한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

35-قرض دادن

به نام خدا






잘못


지 말다


지 말고  ()세요

 

سلام دوستان عزیزم


تصمیم گرفتم تا جائیکه امکانش هست براتون درسهای جدید بزارم .


بدون هیچ مقدمه ای به درس میپردازیم.

 

متن کره ای

 

ترجمه فارسی

수미: 내가 지난 주에 빌려 준 책 다 읽었어요?

 

کتابی رو که هفته گذشته بهت قرض داده بودم همشو خوندی؟

월슨 : 아뇨, 너무 어려워서 아직 다 못 읽었어요.

                        

نه ، چون خیلی سخت بود هنوز همشو نتونستم بخونم .

수미 : 모르는 말들이 많이 나와요?

 

کلمات ناشناخته خیلی پیدا میشد.

월슨 : , 그 책은 나한테 너무 어려운 것 같아요.

 

بله ، اون کتاب برای من خیلی سخت به نظر میرسه .

수미 : 그럼 더 쉬운 것을 빌려 줄까요?

 

 پس (کتاب) ساده تری میخواهید قرض بدهم ؟

월슨  : , 짧고 재미있는 책이 있으면 좋겠어요.

بله ، کتاب کوتاه و جالبی اگر باشه خوب خواهد بود.

 

قـــــواعـــد:


잘못

این کلمه وقتی قبل از فعل قرار بگیره و بین و فاصله ای نباشد به معنی " اشتباه " میباشد.

مانند:

1-  전화 잘못 거셨어요

تلفن را اشتباه گرفتم .( اشتباه زنگ زدم )

2-버스를 잘못 타서 하교에 늦었어요.

به خاطر اینکه اتوبوس را اشتباه سوارشدم به مدرسه دیرکردم.

3-음식을 잘못 먹어서 배가아파요.

بخاطر اینکه اشتباه غذا خوردم دلم درد میکنه .

 

حالا اگر بین این دو کلمه فاصله باشد ،اونوقت معنی "خوب نتونستن" رو پیدا میکنه .

مانند:

한국 말을 잘하세요? 아니요, 잘 못해요.

کره ای رو خوب صحبت میکنی ؟ نه خوب نمیتونم

한글을 잘 읽어요? 아직 잘 못 읽어요.

خط نوشتاری کره ای رو خوب میخونی ؟ هنوز خوب نمیتونم بخونم.

지 말다

این کلمه اضافه میشود به ریشه فعل و باعث نهی کردن میشه

 담배를 피우지 마십시요.

لطفا" سیگار نکشید.

 

기다리지 마세요

لطفا" منتظر نباشید.

 

오늘은 거기 가지 맙시다.

امروز آنجا نرویم (پیشنهادی)


지 말고  ()세요

این کلمات وقتی در جمله دیده میشند که از کاری شما رو منع میکنند و به کاری توصیه میکنند. (بقول خودمون میشه گفت : امر به معروف و نهی از منکر)

놀지 말고 공부하세요.

بازی نکن و مطالعه کن.

끊지 말고 기다리세요.

قطع نکن و منتظر باش .

커피를 마시지 말고 밥을 잡수세요.

قهوه ننوشید و برنج میل کنید.

نظرات 19 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1393/11/17 ساعت 19:38

خییییییییییییییییلی عاااااااااااااااالی بود

مرسی گلممم قابل نداشت

ارا 1393/07/06 ساعت 18:18 http://www.funnygirl3.blogfa.com

س وبت حرف نداره حتما حتما ی سری ب وبم بزن

س .ممنون، اوکی

shahrzad 1393/06/10 ساعت 22:32 http://nooooooooooo

سلام من تازه به وبلاگت اومدم وقصدم ازاین که به وبلاگت اومدم اینه زبان کره ای یادبگیرم شماکلماتی که کره ای مینویسید روبه ایرانی نمینویسیدمثلا انیوهاسیویاسلمیو یا یوریمی بوریه او اگه این جوری نوشتین به من هم بگین لطفا

سلام .خوبید؟
خوش اومدید....
راستش نمیخوام نامیدتون کنم اما یه کلمه از حرفاتونو متوجه نشدم. این که طرز کره ای یادگرفتن نیست که !!!
کجای دنیا زبان اینطوری یاد میدن؟!
تازه من که تو درسهای اولیه تلفظ رو نوشتم کار خیلی درستی نیست اما به دلیل اینکه بعضی ها به معلم وکلاس دسترسی ندارن خواستیم تا روش چگونه خواندن رو بهشون آموزش بدیم.
من هیچوقت هیچوقت این مدلی که شما گفتید رو تدریس نخواهم کرد.
این دیگه چه مدلیه؟!

mina 1393/05/28 ساعت 00:04

سلام عزیزم.میتونم ازتون ى خواهشى بکنم؟خیلى از بچه ها هستن ک دوس دارن کره اى بخونن ولى چون تو کرج زندگى میکنن نمیتونن.ى اموزشگاه معتبر تو کرج جدیدا زبان کره اى گذاشته میتونى لطف کنى ى واسه ى مدتى ى پست ثابت بزارى و اعلام کنى ک بچه ها بدونن؟اگه زحمتشو بکشى خیلى ممنون میشم.
کرج گوهردشت فلکه دوم جنب پست بانک ساختمان زمر طبقه ى دوم اموزشگاه شایستگان زمر.
02634432246،
02634421812

