한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای
한국어 배우기

한국어 배우기

آموزش گام به گام گرامر زبان کره ای

33- غایب شدن



به نام خدا




 

ㅡ어지다

자리

ㅡ에 앉다/서다

조심하다

 

سلام دوستان عزیزم

درس امروز ادامه همون درس قبل هست .

پس بدون هیچ توضیح خاصی به درسمون ادامه میدیم.

 

 

متن کره ای

 

ترجمه فارسی

선생님: , 무두 자리에 앉을까요?

누가 아직 안왔어요?

 

بفرمائید ، همه سرجاهایتان بشنید.

چه کسی هنوز نیامده ؟

학생 : 다나카 씨가 아직 안왔어요.

 

خانم تاناکا هنوز نیامدند.

선생님: 앙리 씨는 왔어요?

 

آقای هنری اومده ؟

앙리: 지금 왔어요. 선생님 , 늦어서 죄송합니다.

 

من الان اومدم . استاد ببخشید از اینکه دیر اومدم.

선생님 : 앙리씨는 어제 결석했어요.

 

آقای هنری چرا دیروز غایب بودید؟

앙리: 감기 때문에 왔습니다.

 

بخاطر سرما خوردگی نتونستم بیام .

선생님 : 오늘은 괜찮아요?

 

امروز حالتون خوبه ؟

앙리 : , 많이 좋아졌어요 , 고맙습니다.

 

بله ، خیلی خوبم. متشکرم.

 선생님 : 다음 부타 좀 더 일찍 오세요.

그리고  감기 조심하세요.


 

از این به بعد کمی بیشتر زود بیاید.

و مواظب سرما خوردگی باشید.

 

کلمات جدید:

때문에= بخاطره 

결석 (하다) = غایب بودن

= بفرمائید

자리  =جا (محل )

죄송하다=معذرت میخواهم

아지다= شدن (بصورت غیر ارادی )

조심 (하다) = مراقب بودن

지각 (하다)=تاخیر کردن

서다  =ایستادن

울해  =سال  

 일찍= زود

좀= کمی

قـــــواعـــد:

ㅡ어지다

این کلمه به معنی شدن ( غیر ارادی ) هست . وقتی بخواهی بگویی کاری انجام شده که اختیارش با شما نیست . به ریشه فعل میچسبد و در زمان گذشته صرف میشود. مانند:

집에서 쉬니까 기분이 좋아졌어요.

بخاطر اینکه در خانه استراحت کردم ،خوب شدم .

서을은 교통이 매우 복잡해졌어요.

ترافیک سئول همچنان سنگین شده بود. 

날씨가 많이 따뜻 해졌지요?

آب و هوا خیلی معتدل شده بود اینطور نیست؟

 

자리

کلمه بالا به معنی «جا» هست ما قبلا" میدانستیم که برای نشان دادن جا و مکان میگفتند  거기, 여기  یعنی اینجا و آنجا اما در این مورد معنی فارسی همان (جا) معنی میشود.

به مثالهای زیر توجه کنید:

자기 자리로 가세요.

بروید به جای خود .

자리에 욀슨 씨가 있어요.

کنار من جای ویلسون هست .

식당에는 자리가 없어요.

در این رستوران جا نیست .

ㅡ에 앉다/서다

کلمه بالا به معنی درجایی نشستن یا در جایی ایستادن

철수씨가 옆에 앉았습니다.

چال سو کنار من نشسته است .

의자에 앉으세요.

لطفا" این صندلی بشنید.

앞에 서세요.

کنار من بایستید.

조심하다

감기가 유행이니까  조심해야 해요.

چون سرماخوردگی رایج شده باید مواظب باشید.

차를 조심하세요.

مواظب ماشین باشید. (یعنی مواظب باش تصادف نکنی)

 

 

 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
마소메 1401/07/25 ساعت 22:50

سلام اونی خسته نباشی...
یه سوال گرامر اول ریشه فعل هست یا فرم صرف شده ی ساده فعل؟؟؟ کدومو باید استفاده کنم؟؟گیج شدم

سلام ، سپاس ،
یه مرحله صرف میشه . به ریشه نچسبیده

지나 1395/03/19 ساعت 18:27

شما باید ببخشین ک موقع امتحانا سوال پرسیدم. ممنونم ک جواب دادی

خواهش میکنم . شما بپرسید اشکال نداره . منم انشالله جواب خواهم داد.
موفق باشید.

지나 1395/03/15 ساعت 22:38

ببخشید یه سوال دیگه.
저 지금 왔어요چرا 저는 نیست?

خواهش میکنم ,چانن رو معمولا تو جمله میارن یا بصورت کتابی . اما اینچنین جمله هایی که کوتاهه خیلی جمله محسوب نمیشن.

지나 1395/03/15 ساعت 17:54

감기가 유행이니까 조심해야애요
فعلش چرا اینجوریه?
ببخشید. بازم من اومدم با سوالام. ممنون میشم جواب بدین

해 야 وقتی به فعلی اضافه میشه معنی اینو میده که اون فعل "باید " انجام بشه. ادامه اون اشتباه تایپی هست .애요 بجای 해요 تایپ شده.میان

지나 1395/03/15 ساعت 17:51

다음 부터 좀 오세요
좀 ینی زود?

یعنی "کَمی" ببخشید مقداری از جمله از قلم افتاده بود.شرمنده
چون همانطور که میدونید من مینویسم و این مطالب جایی نیست که کپی کنم (مثل بعضی از سایتهای دیگه) و اگه با لب تاب کار کرده باشید میدونید که بعضی وقتها نشانگر کرسر اززیر دستت در میره ویک جایی از صفحه رو بلوکه میکنه و پاک میکنه یا بعد میره جایی کپی میکنه اونوقت اگه حواست نباشه متوجه نمیشی کجای کارت کم و زیاد شده. با اینکه چقدر چک میکنم این مشکل پیش نیاد اما بازم شرمنده دوستان میشم.
ممنونم از تذکرتون

지나 1395/03/15 ساعت 17:48

سلام. لیلا خانم. خوبین?
کلمه 대문에دقیقا کی استفاده میشه?
توی جمله 감기 대문에 못왔습니다 اگه بخایم بگیم بخاطر اینکه سرما خورده بودم نتونستم بیام از 에서 استفاده میکنیم یا 니까??

سلام .ممنون, شما خوبید؟
ببخشید دیر شد نت نداشتم عوضش ی عالم درس دارم
کلمه دِمونه به معنی بخاطر میده ,بخاطر شما بخاطر فلانی بخاطر سرماخوردگی
شما نمیتونی وقتی میخوای بگی( من بخاطر شما ) از اِسا ویا نیگگا استفاده کنی.
چون این اِسا رو میشه گفت معنی because زیرا میده.
نیگگا به معنی say هست. (گفتم که) بعد بیشتر برای پیشنهادی استفاده میشه . ی دلیل پیشنهادی میاره.

سلام خ وب جالبی داری.با تبادل موافقی؟

سلام ترمه جان
شماهم برای وبلاگتون خیلی زحمت کشدید و وبلاگ زیبایی دارید. اما متاسفانه وبلاگتون با وبلاگ من مرتبط نیست . ازاینکه زحمت کشدید و نظر گذاشتید خیلی خیلی متشکرم.
موید باشید.

ایلا 1393/05/10 ساعت 14:18

تو کلمات نوشتین 아지다 ولی تو قواعد 어지다 ..اینا باهم فرق داره یا نوشتنش اشتباه شده؟

هردوشکل درسته، بسته به نوع فعل تغییر میکنه.

شکوفه 1393/03/20 ساعت 22:14 http://hamehchi92

سلام عالیه تو وبلاگ منچنین چیززی هست اگر خواستید سر بزنید

سلام ، ممنونم، لطفا آدرس رو اصلاح کنید....

mina 1393/03/16 ساعت 15:52 http://madarman5.blogfa.com

دوست خوبم اگه بیای و تولد مامانمو که 31 شهریوره بهش تبریک بگی ازت ممنون می شم

اشکال نداره ولی کووووووو تا 31 شهریور

فاطمه 1393/01/23 ساعت 01:11

این چه حرفیه؟! همین که انقدر زحمت می کشین خیلی هم ازتون ممنونیم
너무 너무 감사합니다

خواهش میکنم، منم از شما که اشکالاتمو گوشزد میکنید متشکرم

فاطمه 1393/01/22 ساعت 17:29

راستی، قسمت کلمات، کلمه ی مراقب بودن یک ㅎ اضافه گذاشتین!

بله ؛ امیدوارم شما هم بی توجهی های منو ببخشید.

فاطمه 1393/01/22 ساعت 12:14

سلام، جمله ی آخر متن، کلمه ی از این به بعد، نباید 다음부터 اینجوری باشه؟!
고마워요

맞아요, 고맙습니다

بنام خدا با سلام خدمت شما مدیر گرامی شما می توانید فقط با پرداخت ده هزار تومان صاحب یک پنل پیامک همراه با خط اختصاصی ارسال و دریافت شوید. با این خط می توانید پل ارتباطی جدیدی برای کاربران خود فعال نمائید.لازم به ذکر است پیامک های نرفته به شما برگشت داده می شود.همچنین می توانید خط مورد علاقه خود را میان ده هزار خط انتخاب نمائید .جهت دیدن دمو و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمائید panel.mida -co.ir/register.php باتشکر میدا

سلام، ممنون
نیازی نیست

zinki 1392/12/25 ساعت 08:42

لیلا خانم سلام!!!
اومدم برای درساتون تشکر کنم!!!!!
آخه همشو کپی کرده بودم تو کامپیوتر دیدم زشته پیام ننویسم و تشکری بکنم!!!!!!

سلااام عزیزم
خوبی؟
از اینورا؟
خیلی خوشحال شدم ازدیدنتون
خواهش میکنم ، امیدوارم موفق باشی دوست عزیز

ایلا 1392/12/20 ساعت 21:16

نمیدونم نظر قبلیم اومد یا نه!!
چه معلم خوبی دارنا..ما معلمامون میگن حتی اگه در حال مردنم هستین باید بیان مدرسه..اگه بگیم واسه سرماخوردگی نیومدم که دیگه...!!
راستی قسمت سوم مکالمه تو کلمه 았어요 یه حرف جا انداختین..

به به ایلا جان ...
خوبی ؟
منتظرتون بودم چون همیشه تا پست میزارم سریع میاید
راستش باید هم همینطوری باشن و بچه هایی که بیمار هستنو اجازه ورود ندن و اینطوری بیماری شیوع پیدا نمیکنه .
بله ممنون 오 رو جاانداخته بودم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد