한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

TOPIK



واژه ی( تاپیک)Topik مخفف عبارت 
Test of Proficiency in Korean 
 به معنای آزمون مهارت زبان کره ای بوده و اولین بار در سال ۱۹۹۷ با ۲۲۷۴ داوطلب برگزار شد. این آزمون سالیانه چهار مرتبه در ماه های ژانویه، آوریل، جولای واکتبر برای داوطلبین خارجی در کشور کره ودومرتبه در ماه های آوریل و اکتبر برای دانشجویان زبان کره ای در سایر کشورها ودر ایران فقط سالی یکبار در ماه اکتبر برگزار می گردد. آزمون Topik شامل چهار بخش است:
Listening, Reading,Vocabulary & Grammar ,Writing 
(لغت وگرامر-نوشتن – شنیدن – خواندن ودرک مطلب ) 
 و درحال حاضر بخشOral  (شفاهی) وجود ندارد.بطور کلی این آزمون بر دو نوع می باشد:
 ۱.آزمون استاندارد که S -Topik  نامیده می شود
دارای دو سطح
 1- مقدماتی سطح (۱-۲)
2- متوسطه (۳-۴)و پیشرفته( ۵-۶ ) است
۲.آزمون بازرگانی یا Business Topik که در آن هرچهاربخش
( Listening,Reading,Vocabulary & Grammar ,Writing)
این آزمونها  صد نمره داشته و در مجموع نمرات ازچهارصد محاسبه می شود.
ثبت نام این آزمون Topik در  ایران  دراواخرماه جولای به مدت 2 هفته با داشتن مدارک مورد نیاز
1- کارت شناسایی
2-2 قطعه عکس
3-حق ثبت نام بمبلغ 15 دلار آمریکا
( باید حتما پولتونو چنج کنید)
در سفارت کره جنوبی برگزار می شود. 

نظرات 14 + ارسال نظر
Sofia 1399/01/06 ساعت 07:45

Mn mikham taze zabane korei ro shoro konm o baraye bors sefarat sherkat konm o mikham topik begirm mishe yekm baraye yadgiri behem tosiye konin?? Chon mikham khodm bekhonm.

والا ، توصیه ی من اینه که اگه میخواید برای سفارت و تاپیک بخونید ، تنهایی خیلی سخته ، پیشنهاد میکنم کلاس برید . برای کلاس هم من دانشکده آزاد دانشگاه تهران رو پیشنهاد میکنم . هرچند که من دیگه خیلی ساله که اونجا نرفتم . اما هیچ جا رو مطمئن تر از اونجا نمیشناسم . اما اگر شده یکی دوترم رو حتما کلاس برید ، برای بهتر شدن زبان باید ارتباط برقرار کنید حتما" . مثل اسکیت سواری که حتما" باید اولش یکی دستتون رو بگیره . وگرنه زیاد زمین خواهید خورد. موفق باشید .