سلام ، مشکل این دوستان روهم ما حل کردیم ، چون این آموزشگاه رو نمیشناسم تنها کمکی که میتونم بکنم اینه که نظر شما رو تایید کنم.
موفق باشید.

bahar 1393/05/14 ساعت 13:48 http://lovely_ss.mihanblog.com

سلام من بهار هستم تازه این وب رو دیدم و دارم مثل همه تمیرین میکنم فقط ی سوال دارم و اونم این که متوجه شدم شما تو تهران ددر دانشگاه زبان کره ای خوندین میخواستم بدونم میتونین توضیح بدین چکار کردین؟
اصلا کنکور داره؟ چ دانشگاهی هست؟
من خودم دانشجوی رشته شیمی هستم و سال دیگه بعد از اتمام کارشناسیم میخوام این رشته رو ادامه بدم و میخواستم بدونم و لطفا راهنمایی کنید
مرسی

سلام، ممنون ، خوبم ، شماخوبید؟
توضیحات رو در صفحات ثابت ستون سمت راست وبلاگ در آدرس دانشکده دادم ، به اونجا مراجعه کنید.
موفق باشید.

ANA 1393/04/22 ساعت 00:29 http://Aangels.blogfa.com

سلام وبلاگ خیلی خوبی داری خوشحال میشم به منم سر بزنی اگه نظرای خوشملتم ببینم که دیگه خوشحال تر پس بیصبرانه منتظرتم

سلام، ممنون، شما لطف دارید.چشم میام

سپهر 1393/04/14 ساعت 02:08 http://koreapix.ir

سلام ، وبلاگ خیلی قشنگی داری
منم همین دیروز سایتم رو افتتاح کردم درمورد بازیگرای کره ایه
خوشحال میشم بهم سر بزنیو عضو وبم بشی
منتظرما
koreapix.ir

سلام ، خوبید؟
بسلامتی انشالله. چرخش براتون بچرخه
اما تو ثبت نام نوشتید قوانین رو قبول دارم، اما قوانینی وجود نداشت
من عضو شدم اما قول فعالیت نمیدم چون واقعا آدم پرمشغله ای هستم.
امیدوارم موفق باشید

کارول 1393/04/09 ساعت 19:25 http://wwwcarol22.blogfa.com

آپم زود باش بیا

الان میام

سلام از وبتون خوشم اومد لینک کردم لینک کن مر300000000

لینک شدید

negin 1393/03/29 ساعت 10:54 http://negar-song.blogfa.com

از همتون خواهش میکنم تمام تلاشتون برای جمع کردن رای برای سونگی انجام بدید
میتونید بعد از هربار کانکت شدن دوباره رای بدید
فایتینگ!
لینک سایت:
http://100479.net/ranking/?code=vote2&type=men

بله، موفق باشید

negin 1393/03/27 ساعت 11:49 http://negar-song.blogfa.com

سلام عزیزم مرسی از تمام پستهات
اپم

خواهش میکنم، الان میام

ترنج 1393/03/14 ساعت 01:05 http://sinamatik.blogfa.com

با افتخار لینک شدین.ممنون سر زدین.دوباره بیاین خوشحال میشم.

خواهش میکنم، چشم انشالله

سلام لیلا
وبلاگتون خیلی خوبه
ممنون از مطالب خوب و قشنگش
اگه به تبادل لینک موافق بودی خبرم کن!

سلام خانومی
ممنون ، شما لطف دارید
شماهم وبلاگ خوبی دارید.

구 미 남 1393/02/31 ساعت 10:32

굼 압 심 니 다
متشکرم
درست نوشتم؟

고맙습니다

رز....! 1393/02/16 ساعت 16:49

سلام استاد
خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییللیییییییییییییییییییییییی دلم براتون تنگ شده بود خیلی!
امتحان نهایی دارم امسال از 21 خداد مزاحمت میشم!

سلام عزیزم
ماهم همینطور کجایی رز عزیز؟
انشالله که موفق باشی خوب درس بخون 열심해 공부해요

سلام وبت خیلی عالیه...به منم سربزن خوشحال میشم

سلام ممنون . چشم حتما"

فرشاد 1393/01/17 ساعت 04:07

من فعلا خیلی سرم شلوغه بخاطر کنکور ......ی استاد کره ای اومده شیراز کلاس گذاشته حتما درمورد شما بهش میگم

وای این خیلی عالیه، حتما از ایشون استفاده کنید،، سلام و عرض ادب ماروهم خدمتشون برسونید

ایلا 1393/01/11 ساعت 20:54

سلااااااااااااااااااااااااااااااااام..
وای دوتا درس جدیــــــــــــــــــــــــــد!!
من این مدت مسافرت بودم بخاطر همین سر نزدم ولی الان که دیدم دوتا درس جدید اونم با این همه قواعد گذاشتین واقعا خوشحال شدم..
البته هنوز درسا رو نخوندم..برم بخونم!
کوماوو..

سلام خوبی؟ رسیدن بخیر
خوش گذشت؟
좋아요, 시작해요
화이팅

سحر 1393/01/10 ساعت 21:31 http://bia2kore1.tk

دانلود سریال کره ای با لینک مستقیم رایگان

bia2kore1.tk

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد