한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

آموزش بازی گوستاپ ( ورق کره ای )

به نام خدا

مقدمه
گوستاپ (Go-Stop ) (고스톱) یک بازی معروف و نسبتاً محبوب کارت در کره است. در واقع همان نوعی ورق بازی هست که در قدیم جنبه قمار بازی کردن داشته و الان که جنبه سرگرمی پیدا کرده و کره ای ها معمولا آنرا به همراه دوستان و خانواده برای تفریح دورهمی انجام می دهند ،و قصد ما نیز از یاد دادن این بازی صرفا جهت این است که شما هم به دانسته هاتون اضافه کنید. مسلما شما فیلمهایی را در اینمورد دیده اید و خیلی دوست دارید بدونید که چطور این بازی انجام میشه. ماهم برای اینکه این حس کنجکاوی شما دوستان را راضی کرده باشیم این صفحه از این وبلاگ رو به این بازی اختصاص دادیم.
  امروزه   کارت های  گوستاپ معمولاً در فروشگهای کره ای موجود هستند ، اما شما که به آنها دسترسی ندارید  می توانید آنها را از بازارموجود در گوشی هایتان دانلود کنید .
من تمام تلاش خود را خواهم کرد تا یک نسخه ساده تر از Go-Stop را برای کمک به شروع کار ارائه دهم. 
در نتیجه ، ممکن است در بازی های Go-Stop برخی از شرایط خاص را ذکر نکنم ، مانند زمانی که فقط یک بازیکن در یک بازی 3 نفره از دست می دهد (معمولاً فقط 1 برنده وجود دارد با این فرض که سایر بازیکنان از دست داده اند).
اگر در عوض ، شما فقط می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک کارت ساده تر و آسان برای یادگیری بازی بگیرید ، تا آخر بروید و من با استفاده از همان کارت ها یک بازی متفاوت را به شما یاد خواهم داد.
اما ، اطمینان حاصل کنید که از قبل در مورد کارت ها مطالبی را یاد گرفته اید.
Go-Stop با استفاده از یک عرشه از 48 کارت گل به نام Hwatu پخش می شود.
کارتها کوچکتر و ضخیم تر از تخته استاندارد 52 کارتی هستند که تعیین آن را تا حدودی دشوار می کند.
ممکن است عادت کند مدتی طول بکشد ، اما با برخی از تمرینات باید بتوانید کارت ها را خوب جابجا کنید . راه دیگری که می توانید کارت ها را تغییر دهید ، پخش کارت ها روی میز و مخلوط کردن آنها در اطراف است.

چهار کارت وجود دارد که هر ماه از سال را با یک گل همراه نشان می دهد.
هدف اصلی بازی تطبیق کارت ها با مجموعه های مربوط به آنها (یعنی کارت های مسابقه از ژانویه با کارت دیگر از ژانویه) است. نگران نباشید ،
دیگر نیازی به به خاطر سپردن کارت خاص از کدام ماه / گل نیست.
درعوض ، می توانید از آن به عنوان کارت های تطبیق با موضوع و طراحی مشابه استفاده کنید.
به عنوان مثال کارتها را با برگهای افرا (maple)  با سایر کارتهایی که دارای برگهای افرا (maple)  هستند مطابقت دهید.

کارت ها به 4 زیرگروه دیگر تقسیم می شوند:(مطابق شکل بالا )
  Bright    روشن - کارت هایی با شخصیت چینی یا با یک لغت چینی  به معنای "روشن" که روی یک دایره قرمز نوشته شده است مشخص شده است.
    Animal  حیوانات - کارت هایی که به طور معمول روی آنها حیواناتی وجود دارد. کارتهای حیوانات دیگر با داشتن چیزی متفاوت از همتایان آشغال خود متمایز می شوند.
     Ribbon  روبان - کارت هایی که با روبان آبی یا قرمز مشخص می شوند.
Junk   آشغال - رایج ترین کارتهای موجود در عرشه. آنها نسخه های ساده در هر مجموعه کارت هستند.
شناسایی کارتها برای یادگیری ساده است و بخش مهمی برای به ثمر رساندن امتیاز در انتهای بازی است.

تنظیمات  بازی
اکنون که در مورد کارت ها می دانید ، ما به نحوه برخورد کارتها می پردازیم و برخی از قوانین کلی را طی می کنیم.
قبل از پرداخت کارتها ، باید یک فروشنده را انتخاب کنید. نمایندگی وظیفه فروش کارت ها ، واگذاری کارت ها و بازی دست اول را بر عهده دارد. شما می توانید یک بازی ساده از قیچی کاغذی سنگی بازی کنید تا تصمیم بگیرید چه کسی فروشنده می شود. سپس ، برنده هر بازی پس از آن فروشنده می شود.
بعد از زدن کارتها ، بازیکن در سمت چپ فروشنده "عرشه" را برش می دهد. بازیکن قسمت بریده شده از عرشه را می گیرد و صورت را در وسط جدول قرار می دهد. سپس ، فروشنده اقدام به ارسال کارت می کند. اگر نمایندگی برای معامله از کارت خارج شود ، از عرشه روی میز برای ادامه معاملات استفاده می شود. کارتهای باقیمانده دوباره در مرکز جدول قرار می گیرند.
کارت ها در یک جهت خلاف جهت عقربه ساعت شروع می شوند و بازیکن از سمت راست نمایندگی پخش می شود. هنگامی که فروشنده کارت ها را دریافت می کند ، کارت ها روی میز قرار می گیرند. این روند یک بار تکرار می شود. نحوه ارائه کارت ها بسته به تعداد بازیکنان متفاوت است. نحوه قرار گرفتن کارت ها را شامل می شود ، اما تا زمانی که تعداد کارت ها یکسان باشد ، نادیده گرفتن مشخصات آن اشکالی ندارد. به عنوان یک نکته جانبی ، بازی معمولاً با 3 بازیکن انجام می شود ، بنابراین قوانین مربوط به پرداخت کارت برای 4 بازیکن و بالاتر همان چیزی است که من دنبال می کنم. هر کارت باقی مانده پس از معامله در مرکز جدول به عرشه اضافه می شود.
تقسیم کارت ها به شرح زیر است:
     2 بازیکن - هر بازیکن 10 کارت دریافت می کند و 8 کارت در جدول قرار دارند. (5 تا از هر بازیکن و بعد 4 تا جدول. یکبار تکرار کنید.)
     3 بازیکن - هر بازیکن 7 کارت دریافت می کند و 6 کارت در جدول قرار دارند. (4 تا برای هر بازیکن ، 3 به جدول ، 3 برای هر بازیکن ، و سپس 3 به جدول.)
     4 بازیکن - هر بازیکن 6 کارت دریافت می کند و 4 کارت در جدول قرار دارند. (3 به هر بازیکن و سپس 2 به جدول. یک بار تکرار کنید.)
     5 بازیکن - هر بازیکن 5 کارت دریافت می کند و 3 کارت در جدول قرار دارند. (3 تا برای هر بازیکن ، 2 به جدول ، 2 برای هر بازیکن و سپس 1 به جدول.)

شرایط ویژه قبل از بازی
قبل از شروع بازی شرایط خاصی برای جستجو وجود دارد. هر بازیکن باید بررسی کند که آیا آنها 4 کارت را در یک مجموعه دارند یا اینکه 3 کارت در یک مجموعه روی جدول وجود دارد یا خیر.
     اگر کسی با هر 4 کارت در یک ست ، یک بازی شروع کننده داشته باشد ، آن شخص به طور خودکار برنده می شود.
     اگر هر کس با هر 4 کارت در یک ست ، یک بازی برگشتی داشته باشد ، بازی با تساوی به پایان می رسد.
     اگر جدول شروع هر 4 کارت را در یک ست داشته باشد ، بازی بدون برنده تمام می شود.
     اگر جدول آغازین دارای 3 کارت در یک مجموعه باشد ، هر 3 کارت جمع می شوند تا با یک مسابقه از کارت باقیمانده در مجموعه گرفته شوند.
زمان بازی!
فروشنده اولین شخصی است که بازی می کند. در طول نوبت هر بازیکن ، آنها:
1-    یک کارت از دست آنها به میز بازی کنید.
2-    قسمت بالایی کارت را از قسمت وسط روی میز بکشید.
3-    هر جفتی که با هم هماهنگ باشند جمع کنید.
اگر چیزی در دست ندارید که با یک کارت روی میز مطابقت داشته باشد ، باز هم نیاز دارید که کارت را روی میز بگذارید.
امیدوارم کارت شما که می زنید با کارت دیگری روی میز مطابقت داشته باشد!
در پایان نوبت خود ، در صورت گرفتن کارت تطبیق ، آن کارت ها را جمع می کنید و به آنها اجازه می دهید که برای حریفان خود قابل رویت باشند. بازی ادامه می یابد تا زمانی که بازیکن فعلی تصمیم بگیرد اگر امتیاز کافی داشته باشد یا کارت دیگری نمانده ، بازی را متوقف کند.
شرایط دیگری که باید هنگام بازی بدانید وجود دارد:
    اگر در حال حاضر یک جفت تطبیق دهنده روی میز وجود دارد و شما یک کارت در دست خود دارید که بخشی از آن مجموعه است ، می توانید کدام جفت را که می خواهید روی میز جمع کنید انتخاب کنید.
    اگر در حال حاضر یک جفت تطبیق دهنده روی میز وجود دارد و کارت شما از روی عرشه با آن جفت می شوید ، آن کارت را روی میز می گذارید و 3 کارت را با هم پشته می کنید.
گو-  استاپ
در ابتدای بازی بازیکنان باید تصمیم بگیرند که برای متوقف کردن و برنده شدن در بازی چه نمره ای لازم است. برای یک بازی با 3 یا بیشتر بازیکن معمولاً نمره برای 3 تعیین می شود. برای یک بازی با 2 بازیکن ، نمره معمولاً روی 5 یا 7 قرار می گیرد. نمره نهایی برنده جایزه پایه ای را که قرار است از آن جمع شود تعیین می کند. هر حریف اگر برنده بازی را با امتیاز 5 متوقف کند ، هر حریف 5 تراشه به برنده می دهد.

بازیکنی که به امتیاز تعیین شده برسد می تواند بازی را متوقف کند و برنده شود ، اما آن بازیکن هم این گزینه را دارد که بگوید "برو!" و ادامه بازی

در اینجا دلایلی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید بگویید "برو!":

    اگر برنده یک بار گفت "برو" - برنده از هر حریف 1 تراشه اضافی دریافت می کند
    اگر برنده دو بار گفت "برو" - برنده از هر حریف 1 تراشه اضافی دریافت می کند
    اگر برنده سه بار "برو" گفت - برنده از هر حریف دو برابر تراشه می شود
    برای هر "برو" بعد از سه بار - برنده برای هر "Go" گذشته سه برابر از هر حریف دو برابر می شود.
هر "برو" انباشتنی است ،
به این معنی که اگر برنده یک بازی 2 نفره "دو بار" را با نمره نهایی 5 امتیاز اعلام کند ، برنده 5 تراشه و 2 تراشه اضافی دریافت می کند (1 برای گفتن "برو" یک بار و 1 بیشتر برای گفتن "برو" دوبار). هرگونه دونفره بعد از افزودن چیپس از گفتن "برو" دو بار رخ می دهد.

امتیازها در این بازی

می دانید ، شما باید با گروه های مختلف کارت (Brights ، Animal، Ribbons، Junk) آشنا باشید.

روشن

     3 کارت روشن - 3 امتیاز
     4 کارت روشن - 4 امتیاز
     5 کارت روشن - 15 امتیاز

حیوان

     5 کارت حیوانات - 1 امتیاز
     هر کارت حیوانی فراتر از 5 کارت حیوانات - 1 امتیاز
     کارتهای حیوانات فوریه ، آوریل و اوت (معروف به "گدوری") با هم - 5 امتیاز
روبان

     کارتهای 5 روبان - 1 امتیاز
     هر کارت روبان فراتر از 5 کارت روبان - 1 امتیاز
     3 کارت روبان قرمز با نوشتن ، 3 کارت روبان آبی یا 3 کارت روبان قرمز ساده - 3 امتیاز

آشغال

     10 کارت ناخواسته - 1 امتیاز
     هر کارت ناخواسته فراتر از 10 کارت ناخواسته - 1 امتیاز

مرحله  آخر: تنوع Hwatu

من توضیح می دهم که چگونه یک بازی را با استفاده از کارتهای Hwatu انجام دهید که یادگیری آن ساده و آسان است.

مشابه Go-Stop ، راه اندازی یکسان است - نحوه ارائه کارت ها و هدف مطابقت با کارت ها. با این حال ، آنچه این تغییر Hwatu را ساده تر می کند سیستم امتیاز دهی است. هیچ گفته ای "برو" یا "توقف" وجود ندارد. در عوض ، بازی تا زمانی که کارت های بیشتری باقی نماند ، بازی می شود. همچنین نیازی به دانستن در مورد نکات ویژه مانند "خدوری" نیست ، اما باید درک کنید که کارت به چه نوعی تعلق دارد.

امتیاز دهی به شرح زیر است:

     روشن - هر کارت روشن 20 امتیاز دارد.
     حیوانات - هر کارت حیوانی 10 امتیاز دارد.
     روبان - هر کارت روبان 5 امتیاز دارد.
     آشغال - 10 کارت ناخواسته برابر 5 امتیاز است. هر کارت ناخواسته اضافی 1 امتیاز دارد.
شرط خاص تری وجود دارد که من به آن اشاره نکردم ،
بنابراین اگر اصول را کم کردید ، برخی از قوانین جدید را یاد بگیرید و بازی را با استفاده از کارت های جوکر امتحان کنید.
امیدوارم که شما یک کارت بازی جدید را یاد بگیرید که بتوانید از آن لذت ببرید!

دوستان اینا ترجمه از یک صفحه بود . و این مطالب رو درواقع برای یادگیری خودم گذاشتم . و گفتم که شما هم از اون بهره مند بشید.
اینو هم گفتم که از من مطلبی نپرسید چون درواقع دانسته های من الان  از  دانسته های شما اگر کمتر نباشه بیشتر نیست.
در آخر شما رو هم دعوت میکنم به دیدن سریال« تازا»  با بازی « جانگ هیوک»  که در مورد این بازی هست.