Tara.1958 1398/12/28 ساعت 23:45

안녕하세요 우리 친절한 레일라언니
잘지내고 있죠? 다시 오랜만에 뵙습니다..
~~~♡♡♡
امیدوارم هنوزم فعالیت داشته باشین.. بازم از بی معرفیم بعد چندین ماه اومدم و با روی تمام یه سوالم دارم اول اینکه حالتون چطوره؟ امیدوارم این اوضاع کرونا هرچند برای همه سخت اما براتون مشکلی ایجاد نکرده باشه و کنار خانواده خوب سپری کنین و دوم هم که، میخواستم بدونم راجب امتحان تعیین سطح کره ای که اساتید کره ای سؤال طرح میکنن و میفرستن آموزشگاه های زبان کره ای ایران اطلاعی دارین؟ راستش من میخواستم شرکت کنم تا دستم بیاد دقیقا چه سطحیم چون همونجور که میدونین چندین ساله هی میام میخونم میرم... هم از وب شما و هم جاهای دیگه یاد گرفتم و اصلا نمیدونم تا چه سطحیم شاید اصلا بتونم تاپیک یکم بگیرم، میخواستم بدونم راجبش اطلاعاتی دارین؟ هزینش رو فهمیدم 300 تومن هست و اینکه سوالا از کره میاد اما نمیدونم برای ما سوال هارم به کره ای میدن یا سوالا رو ترجمه فارسی میکنن؟ چون اگه امتحان تعیین سطح باشه باید از خیلی ابتدایی هم سوال بدن که اگه کره ای بدن براش کسی که ابتدایی باشه خیلی سخت میشه، و اینکه میدونین برای درک سوالا چه لغاتی لازمه؟ من یه سری لغات مورد نیاز تاپیک که گذاشتین و برداشتم اما بازم حس کردم کمه مثلا فاعل و فعل بودن ولی مفعول نبود، ممکنه یه چند تا لغتم بهم یاد بدین یه وقت موقع امتحان تو درک سوالا به مشکل برنخورم؟و بازم خیلی خیلی شرمندم که همیشه دیر به دیر مزاحم میشم و برای نیاز خودمه یه بارم نیومد احوال پرسی ولی با اینحال همیشه دلم پیشتونه خیییلی هم دوستون دارم و از کسایی هستین که هیچوقت فراموشتون نمیکنم و مدیون و ممنونتونم

سلام عزیزم
راستش این روزها که برنامه های اپلیکیشن و این حرفها اومده خیلی کسی به دیدن وبلاگ نمیاد و منم چون کسی سوالی نمیپرسه حقیقتش دیگه مثل قبلا ها که هر روز میومدم ، نیستم ، اما اگر بدونم کسایی هستند که به وبلاگم سر میزنند ، حتما" میام .
راستش الانم تاپیک هست . اگر میخواید بیشتر از تاپیک بدونید هم اپلیکیشن های تاپیک هست ، هم تو یوتیوب فیلمهاش هست .
ولی خیلی ریسکش بالاست ، اگر فکر میکنید هنوز در سطح تاپیک نیستید اقدام نکنید. چون یک هزینه سنگینی رو بابتش میپردازید بدون آمادگی ، اونوقت ضربه میخورید و دست از تلاش برمیدارید وقتی شرکت کنید که فکر میکنید بالای هفتاد تا هشتاد درصد قبول میشید. تا هزینه شما در این راه هدر نره . عجله نکنید و خوب خودتون رو برای تاپیک آماده کنید. لغت ماشالله که یکی دوتا نیست ، ده تا صدتا هم نیست ، شما باید حداقل حداقل باید دوهزارلغت بلد باشید.هروقت دیدید دوهزار لغت رو بلد هستید تازه میتونید قدم اول رو بردارید و فاکتورهای دیگه مثل گرامر رو حداقل در سطح ابتدائی بلد هستید. هرسال به تعداد شرکت کنندگان اضافه میشه ، پس طبیعی هست رقابت زیاد هست . اینارو نمیگم تا منصرفتون کنم فقط گفتم که با اطمینان قدم بردارید.
امیدوارم موفق باشید.

Tara.1958 1398/04/25 ساعت 15:10

عزیزید اتفاقا میخواستم بهتون بگمبعضی دروس و که الان دیدم رنگشون برای پس زمینه سیاه مناسبه و خوندنشون سختهاما خوبی که این قالب داره اینه که مخصوص گوشی هم هست، قبلی مخصوص کامپیوتر بود ولی نکته منفیش همین رنگه اگه امکانش و داشته باشید رنگ و تغییر بدید به مشکی خیلی عالیه میشهاگر نه هم که فدای سرتون

سلامت باشید ، همچنین شما دوست عزیز
ببینید درسها رنگشون مختلفه و الان من یادم نیست که کدوم درس چ رنگی هست ، رنگ کردن مجدد همه اونا وقت میبره ، بنابراین اگر زحمتی نیست به هر درسی رسیدید که رنگش واضح نبود در قسمت نظرات همون درس بفرمایید رنگ رو تغییر بدم. ممنون از راهنمایی و همکاریتون .

Tara.1958 1398/04/23 ساعت 21:29

وااای جیغامروز از صبح توی وبتون بودم زبان کار میکردم بعد یه جا به مشکل برخوردم گفتم نکنه دیگه اینجا رو چک نکنین داشتم افسرده میشدمیهو دیدم جواب دادین انرژی گفتمچقدر عالیالان که دقت کردم از سال 93 اومدم وبتون هرچند از این پنج سال سه سالیش رو تمرین نکردماما الان که تابستونه واقعا وقتم آزاده و میخوام ادامه بدم، دوست دارم تا 6 رو هم برم ناامید نمیشمچون انشام واقعا خوبه و البته خیلی تمرین انشای کره ای داشتم خوشحال شدم فهمیدم به کار میادو دیگه، قالب جدیدتون مبارکهی میگفتم گوشیم چش شده وب اینجوریهخیلی ممنونم برای پاسخ، فکر کنم این تابستونم مثل گذشته خیلی اذیتتون کنممن برم قسمت اعداد یه کامنت دارمبرای راهنمای خیلیییی ممنونم و دوستون دارم

عزیزممم
خوب خسته نباشید.
شما هم به ما انرژی میدید و این انرژی مطئنا متقابل خواهد بود.
ماهم امیدواریم که شما رو در سطوح بالاتر ببینیم .
اوه مای گاد !!!! قالبمو مدیر سرور عوض کردند ، دوباره طرح جدید دادند پس اگه خوشتون اومده دیگه عوض نمیکنماحتمالا الان خیلی از صفحات رنگشون با صفحه سفید به مشکل برمیخوره ، هرجا مشکلی دیدید بگید درست کنم.
خواهش میکنم و ممنون لطف دارید.

Tara.1958 1398/04/17 ساعت 12:20

بازم سلام
یه سؤال خیلی کوتاه داشتم، اونجور که از کامنت ها متوجه شدم این دست خودمونه که اول برای تاپیک سطح چند شرکت کنیم، مثلا اسممون و برای سطح دو بنویسم... حالا یه سوال، اگه تو سطح دو قبول شدیم
میتونیم بازم بریم بعد ها برای سطح شیش امتحان بدیم و مدرک اونو بگیریم؟ بعد اینکه نهایت سطح تاپیک همون سطح شیشه؟

سلام عزیز
بله دست خودمون هست .
اما سطح سه و بالاتر از اون نوع امتحان کمی متفاوت میشه ، شما باید انشای مفصل کره ای بنویسید.
و بالاترین امتیاز رو این قسمت امتحان داره . حتی اگه هم خیلی بنویسید ، اگه خوششون بیاد بهت نمره میدند . که خوب اگر هم نمره نیارید اونوقت ممکن نیست قبول بشید . چون بالاخره انشای فارسی هم که بخواید بنویسید ، اوه مای گاد خیلی سخته چه برسه به کره ای ...
در مورد سطح شش تا جائیکه شنیدم معمولا موضوع انشا سیاسی یا بین المللی هست . خب دیگه خودتون تا تهش بخونید
من شنیدم حتی خود کره ای ها هم سطح شش بسختی قبول میشند. در واقع سطح شش رو اگر قبول بشید یعنی معادل دکتری گرفتید.
پس سعی کنید که سطحی رو امتحان بدید که میدونید حتما قبول میشید. چون دارید هزینه میکنید و امکان داره اگه سطح بالا رو قبول نشید دچار ناامیدی بشید و اعتماد به نفستون رو در مورد یادگیری زبان کره از دست بدید.

t 1397/05/13 ساعت 18:00

سلام .ببخشید اگر کسی سنش به کارت شناسایی نرسه چیکار باید یکنه؟نمیشه ازمون بده؟

سلام . والا تاجائیکه میدونم سن مهم نیست .

FAEZEH 1396/05/31 ساعت 20:57

وبلات فوق العاده هست من تازه دیدم امیدوارم موفق باشی و بازم به وبت سر بزنی و شاید نظر من رو هم دیدی .چون اخرین مطلبت مال تیر ماه بود

خواهش میکنم .
بله سرمیزنم. اینروزها فوق العاده سرم شلوغه , اما بالاخره میام.
ممنون از حسن نظری که به این وبلاگ دارید.

shiva 1396/01/24 ساعت 11:16

سلام خسته نباشین
میخواستم ببینم خود شما امتحان تاپیک دادین؟اخه تو فرمش فقط نوشته TOPIK – I وTOPIK II
من بخوام مقدماتی سطح ۲ رو انتخاب کنم کدومو باید علامت بزنم واینکه میشه هردوتاشو امتحان داد؟ اگه زود جواب بدین ممنون میشم خیلی لازم دارم جوابشو

سلام عزیزم
والا اونموقع که امتحان دادم 6 مرحله بود.
اگه متوسطه رو مسلطید 2 رو شرکت کنید اگه نه یک رو شرکت کنید.
به هر حال عاقلانه تر انتخاب یک هست . چون امتحان اولتون هست همون یک رو شرکت کنید که امتحان رو بتونید انشالله با موفقیت پشت سر بزارید و بتونید مدرکش رو بگیرید.

Fahim 1394/07/29 ساعت 21:39

سلام ممنون بخاطر مطالب اموزندتون میخواستم بدونم تا چه مرحله باید پیش بریم تا بتونیم برای تاپیک مقدماتی یعنی تاپیک 1و2 شرکت کنیم.

سلام عزیزم.
خواهش میکنم.
خوب تمام این وبلاگ برای تاپیک یک کفایت میکنه ، ولی برای تاپیک 2 خیلی بیشتراز این رو باید یاد یاد بگیرید.

مرضیه 1394/03/08 ساعت 01:43

انیانگ هاسیو

فاطمه 1393/10/17 ساعت 23:36 http://www.mici.blogfa.com

سلام لیلا جون.
دفعه قبلی هم ک اومده بودی نظرقشنگتو درباره وبم داده بودی
منم خوشوقتم از اشناییت :)
راستی اهل کجایی؟؟

سلام عزیزم،
ممنونم .انجام وظیفه بود.
اهل تهرانم، اما تهران نیستم

فاطمه 1393/10/14 ساعت 23:42 http://www.mici.blogfa.com

انیانگ هاسیو :)
ممنون که به وبمسرزدید.خوشحال شدم ک دیدم شمام از طرفدارای زبان کره ای هسید چون خودمم یکی از دوست دارای واقعیشم
خوشحال میشم بازم سربزنید.لینکتون کردم

راستی این ادرس وب کره ایمه ک ب عشق گروه شاینی زدم ولی خب متاسفانه نمیتونم زیاد بهش رسیدگی کنم
www.shawel-shinee-f97.mihanblog.com
خوشحال میشم اونجام برید و اگه نظری داشتید بگید

انیانگ
وبلاگ زیبابیی دارید.چشم حتما
اما انشالله بعد امتحانا به وب کره ایتون هم سرمیزنم

رز 1393/08/24 ساعت 00:38

سلام لیلاجونم... نمیدونم منو یادت میاد یانه....
امسال کنکوری ام به شدت درگیرم اما از یاد اینجا و شما غافل نمیشم...
خدا کنه سالدیگه کنکور خوب تموم شده باشه تا بتونم بیام اینجا !

سلام رز عزیز
بله، چرا یادم بره؟!!!
خوب امیدوارم همیشه موفق باشی . درس کره همیشه هست وعمری باقی باشه درخدمتیم

عطر خدا 1393/07/07 ساعت 19:01 http://atrekhoda.com

—-$$$$$$$$______$$$$$$$ $$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$''''''''''''''''''$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$ عـطر خدا $$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$............. $$$$$$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
___$$$$ یک دنیا آرامش و عشق $$$
______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
________$$$$$$$$$$$$$$$
___________$$$$$ $$$$
____________$$$$$$
______________$$$

سلام دوست عزیز
عـطرخـــدا «جایی از جـنس آرامش و امـید» با مطالب زیبا آپ شد
صمـیمانه حضورتون رو خوش آمد میگیم

--------

عطر خدا ، رسـیدن به آرامش واقعی .... و تجربه یک زندگی عاشقانه
www.AtreKhoda.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد