاشتین ㅣ
قاعده دوم هم شماره 3 فک کنم به جای خوندم باید میزاشتین میخونم..(کلا این درسو گزاشتم زیر ذره بین!البته اگه اینا رو درست گفته باشم!!)
درس راحتی بود
و ممنون از شما به خاطر این همه وقتی که واسه درس دادن به ماها میزارین..

سلام گلم . بله اتفاقا وقتی داشتم همچین چیزی رو به معنی رنگ روشن مینوشتم تعجب کردم چون معنی روشن 연한 색 میشه رنگ روشن اما تو کتاب یه جای همین درس 가볍다معنی کرده to be light اما یه جای دیگه از همین درس زیر شکل« پر » همینو نوشته و ما به معنی سبک نوشتیم . که متضادش هم عکس یه آجر هست زیرش نوشته 부겁다 و چون کمی کمرنگ هست من 아 رو 이 دیدم و چون فکر نمیکردم هردوشون یه جور نوشته بشه راستش برای منم سوال شد باید از استادم سوال کنم.بله میشه میخونم .
کار خوبی میکنید ممنون از کمکی که بهم میکنید.
خواهش میکنم . منم از شما ممنونم

ایلا 1392/06/13 ساعت 20:08

اخ جوووووووووووووون
بعد از یه انتظار طولانی بالاخره یه درس جدید و پرکاربرد!
مثل هیشه عاااااااااااااالیه

سلام ایلا جان
خوبی ؟
منم واقعا منتظرشما بودم.
ممنون

رز...! 1392/06/13 ساعت 13:35

سلام استاد خوبید؟
بخدا خییییییییییییییلیییییی دلم تنگ شده بود براتون
من میومدم وبتون اما قسمت نظرات برام درست باز نمیشد داشتم دیونه میشدم!
من بازم شروع میکنم امیدوارم منو یادتون بیاد !!

سلام گلم .خوبی ؟
خوشحالم که باز میبینمتون . این وبلاگ زبان آموزای خاص خودشو داره .
مگه میشه شما رو نشناسم .
منتظرتون هستم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد